Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu Vilniaus miesto savivaldybei skirta 20 mln. litų sostinės Geležinio Vilko gatvės atkarpos nuo A.Goštauto iki M. K.Čiurlionio gatvės rekonstrukcijai.

Už šias lėšas bus rekonstruota 1,1 km ilgio A. Goštauto ir Geležinio Vilko gatvių atkarpos bei pastatytas 600 m ilgio viadukas, kuris leis vairuotojams iš Geležinio Vilko gatvės patekti į A .Goštauto gatvę.

Iš Vilniaus savivaldybei skirtų 20 mln. litų Europos Sąjungos parama sudaro 17,8 mln. litų.

Šiais metais Vilniaus miesto savivaldybė Transporto investicijų direkcijai turėtų pateikti paraišką dar vienam Europos Sąjungos lėšomis finansuojamam projektui – naujos jungties į Vilniaus oro uostą tiesimui.

Pirmiesiems darbams – Žirnių gatvės ruožo tarp Tyzenhauzų ir Liepkalnio gatvių rekonstrukcijai iš valstybės biudžeto šiais metais skirta 2,75 mln. litų.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo Ministerija

AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinė kompanija UAB „Vakarų konstrukcijos“ ir Norvegijos koncerno NLI įmonė „NLI Offshore & Marine Products AS“ pasirašė daugiau nei 4 milijonų litų vertės kontraktą naujų kabelio ričių gamybai.

5-6 metrų skersmens rites UAB „Vakarų konstrukcijos“ norvegams gamina jau daugiau nei penkerius metus, tačiau iki šiol tai buvo vienetiniai užsakymai. 2012-ais metais gauti serijinės gamybos užsakymai įrodo, kad darbų kokybė atitinka aukštus skandinavų reikalavimus. Šiuo metu, be pasirašytų sutarčių, dar yra ruošiami pasiūlymai trims naujiems užsakymams, kurių bendras kiekis siekia 120 ričių. Numatoma šio projekto vertė gali siekti 20 mln. litų. „NLI Offshore & Marine Products AS“  užsakymai 2011 metais sudarė apie 16 procentų visos UAB „Vakarų konstrukcijos“ apyvartos, tuo tarpu 2012 metais šis skaičius bus ženkliai didesnis ir sieks apie 35%.

Didžiosios ritės skirtos švartavimo lynams ar virvėms, beveik visos jos naudojamos offshore‘inei (atviroje jūroje montuojamų, naudojamų, instaliuojamų objektų) rinkai. „Nauji užsakymai įrodo, kad per daugiau nei penkerius metus užsidirbome užsakovų pasitikėjimą, todėl manome, kad nuo šiol stambių serijų užsakymai bus nuolatiniai“, - teigia UAB „Vakarų konstrukcijos“ marketingo direktorius Rimantas Stropus.


Siekiant optimizuoti gamybinius procesus, šiuo metu UAB „Vakarų konstrukcijos“ ir kitose bandomosiose AB „Vakarų laivų gamykla“ grupės įmonėse diegiama taupioji paslaugų ir gamybos procesų valdymo sistema Lean, kuri grupės įmonėms padės išlikti konkurencingoms rinkoje, užtikrins nuolatinį tobulėjimą ilguoju laikotarpiu.

AB "Vakarų laivų gamykla"

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu trijų Trakų rajono savivaldybės Lentvario mietelio gatvių rekonstrukcijai skirta beveik 7 mln. litų.

Didžiąją dalį skirtos sumos sudarys Europos Sąjungos parama. Už šias lėšas bus rekonstruojamos Bažnyčios, Lauko ir Geležinkelio gatvės. Kelininkai keis gatvių dangą, šaligatvius, sutvarkys lietaus nuotekos tinklus, gatvių apšvietimą.

„Europos Sąjungos parama Lentvario miestelio gatvėms skirta siekiant pagerinti Lentvario infrastruktūrą ir žmonių gerovę“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo Ministerija

Į beveik 20 metų gyvuojančios Pasaulinės prekybos organizaciją (PPO) įsijungia ir Rusija. Kalbos ir derybos dėl Rusijos stojimo į šią organizaciją tęsėsi nuo 1995 m. ir šiais metais visos derybos baigtos, parašai sudėti, dokumentai ratifikuoti. Tačiau ar tai tikrai atneš naudos užsienio verslininkams, tame tarpe ir Lietuvos vežėjams?

Stojimas į PPO

2011 m. gruodžio 16 Ženevoje pasirašytas Rusijos prisijungimo protokolas ir Rusija per 220 dienų turėjo Ratifikuoti šį dokumentą. Ilgai delsusi, Rusija likus keletui dienų iki termino pabaigos tai padarė ir tapo 156 PPO nare.

Pagal susitarimą, nuo šių metų rugsėjo 1 d. Rusijos vyriausybė pradės mažinti importo tarifus, kurie iki 2015 m. laipsniškai sumažės nuo vidutinių 9,5 proc. iki 6 proc.

Ko tikėtis Lietuvos vežėjams?

Kalbinti pramonės ir transporto sričių atstovai Rusijos įstojimą į PPO vertina optimistiškai. UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius Arturas Michejenko nesiryžo prognozuoti toli į priekį, tačiau dabartinę situaciją vertina teigiamai, nors ir įžvelgia keletą grėsmių: „Kaip pats faktas, kad Rusija stoja į PPO yra labai teigiamas dalykas, bet kas bus vėliau, ir ar tai duos realios naudos, sunku pasakyti. Vežėjai, kurie veža krovinius į Rusiją, tai vertina teigiamai, žinoma, reikės laiko, kol adaptuosis visos naujos procedūros. Mažinant muitus, eksportas į Rusiją turėtų didėti, o vežėjams tuomet darbo atsiras. Kitas klausimas, ar rusai nepradės įvedinėti politinių apribojimų Europos sąjungos vežėjams.“

Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius tokį Rusijos žingsnį taip pat vertina teigiamai ir tiki, kad Rusijai įstojus į PPO sumažės biurokratinės kliūtys gabenant prekes į Muitų sąjungą: „Taip kaip Rusija dabar elgiasi proteguodama savo gamintojus ar paslaugų tiekėjus nėra suderinama su naryste PPO ir skaidrios konkurencijos principais. Tikimės, kad narystė PPO sumažins iš Rusijos pusės konkurencijos ribojimus: pervežimų rūšies traktavimą, įvairios produkcijos įvežimo apribojimus.“

A. Kondrusevičius linkęs manyti, kad ir krovinių srautai padidės ir Lietuvos transporto ir logistikos įmonės turės daugiau darbo: „Tikrai tikimės, kad padidės prekyba su Rusija ir padidės eksportas į šią šalį iš visos ES. Muitinės sandėliai, terminalai, vežėjai, paslaugų tiekėjai, visi turės galimybę dalį tų padidėjusių srautų aptarnauti.“

Ar Rusija kompensuos sumažėjusius importo tarifus.

Jau dabar Rusijos valdžia stengiasi kompensuoti sumažėjusius muitus ir įvedinėja naujus mokesčius. Vienas tokių – utilizacijos mokestis į Rusiją įvežamoms transporto priemonėms atitinkančioms M ir N tipą.

Nuo rugpjūčio 1 d. už visas pirmą kartą Rusijoje registruojamas transporto priemones teks mokėti utilizacijos mokestį. Apie kažkokios, naudotų transporto priemonių utilizacijos programos kūrimą ir jos finansavimą iš surinktų lėšų rusai neužsimena.

Šis mokestis bus taikomas ir naujoms ir naudotoms transporto priemonėms. Išimtis – Muitų sąjungoje pagamintoms transporto priemonėms, kurios turės Muitų sąjungos prekių statusą.

Priklausomai nuo variklio darbinio tūrio, amžiaus ir kitų techninių savybių, bus taikomas skirtingas mokesčių koeficientas. Skaičiuojama, kad lengvojo automobilio utilizacijos mokestis sieks 20-45 tūkst. rublių, o sunkvežimio 150 – 400 tūkst. rublių, tačiau neatmetama, kad išskirtiniams modeliams ar senesnėms transporto priemonės gali būti pritaikytas ir didesnis mokestis.

Vertindamas tokią Rusijos politiką, kuomet vieni mokesčiai keičiami kitais Artūras Michejenko linkęs manyti, kad tai nebus kasdienybė: „Jeigu Rusijos ekonomika liks panaši ir vidaus paklausa nemažės, tai ten daugės prekių iš ES. Ar jie nepradės dirbtinai didinti visų kitų mokesčių, tam, kad kompensuotų prarandamus muito mokesčius sunku pasakyti. PPO turi griežtus reikalavimus, jei jie kels kitus mokesčius, manau, tai gali atsiliepti ir jų pačių gerovei.“

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Liepos 30 ir 31 d. Lietuvos – Baltarusijos pasienio poste Raigardas – Privalka yra stabdomas sunkiasvorių transporto priemonių eismas. Šis apribojimas galios transporto priemonėms vykstančioms iš Baltarusijos.

Tokie paribojimai yra susiję su pasienio poste atliekamais remonto darbais. Šiomis dienomis rekomenduojama sienos kirtimui rinktis kitus pasienio postus.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

TIRTOBB (Turkija) pranešė IRU, kad sienos kirtimo punktai tarp Sirijos ir Turkijos (Cilvegözü, Öncüpınar and Karkamış) nuo 2012 m. liepos 25 d., dėl saugumo yra laikinai uždaryti bet kokioms TIR procedūroms.

Prekes, jau įvežtas į Siriją, bet dėl kokių nors priežasčių grąžinamas, bus leidžiama atgal įvežti į Turkiją.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėjusią savaitę didelis vežėjų dėmesys buvo nukreiptas į pasienyje susiformavusias didžiules eiles. Buvo bandymų spręsti susidariusią problemą, tačiau panašu, kad kol kas teigiamų poslinkių nėra. Redakcija taip pat pasiekė ir kitos aktualios vežėjams žinios.

Eilės pasienyje

Savaitės pradžioje, antradienį, gauta žinių apie netikėtai padidėjusias eiles pasienyje su Baltarusija. Laukiančių vilkikų Lietuvos – Baltarusijos pasienyje vėl smarkiai padaugėjo. Pagal Baltarusijos informacinius šaltinius, tuo metu vilkikų eilės pagrindiniuose postuose buvo ilgesnės nei 10 km.

Jau kitą dieną pranešta apie prastą situaciją ir pasienyje su Rusija. Pailgėjo eilės vilkikų, kertančių Lietuvos ir Kaliningrado srities sieną. Rusijos vėžėjai dėl keliolikos laukimo valandų kaltina Rusijos muitinės pareigūnus bei blogai įrengtą Černyševskojės pasienio kontrolės punktą.

Šią problemą tikimasi išspręsti įrengus naują sienos kirtimo punktą. Valstybinės institucijos su kolegomis iš Rusijos aptarė perspektyvas ir sutarė dėl tikslingumo atidaryti naują automobilių kelių valstybės sienos perėjimo punktą Rambynas-Dubkai (Paskalviai).

Situaciją Baltarusijos pasienyje ėmėsi spręsti asociacija „Linava“, kurios atstovai ketvirtadienį Medininkų pasienio susitiko su Lietuvos muitinės departamento, Vilniaus teritorinės muitinės, Valstybinės sienos apsaugos tarnybos bei Pasienio kontrolės punktų direkcijos pareigūnais ir aptarė pasienyje su Baltarusija nusidriekusių didelių vilkikų eilių susidarymo priežastis.

Ateityje TIR-EPD sistemą naudojantys vežėjai gali tikėtis lengvesnio sienos kirtimo. Tarptautinė kelių transporto sąjunga IRU sienos kirtimo punktuose siūlo sukurti žalias juostas transporto priemonėms, kurių vežamos prekės yra iš anksto deklaruotos per TIR-EPD sistemą. Tokiu būdu tikimasi pagreitinti sienos kirtimą, sumažinti vilkikų eiles pasienio postuose ir paskatinti visus vežėjus naudoti išankstinio deklaravimo sistemą.

Tiesa, ne visi yra patenkinti išankstinio deklaravimo sistemomis. Rusijoje atlikus vežėjų apklausą, paaiškėjo, kad patys rusai naująją tvarką, kuomet reikia pateikti išankstinę deklaraciją, vertinai skeptiškai ir kol kas realios naudos nemato.

Kriminalai

Praėjusią savaitę vežėjai CargoNEWS.lt redakcijai pateikė nemažai informacijos apie krovinių grobimą Europoje. Visiems dalyvaujantiems pervežimų procesuose siūlome su jais susipažinti, kad nepatektumėte į sukčių pinkles.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusijos ir Baltarusijos pasienyje pradėjo tįsti krovininių automobilių eilės. Vairuotojams jose tenka sugaišti vos ne iki paros. Didžiausia kantrybe turi apsišarvuoti vykstantieji per Kybartus, rašo „Lietuvos žinios”.

Pareigūnai tikina, kad ilgiausios eilės Kybartuose susidarė dėl skirtingo pasienio postų Lietuvoje ir Rusijoje pralaidumo. Kybartų centre įkurtoje automobilių stovėjimo aikštelėje, kurioje rikiuojasi virtinės krovininių ir lengvųjų automobilių, daugiausia vairuotojų – iš Rusijos. Beveik visi įvažiuoti į Kaliningrado sritį laukiantys krovininiai automobiliai pažymėti rusiškais valstybiniais numeriais.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Kybartų užkardos vadas Audrius Šantaras aiškino, kad eilių susidarymas Kybartuose iš tiesų labiausiai priklauso nuo to, kaip kaimynės šalies Černyševskojės poste dirba muitininkai ir pasieniečiai. “Per valandą mes galėtume daugiau patikrinti ir praleisti automobilių, jei tik Rusijos pareigūnai juos priimtų”, – sakė Kybartų užkardos vadas.

Kybartų parduotuvių darbuotojos neslėpė, kad šiokį tokį pailgėjusių eilių pasienyje poveikį jau pajuto – laukiantys vairuotojai dažniau ateina apsipirkti. “Paprastai perka maisto produktų ir vandens”, – paaiškino jos. Tačiau pardavėjos sakė didelio pelno iš tokių klientų nesitikinčios. Mat jie susiduria su viena problema – dažniausiai turi per mažai litų, nors galbūt ir norėtų pirkti daugiau. Pasikeisti Rusijos rublius ar eurus į litus Kybartuose nelabai yra kur.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Ryanair“, vienintelė itin pigių skrydžių aviakompanija Europoje, šiandien (liepos 27 d.) patvirtino, kad nuo 2012 m. lapkričio 7 d. penki į (iš) Kauną vykdomi maršrutai bus perkelti į Vilniaus oro uostą. „Ryanair“ maršrutai į (iš) Briuselį (Charleroi oro uostą), Lidsą (Bradfordo oro uostą), Liverpulį, Lutoną ir Oslą (Rygge oro uostą) bus perkelti į Vilnių, o „Ryanair“ maršrutai tarp Kauno ir Bristolio, Dublino, Frankfurto (Hahn oro uosto) bei Londono (Stanstedo oro uosto) bus vykdomi kaip įprastai.

Elina Hakkarainen, „Ryanair“ Šiaurės ir Baltijos šalių regiono pardavimų ir rinkodaros vadovė, teigė:

„Nuo lapkričio 7 d. penki Kauno oro uosto maršrutai bus perkleti į Vilniaus oro uostą. Šią žiemą visi „Ryanair“ skrydžiai į Briuselį (Charleroi oro uostą), Lidsą (Bradfordo oro uostą), Liverpulį, Lutoną ir Oslą (Rygge oro uostą) bus vykdomi iš Vilniaus.

Kaunas lieka svarbia „Ryanair“ baze ir ši permaina neturės poveikio maršrutams į (iš) Bristolį, Dubliną, Frankfurtą (Hahn oro uostą) ir Londoną (Stanstedo oro uostą).“

Tarptautinis Vilniaus Oro Uostas

Šį rudenį Hanoveryje vyksiančioje transporto parodoje koncernas „MAN“ pristatys savo „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančius variklius ir išmetimo sistemas, kurios bus skirtos vilkikams ir autobusams.

Norėdama sukurti „Euro 6“ variklį kompanija nuėjo tokį patį kelią kaip ir jų konkurentai – į vieną sistemą sujungė išmetamųjų dujų recirkuliacijos ir valymo sistemas EGR ir SCRT.

Šios sistemos nėra naujovė „MAN“ produkcijoje. SCR sistema naudojama nuo 2005 m. o suodžių filtras nuo 2002 m.

Esminiai naujojo variklio elementai bus tiesioginio įpurškimo 1800 bar. slėgio sistema, dviejų pakopų turbinos ir jau minėtos išmetamųjų dujų sistemos.

Pagrindiniai dviejų pakopų turbinas turintys varikliai bus 162 kw./220 a. j. ir 251 kw./341 a. j. Taip pat bus ir 110 kw./150 a. j. Ir 132 kw./180 a.j. varikliai, tačiau juose bus tik vienos pakopos turbina. Visų variklių dydžiai ir apimtys nesiskirs nuo prieš tai buvusių ir išliks tokie patys.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Grūdai bus išvežti          

Atėjus derliaus nuėmimui, nepasitenkinimą dėl grūdų išvežimo kelia grūdų eksportuotojai. Tik dėl jiems suvokiamų priežasčių, bandoma reikšti reikalavimus ne kaip lygiateisiams partneriams, o kaip senais „agropromo“ laikais. Tuo, tarsi, stengiamasi sukelti  ūkininkams - grūdų  augintojams papildomų abejonių dėl  derliaus supirkimo ir išvežimo.  AB “Lietuvos geležinkeliai“ informuoja ir  užtikrina, kad perveš visus užsakytus ir numatytus eksportuotojų ir ūkininkų grūdų kiekius.

Įvertinus  praeitų dešimtmečių patirtį dėl vagonų neefektyvaus panaudojimo ir  jų paklausos  padidėjimo derliaus nuėmimo metu, bendrovė teiks grūdų vežimo organizavimo kompleksines paslaugas: vagonų  nuomą bei lokomotyvų nuomą ir kitas  ekspedijavimo bei organizavimo paslaugas.


Bendrovė turi per 1000 grūdinių vagonų. Per metus  jie panaudojami tik 4 mėnesius. Todėl šiais metais pritaikant organizacines-technines priemones ir papildomai pasitelkus Lietuvos ekspeditorių įmones buvo sukurtas papildomas darbas vagonams atvežant  grūdus iš Kazachstano į Klaipėdos  uostą. Tuo pačiu, Lietuvoje pasirašius sutartis  su grūdų eksportuotojais ir panaudojant papildomas organizacines-technines  priemones vagonų  apyvarta bus sumažinta nuo  6 iki 2 parų. Taigi, su trigubai mažesniu  vagonų kiekiu bus pervežta tris kartus daugiau grūdų. Tiek bendrovė, tiek  ir  grūdų eksportuotojai gaus  didelę  ekonominę  naudą.


Iki šios dienos su grūdų eksportuotojais ir ūkininkais nepasirašyta nei viena  sutartis. Todėl prašome  juos skubiai kreiptis  į AB “Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos komercijos departamentą dėl sutarčių pasirašymo.


Tuo pačiu norime pareikšti, jog įvertinus daugelio metų problemą dėl grūdų eksportavimo ir sandėliavimo, bendrovė vystydama viešuosius  logistikos terminalus (VLC) šiais metais užsakys studiją dėl šios problemos išsprendimo. Studijos tikslas – išnagrinėti Lietuvoje esančių  grūdų elevatorių sandėliavimo ir apdorojimo pajėgumus, o taip pat ir  grūdų ir grūdų priėmimo punktų  pajėgumus. Gavus šios studijos  rezultatus, bus kuriama papildoma logistikos grandinė geležinkelio stotyse: steigiami kilnojami grūdų supirkimo punktai, o taip pat viename ar keliuose VLC terminaluose bus pastatyas grūdų apdorojimo ir sandėliavimo elevatorius. Taip būtų išspręsta trūkstamų pajėgumų superkant ir apdorojant grūdus  Lietuvoje problema. Tuo pačiu, subalansuota transporto logistikos grandinė šioje veikloje, o taip pat atsirastų galimybė ateityje atsivežti daugiau grūdų iš kitų šalių ir juos eksportuoti.


AB „Lietuvos geležinkeliai“

 

Puspriekabių gamintojas „Kogel“ bendradarbiaudamas su „Wabco“ sukūrė naują puspriekabę „Kogel Telematics“. Ši puspriekabė aprūpinta telematine sistema ir galės realiu laiku vartotojams pateikti įvairios informacijos.

Auto parko valdytojai visada galės žinoti kur yra jų puspriekabė, krovinių skyriaus temperatūrą, stabdžių būklę, padangų slėgį, ridą, puspriekabės durų atidarymo ir uždarymo laiką, ašių apkrovą ir jos pasikeitimą, bei kitą informaciją. Šioje naujoje puspriekabėje į vieną sistemą sujungta telematika ir stabdžių diagnostinė sistema. Šią informacija bus galima pasiekti per specialų internetinį puslapį arba per autoparko valdymo sistemą.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Šią savaitę jau rašėme apie grobiamus krovinius Europoje. Po šio straipsnio su redakcija susisiekė dar vienas vežėjas, kuris taip pat nori įspėti kolegas apie gresiančius pavojus dirbant su nesąžiningomis įmonėmis ar jomis prisidengusiais sukčiais.

Tarptautinio transporto ir pramonės holdingo “West Trans GmBH” mokslinis vadovas Kozlovas Valerijus Vasiljevičius informavo, kad nuo vasaros pradžios pagal identišką schemą jau pagrobti 5 kroviniai, kurių turinį sudarydavo buitinė ir žemės ūkio technika. Prisistatydami Čekijos įmonės „Transadria“ darbuotoju Andriano arba Antonio nusikaltėliai siūlo transportą su kuriuo galėtų vežti krovinius.

Naudodami vilkikus su padirbtais valstybiniais numeriais ir dokumentais nusikaltėliai nusiunčia į pasikrovimo vietą transportą. Dokumentuose nusikaltėliai teigia, kad tai Rumunijos įmonės „SC Prevent Group SRL“ vilkikai. Pasikrovus, po 2-3 dienų krovinys dingsta.

Interpolas ir Europos sąjungos komitetas kovoje prieš korupciją teigia, kad yra nustatyta, jog prekės iškraunamos Slovakijoje, o tai leidžia tikėtis, kad netolimoje ateityje sukčiai bus sulaikyti. Pagal turimus duomenis nuo sukčių jau yra nukentėję Olandijos, Baltarusijos, Lietuvos ir Ukrainos įmonės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Liepos 26 d., ketvirtadienį Medininkų pasienio punkte Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ delegacija, kuriai vadovavo prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su Lietuvos muitinės departamento, Vilniaus teritorinės muitinės, Valstybinės sienos apsaugos tarnybos bei Pasienio kontrolės punktų direkcijos pareigūnais ir aptarė pasienyje su Baltarusija nusidriekusių didelių vilkikų eilių susidarymo priežastis.

Pasak A. Kondrusevičiaus būtina kuo greičiau imtis organizacinių ir infrastruktūrinių pakeitimų didelėms eilėms Lietuvos-Baltarusijos pasienyje sumažinti, nes verslas dėl prastovų patiria milžiniškus nuostolius. „Viena prastovos diena vežėjui gali atsieiti apie 500-700 litų, jau nekalbant apie krovinio gavėjo praradimus. Dar kartą kreipsimės į visas politines jėgas, žinybas, kad ši problema būtų kuo greičiau išspręsta, nes dėl jos dalį pajamų praranda ir biudžetas, Lietuvos verslas“, – susitikime su pareigūnais sakė asociacijos „Linava“ vadovas.

Šiuo metu ties Medininkais iš Lietuvos ir Baltarusijos pusės nusidriekusios kelių kilometrų ilgio vilkikų eilės, o įvažiuoti ar išvažiuoti iš šalies visuose pasienio postuose su kaimynine valstybe laukia apie 1500 sunkvežimių.

Anot A. Kondrusevičiaus, šiais klausimais jau ne kartą kalbėta su Susisiekimo, Užsienio reikalų ministerijų vadovais, Seime asociacijos „Linava“ vadovai susitiko su valdančiosios Seimo TS-LKD frakcijos seniūnu Jurgiu Razma, kuris inicijavo keletą papildomų susitikimų su atsakingomis žinybomis.

Lietuvos vežėjų atstovai priimtinausiu problemos sprendimo būdu laiko pasienio infrastruktūros plėtrą – deramą pasienio postų išplėtimą, važiuojamųjų juostų, muitinės ir pasienio apsaugos pareigūnų darbo vietų didinimą bei saugių poilsio aikštelių vilkikų vairuotojams įrengimą. Taip pat be krovinių grįžtančiam transporto srautui aptarnauti, pasak A, Kondrusevičiaus, padėtų esamų postų Tverečiuje, Adutiškyje pritaikymas sunkiojo transporto patikrai.

Juda, bet lėtai

Pasienio kontrolės punktų direkcijos Vilniaus regiono skyriaus vedėjas Saulius Jusius informavo, jog ši tarnyba prižiūri pasienio postų infrastruktūrą, rūpinasi jos plėtra, tačiau darbai vyksta numatytu tempu. „Didelėms rekonstrukcijoms kol kas nėra skirta lėšų, tačiau yra pasiūlymai Medininkuose statyti dar vieną tokį pat pasienio postą, kuris atliktų procedūras išvažiuojantiems iš šalies, o senasis aptarnautų įvažiuojantį transportą. Būtų galima ir kitus plėtros darbus atlikti pasienyje su Baltarusija. Yra paskelbtas konkursas elektroninės eilės pasienyje projekto įgyvendinimui. Tikimės, kad ši organizacinė priemonė padės sumažinti eiles“, – teigė jis.

Vilniaus teritorinės muitinės viršininko pavaduotoja Eugenija Šilanskienė teigė, jog nuolat sekamas transporto srautas, fiksuojamas jo padidėjimas, metamos papildomos muitininkų pajėgos. Dažniausiai tokiu atveju padeda mobiliosios muitininkų grupės. Tačiau ir šios pastangos ne visuomet gali išspręsti problemą, nes trūksta darbo vietų muitininkams, o infrastruktūra apriboja posto darbo galimybes. Pasak E. Šilanskienės muitininkai aptarnauja didelį kiekį sunkvežimių – apie 650 mašinų kiekvieną parą, nors projektinis posto pajėgumas kone dvigubai mažesnis.

Vilniaus teritorinės muitinės Medininkų posto viršininkas Gintautas Pupalaigis teigia, jog krovininio transporto srautas kasmet auga ir palyginus su praėjusiais metais jis padidėjo 16 proc. Anot jo, muitinės ir kitų tarnybų greitesniam darbui didelės įtakos turėtų taip vadinamosios neutralios zonos kelio dangos išplėtimas dar 4 juostomis. Tam reikalinga nepigi, aukšta sankasa, tačiau padidinus juostų skaičių, be krovinio ar su greitai gendančiais kroviniais važiuojantis transportas turėtų atskiras juostas ir judėtų greičiau. Tokiam srautui aptarnauti reikėtų ir papildomų muitinės pareigūnų etatų bei įrengtų darbo vietų. Šiuo metu poste vienoje pamainoje darbuojasi 21 pareigūnas.

Medininkų posto viršininkas rodė kaip dirba posto tarnybos, kur susidaro didžiausi trikdžiai. Taip pat vežėjų atstovams buvo pristatytas naujai įrengiamas rentgeno patikros angaras, kuris artimiausiu metu pradės veikti. Tikimasi, kad kitąmet tokie patikros angarai bus įrengti Kybartų ir Panemunės postuose.

Valstybinės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai pažymėjo, jog jų pajėgos Vidaus reikalų ministerijos sprendimu Medininkuose neseniai buvo pagausintos iki 30 pareigūnų. Tačiau reikėtų ir papildomų patikros postų bei darbo vietų tuo atveju, jei būtų įrengtos naujos transporto juostos.

Srautai didės

Susisiekimo ministerijos atliktos apklausos duomenimis, 2012-2014 m. laikotarpiu šia kryptimi kasmet tikimasi 5-7 proc. sunkiasvorių transporto priemonių srauto augimo. Dėl šios priežasties dabartinius pasienio kontrolės punktus reikia nuolat modernizuoti, plėsti, aprūpinti juos reikiama technine įranga ir žmogiškaisiais ištekliais.

Būtina gerinti sąlygas prie sienos laukiantiems vairuotojams, nes muitinės terminalų ir pakelės infrastruktūra nėra sutvarkyta, trūksta tualetų, vairuotojų gyvenimas vyksta šalikelėse, jie neturi galimybės nusiprausti, padoriai pavalgyti.

Anot A. Kondrusevičiaus būtina iniciatyva iš valstybės ir iš verslininkų. Viešojo ir privataus kapitalo partnerystės programos duotų greitesnių rezultatų ir pavyktų įrengti Europos standartus atitinkančius, saugius terminalus krovininiam transportui. Tokio terminalo darbas derėtų su diegiama elektroninės eilės sistema.

Šį klausimą sprendžiančioms institucijoms asociacija „Linava“ pateikė savo pasiūlymus kaip geriau sutvarkyti muitinės punktų prieigas ir ateityje šią temą kels visais lygiais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europinę geležinkelio vėžę “Rail Baltica” leista statyti Marijampolė-Kazlų Rūda ir Kazlų Rūda-Mauručiai ruožuose trijose savivaldybėse – Marijampolės, Kazlų Rūdos ir Prienų.

Techninius projektus rengusi bendrovė “Kelprojektas” pranešė, kad parengė “Rail Baltica” geležinkelio ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas penkių statinių rekonstrukcijos techninius projektus. Gauti leidimai pagal šiuos projektus statyti “Rail Baltica” geležinkelio vėžę.

2010 lapkritį “Kelprojektas”, veikiantis jungtinės veiklos pagrindu su Vokietijos bendrove EPG, pasirašė geležinkelio ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas techninio projekto ruošimo sutartį, kurioje buvo numatyti du “Kelprojekto” įgyvendinami darbų etapai: tyrimų, matavimų, techninių duomenų surinkimo ir vertinimo atlikimas bei projektavimo darbai.

“Rail Baltica” geležinkelio Marijampolė-Kazlų Rūda ir Kazlų Rūda-Mauručiai ruožuose rekonstrukcijos metu numatyta sugretinti 1435/1520 milimetrų vėžės pločio kelio įrengimus arba tiesti papildomą 1435 milimetrų vėžės pločio kelią šalia esamos geležinkelio linijos.

Vėžė “Rail Baltica” yra vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, kuris sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. 335 kilometrų ilgio “Rail Baltica” projektą Vyriausybė yra pripažinusi valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt