Siekiant mažinti neblaivių ar kitaip apsvaigusių vairuotojų skaičių šalies keliuose, siūloma griežtinti įstatymo nuostatas, kai sukelto eismo įvykio dalyviai yra neblaivūs asmenys.

Tai numatančią Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Seimo narys Evaldas Jurkevičius.

Jis siūlo papildyti įstatymą nuostata, kad, įvykus eismo įvykiui, kurio vienas iš dalyvių yra neblaivus arba apsvaigęs nuo narkotikų, vaistų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmuo, visais atvejais laikoma, kad jis yra eismo įvykio kaltininkas.

Pasak parlamentaro, įstatymo projekto rengimą paskatino šių metų balandžio 24 d. Briuselyje vykusi konferencija, kurios metu akcentuota, jog visos Europos Sąjungos šalys nedelsiant turi imtis veiksmų, kad būtų sumažintas neblaivių vairuotojų sukeltų eismo įvykių skaičius keliuose.

Europos Komisijos duomenimis, 25 proc. visų žuvusiųjų keliuose mirties priežastis buvo tiesiogiai susijusi su vairavimu išgėrus.

Policijos departamento duomenimis, pernai iš 3358 šalyje užfiksuotų eismo įvykių 505 sukėlė būtent neblaivūs vairuotojai – kitaip tariant, dėl kas septinto sukelto eismo įvykio buvo kaltas neblaivus asmuo. Dėl jų kaltės žuvo 67, o sužeisti 785 žmonės.

Šiuo metu įvykus eismo įvykiui, kurio vienas dalyvių yra neblaivus ar apsvaigęs asmuo, jeigu jis nėra šio eismo įvykio kaltininkas, jo kaltė nėra preziumuojama, o jis yra baudžiamas tik už vairavimą išgėrus ar apsvaigus.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Trečias pagal dydį Europoje puspriekabių gamintojas „Kogel“ paskelbė savo pusmečio veiklos rezultatus. Pardavimai stipriai išaugo, taip pat sustiprintos pozicijos rinkoje.

Per pirmus šešis šių metų mėnesius „Kogel“ pardavė 6 888 puspriekabes. Tai yra žymiai geresnis rezultatas nei praėjusių metų analogiškas periodas, kuomet buvo parduota tik 1 213 vnt. Nors Vokietijos vidaus rinka susitraukė 6,9 proc. „Kogel“ sugebėjo padidinti savo rinkos dalį 4 proc. iki 17 proc. Iš viso Vokietijoje per pirmą šių metų pusmetį buvo pagaminta 40 419 puspriekabių.

69 proc. savo produkcijos „Kogel“ eksportavo į kitas šalis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Atsiradus benzinu ir dyzelinu varomoms transporto priemonėms, kartu atsirado ir kuro poreikis. Automobilių eros pradžioje nebuvo degalinių, o transporto priemonių savininkai buvo priversti kurą įsigyti kitose vietose.

Pirmosios degalų įsigijimo vietos buvo vaistinės. Jo šį produktą pardavinėjo kaip papildomą prekę savo asortimente. Tais laikais dar nebuvo degalus masiškai gaminančių kompanijų, o jį dažniausiai išgaudavo cheminėse laboratorijose, kurių dauguma bendradarbiavo su vaistinėmis ir dėl kitų savo siūlomų produktų. Istorijos šaltiniuose rašoma, kad pirmoji degalais prekiavusi vaistinė buvo Wieslocho mieste, Vokietijoje, kuri tai darė nuo 1888 m.

Pirmoji degalinė

Kur buvo pastatyta pirmoji degalinė iki šiol yra ginčijamasi. Faktas tik vienas, kad tai nutiko JAV.

Kuomet Henris Fordas pradėjo gaminti pigius automobilius, kurie buvo prieinami vis didesnei daliai amerikiečių, atsirado ir didžiulis patogios kuro užsipylimo vietos poreikis. Iki tol kurą vairuotojai dažniausiai pirkdavo medinėse dėžėse, kurių viduje rasdavo 2 penkių galonų talpas. Kurą laikui bėgant buvo galima įsigyti įvairiose parduotuvėse.

1905 m. St. Luiso miete. Misūryje atidaryta pirmoji degalinė, kuri buvo skirta tik kuro prekybai. Antroji degalinė buvo atidaryta 1907 Sietle. Būtent šią degalinę kai kurie ekspertai linkę vadinti pirmąja, nes ji labiau atitiko šiuolaikinės degalinės modelį.

Šioje degalinėje buvo galimybė iš šalia esančios kuro bazės pumpuoti kurą į degalinėje buvusią 30 galonų talpą. Iš šios cinkuotos talpos buvo išvesta žarna su vožtuvu, iš kurios buvo galima pilti kurą tiesiai į standartines kuro talpas. Tuo metu dar nebuvo galimybės pamatuoti supilto kuro kiekio, tad dažniausiai buvo pilama į minėtas 5 galonų talpas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Lietuvos muitinė: per pusmetį sulaikyta prekių už 41 mln. litų

Lietuvos muitinės pareigūnai, išankstiniais duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį sulaikė prekių už daugiau kaip 41 mln. litų. Užkardytos žalos valstybei dydis siekia 28,3 mln. litų. Tarp sulaikytų gaminių – klastoti drabužiai šunims, lietuviškas cukrus iš Latvijos, senoviniai ginklai ir anakondos oda.

Birželio mėnesį Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai, bendradarbiaudami su Vilniaus apygardos prokuratūra, demaskavo stambią narkotikų kontrabandininkų grupuotę. Narkotikų kontrabandos iš Nyderlandų į Rusiją organizatoriai buvo įsteigę tarptautinio krovinių gabenimo įmonę, kurios vilkikais, slėpdami po legaliai vežamomis prekėmis, gabeno hašišą ir marihuaną. Lietuvoje nusikaltėliai dar „papildydavo“ siuntą kokainu ir amfetaminu ir veždavo į Rusiją. Iš Rusijos vilkikai taip pat grįždavo ne tušti – veždavo cigarečių kontrabandą.

Tirdami šios grupuotės veiklą, MKT pareigūnai sulaikė 5 asmenis ir konfiskavo narkotinių medžiagų už 3,5 mln. litų.

Muitinės pareigūnai vis dažniau sulaiko paštu siunčiamų narkotinių medžiagų. Per pirmąjį pusmetį muitininkai konfiskavo daugiau kaip 21 kilogramą narkotinių bei psichotropinių medžiagų, dėl jų kontrabandos pradėti 46 ikiteisminiai tyrimai (2 kartus daugiau nei per praėjusių metų I pusmetį(21). Muitininkai pastebi, kad asmenys siunčiasi naujų sintetinių narkotikų, įsigytų internetu arba specializuotose parduotuvėse. Taip pat pašto siuntose aptinkama smulkintų kanapių ir jų sėklų, hašišo.


Siuntose pareigūnai aptinka ir kitų draudžiamų siųsti prekių. Birželio mėn. Klaipėdos krovinių posto pareigūnai, tikrindami siuntas, vienoje jų rado, įtariama, senovinių ginklų. Siuntoje, atkeliavusioje iš Jungtinių Amerikos Valstijų, muitinės pareigūnai aptiko kardą ir gynybinę kuoką. Daiktai buvo deklaruoti kaip „meniniai sienos dekoravimo dirbiniai“, įsigyti aukcione. Prekės sulaikytos siekiant išsiaiškinti šių prekių vertę ir jų gabenimui taikomus draudimus ar apribojimus.

Vilniaus teritorinės muitinės pareigūnai Pašto poste tikrindami siuntas sulaikė beveik 2 kg įvairių egzotinių gyvūnų odų. Kadangi muitinei nebuvo pateikti pagal Nykstančių laukinės faunos ir floros rūšių tarptautinę prekybos konvenciją (CITES) reikalingi sertifikatai ir kiti leidimai, pasaulyje nykstančių gyvūnų − anakondos, pitono, dramblio, dviejų krokodilų – odos sulaikytos.

Daugiausia intelektinės nuosavybės teises pažeidžiančių prekių gabenimo atvejų muitinės pareigūnai nustato Vilniaus pašto bei Oro uosto postuose, tikrindami prekių siuntas iš trečiųjų šalių, dažniausiai iš Kinijos, Singapūro, Tailando, Indijos ir kt. Muitinės pareigūnai pirmąjį šių metų pusmetį sulaikė beveik 40 tūkst. vienetų, įtariama, klastotų, prekių tarp kurių – bižuterijos gaminiai su „Club Thomas“, „Bvlgari“, „Hermes“ prekiniais ženklais, įvairios galanterijos prekės (piniginių, diržų ir kt.), elektronikos gaminiai ir jų dalys su „iPhone“, ir „Apple“ ženklais. Kovo mėn. pašto siuntoje iš Kinijos rasta daugiau kaip 3 kg drabužėlių šunims su įvairiais prekiniais ženklais.

Didžiausią muitininkų sulaikytų prekių dalį sudaro nelegaliai gabentos cigaretės: jų sulaikyta beveik 109 mln. vienetų, įvertintų daugiau kaip 38 mln. Stambiausi rūkalų kontrabandos atvejai atskleidžiami glaudžiai bendradarbiaujant užsienio ir Lietuvos teisėsaugos institucijoms.

Per tarptautinę operaciją, po du mėnesius trukusio tyrimo MKT ir Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pareigūnai birželį Lietuvoje sulaikė 3 tūkst. dėžių nelegalių cigarečių, įvertintų 10 mln. litų. Dar 3 tūkst. dėžių rūkalų, talkinant kaimyninių šalių pareigūnams, sulaikyta Lenkijoje ir Latvijoje.

Muitinės analitikai pastebi, kad per muitinės postus asmenys iš trečiųjų šalių bando vežti nedidelius cigarečių kiekius, už kurių gabenimą netaikoma baudžiamoji atsakomybė. Pasak muitinės kriminalistų, akcizinių prekių kontrabandos organizatoriai „žvalgosi“ naujų, ne per LR muitinės postus, kelių – cigaretes bando įvežti per kitas Europos Sąjungos šalis (pvz. Latviją).

Siekdami užkirsti kelią nelegaliam prekių gabenimui tarp ES valstybių, muitinė­s mobiliųjų grupių pareigūnai tikrinimus atlieka šalies viduje. Dė­l muitų teis­ės aktų pažeidimų jie per pirmąjį pusmetį sulaikė prekių, kurių bendra vertė beveik 8 mln. litų.

Klaipėdos teritorinės muitinės mobiliųjų grupių pareigūnai kovo mėn. kelyje Kuršėnai–Mažeikiai patikrinti sustabdė krovininį automobilį „Scania“. Vairuotojas pateikė pareigūnams dokumentus, kad gabena 24 tonas (480 maišų) cukraus iš Latvijos. Apžiūrint krovinį, pareigūnams kilo įtarimų, kad cukraus gali būti ne tiek, kiek nurodyta dokumentuose. Atlikus detalų patikrinimą nustatyta, kad vairuotojas gabeno 28 tonas Lietuvoje pagaminto baltojo cukraus – 4 tonomis (80 maišų po 50 kg) daugiau, nei nurodyta dokumentuose. Šiam kiekiui vežėjas negalėjo pateikti jokių įsigijimą ar gabenimą patvirtinančių dokumentų. Prekės, kurių vertė – beveik 12 tūkst. litų, buvo sulaikytos.

Lietuvos muitinė vykdo grynųjų pinigų, įvežamų į ES ar išvežamų iš jos, kontrolę. Šiemet muitinėje pradėti 3 ikiteisminiai tyrimai dėl grynųjų pinigų gabenimo iš trečiųjų šalių kontrabandos bei nustatyti 3 administraciniai teisės pažeidimai dėl grynųjų pinigų gabenimo tvarkos. Sulaikytų grynųjų pinigų suma – 1 mln. 900 tūkst. litų. Stiprindama kovą su pinigų plovimu ir kitokia neteisėta veikla, susijusia su atsiskaitymais grynaisiais pinigais, Lietuvos muitinė kontroliuoja ir grynuosius pinigus, įvežamus į Lietuvą iš Europos Sąjungos šalių ir išvežamus iš jos į kitas ES valstybes.

Muitinė, kovodama su muitų teisės aktų pažeidimais, nepamiršta ir kitos veiklos srities – mokesčių už importuojamas prekes surinkimo ir administravimo. Per pirmąjį pusmetį muitinė į valstybės biudžetą surinko 1 mlrd. 131 mln. litų mokesčių, 7 proc. (78 mln. litų) daugiau negu 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vilniaus miesto vežėjų asociacija skundžiasi diskriminuojama Vilniaus miesto savivaldybės, kuri esą proteguoja savo įmones, ir prašo Susisiekimo ministerijos tobulinti teisės aktus, kad būtų užtikrinta lygiavertė konkurencija vežant keleivius.  

Šiandien susisiekimo ministras Eligijus Masiulis susitiko su privačių sostinės įmonių atstovais, kurie skundžiasi stumiami iš verslo Vilniaus mieste.

Vilniaus miesto vežėjų asociacija tvirtina, jog savivaldybė elgėsi nesąžiningai atimdama iš jų teisę vežioti keleivius mikroautobusais į Fabijoniškes, Perkūnkiemį ir kitus sostinės rajonus. Ši teisė be konkurso buvo suteikta Vilniaus miesto savivaldybės įmonei.

Asociacija prašo keisti teisės aktus, kad savivaldybės negalėtų piktnaudžiauti tokia padėtimi.

Privatūs verslininkai taip pat prašo keisti Kelių transporto kodeksą, kad savivaldybės vežėjams galėtų nustatyti tik maksimalius tarifus. Vežėjai tvirtina, jog naujieji savivaldybės patvirtinti tarifai yra sąmoningai padidinti, kad privačios kompanijos sunkiau konkuruotų su savivaldybės įmonėmis. Verslininkai teigia žmones galintys vežioti pigiau, nei nurodo savivaldybė.

Susitikime su verslininkais nutarta sudaryti darbo grupę, kurioje verslininkai ir savivaldybių atstovai rastų kompromisą ir susitartų, kaip būtų galima tobulinti teisės aktus.

„Mano manymu, savivaldybės turi užtikrinti sveiką konkurenciją vežant keleivius. Miestų vadovai turėtų rūpintis žmonėmis, o ne tik savivaldybės įmonėmis“, – sakė ministras.  

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Didžiausiame degalinių tinkle Lietuvoje “Lukoil Baltija” pradėjo veikti pirmosios savitarnos kasos. Šiose techniškai pažangiose kasose klientai, negaišdami laiko eilėse, už degalus galės atsiskaityti bet kuriuo paros metu ir bet kokiu būdu – grynaisiais, mokėjimo ar kuro kortelėmis. Šiuo metu atsiskaitymų savitarna įrengta 4-iose degalinėse Vilniuje, o iki metų pabaigos “Lukoil” savitarnos kasos veiks visose 114-oje “Lukoil” tinklo degalinių šalyje.

“Naujos savitarnos kasos leis padidinti aptarnavimo taškų skaičių mūsų degalinėse ir tokiu būdu taupyti klientų laiką – atvykusieji užsipilti degalų už juos galės atsiskaityti greičiau nei per minutę” – sako “Lukoil Baltija” generalinio direktoriaus pavaduotojas Romas Turlinskas.

R. Turlinsko teigimu, savitarnos kasos, optimizuojant darbo išteklius, leis mažinti degalinių valdymo kaštus, o tai pajus ir klientai. Kartu su savitarnos kasomis atkeliaus ir dar viena naujovė – nuo šiol visos “Lukoil” degalinės dirbs visą parą, taip pat – ir valstybinių švenčių dienomis. Be to, tose degalinėse, kuriose naktį veiks tik savitarnos kasos, klientai už degalus mokės iki 3 ct/l mažesnę kainą nei dienos metu.

Anot “Lukoil Baltija” atstovo, tikimasi, jog įdiegus savitarnos kasas, piko metu per valandą bus galima aptarnauti vidutiniškai iki 30 proc. daugiau pirkėjų. “Iki šiol visi – norintys pavalgyti, apsipirkti ir apsirūpinti degalais – turėjo mokėti bendrose kasose – tai priversdavo skubančius klientus stoviniuoti ir laukti, kol bus aptarnauti tie, kurie perka sumuštinius ar kavą. Nuo šiol tik degalus perkantys klientai galės naudotis savitarnos kasomis ir taip išvengti eilės prie bendrosios kasos”.

“Lukoil” degalinėse diegiama savitarnos kasų sistema yra viena pažangiausių pasaulyje: kasose bus užtikrinti aukščiausi saugumo parametrai, galios visi atsiskaitymo būdai, veiks nuolaidų kortelės. Be to, sistema bus draugiška vartotojams – pasižymės itin patogiu ir aiškiu valdymu, ir, klientų patogumui, dienos metu bus galima atsiskaityti ne tik prieš pilant, bet ir jau įsipylus degalų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Tarptautinė kelių transporto sąjunga IRU sienos kirtimo punktuose siūlo sukurti žalias juostas transporto priemonėms, kurių vežamos prekės yra iš anksto deklaruotos per TIR-EPD sistemą

Tokiu būdu tikimasi pagreitinti sienos kirtimą, sumažinti vilkikų eiles pasienio postuose ir paskatinti visus vežėjus naudoti išansktinio deklaravimo sistemą. Šis klausimas plačiau bus išnagrinėtas rugsėjo 4 dieną Varšuvoje vyksiančiame IRU muitinės klausimų komisijos posėdyje.

Primename, kad TIR-EPD šiuo metu veikia 25 šalyse: Belgijoje, Bulgarijoje, Baltarusijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Vengrijoje, Vokietijoje, Gruzijoje, Italijoje, Kazachstane, Lietuvoje, Latvijoje, Moldovoje, Lenkijoje, Rusijoje, Rumunijoje, Serbijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Turkijoje, Uzbekistane, Ukrainoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Čekijoje ir Estijoje.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Inspekcija parengė ir Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje (TAPIS) paskelbė Inspekcijos viršininko įsakymo „Dėl Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ projektą.

Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašo projekte praplėstas dokumentų, patvirtinančių vairuotojo tapatybę, sąrašas. Pateikiant prašymą laikyti vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, egzaminą ir (arba) išduoti ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimą, asmuo identifikuojamas pagal vieną iš šių, jo turimų, asmens dokumentų – Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės išduotą pasą, asmens tapatybės kortelę, Lietuvoje arba Europos Sąjungoje ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybėje išduotą vairuotojo pažymėjimą, leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje ar skaitmeniniuose tachografuose naudojamą vairuotojo identifikavimo kortelę.

Įgyvendinant Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) techninių priedų 2011 m. redakcijoje nustatytus reikalavimus, vėliausiai nuo 2013 m. turi būti išduodamas ID kortelės tipo ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas. Todėl vairuotojai kartu su prašymu laikyti egzaminą ir (arba) išduoti ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimą ir kitais reikalingais dokumentais turės pateikti savo nuotrauką, kuri bus nuskaitoma ir vaizduojama ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjime.

Inspekcija prašo visuomenės ir jai atstovaujančių organizacijų atstovų pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto pateikti Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemio (TAPIS) srityje „Pateikite pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto“ iki 2012 m. liepos 30 d.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ilgėja eilės vilkikų, kertančių Lietuvos ir Kaliningrado srities sieną. Rusijos vėžėjai dėl keliolikos laukimo valandų kaltina Rusijos muitinės pareigūnus bei blogai įrengtą Černyševskojės pasienio kontrolės punktą.

Vilkikų vairuotojai jau laukia išvykti iš Lietuvos, tačiau kada pateks į Rusiją – nežinia. Nes Černyševskojės pasienio kontrolės punkto muitininkai kelintą dieną dirba vangiai. Kad patektų į Rusijos teritoriją, vairuotojams tenka laukti po keliolika valandų.

„Kai stovi, algos negauni. Gauni, kai važiuoji. Atvykau prie sienos vakar apie aštuntą vakaro. Stovėjau 14 valandų“, – teigė vairuotojas Vladimiras Pliuščiai.

„Vykstu iš Sankt Peterburgo, prie sienų pralaukiau kelias paras. Labai blogas darbas. Lietuvos pareigūnai dokumentus man sutvarkė per 7 minutes ir galiu iš čia išvažiuoti. Bet mūsų pusė, Rusija, nepriima. Blogai dirba mūsiškiai“, – tvirtino vairuotojas Konstantinas Vlasenko.

Iš Kaliningrado srities arba į ją krovinius nuolat gabenantys vairuotojai sako, kad vilkikų pasienyje padaugėjo jau birželį. Lenkijai įvedus kvotas trečiųjų šalių vežėjams, Kaliningrado srities vežėjai dažniau renkasi kelią per Lietuvą.

„Mano reisas į Baltarusiją dabar užsitęsia savaitę. Pirmyn važiuodamas 400 kilometrų ir atgal aš sugaištu 7 paras. Anksčiau suvažinėdavau per porą parų“, – sako vairuotojas Romanas Pristavko.

Rusijos vairuotojai piktinasi, kad net ir atidarius naują punktą Rusijos pusėje, vilkikams aikštelė įrengta per maža, apsisukti nėra kur. Nors dokumentams tvarkyti įrengta apie 20 darbo vietų, dažnai dirba vos vienas pareigūnas.

„Būna kažkokių trukdžių, bet greičiausiai jie tiesiog nenori dirbti, ypač vakarais. Tarnauja daug pareigūnų, bet muitininkai vakarais ilsisi ir nenori dirbti“, – mano vairuotojas Jurijus Vorobjovas.

Lietuvos muitininkai per parą patikrina apie 400 vilkikų, nors galėtų ir daugiau.

„Jeigu dirbtų puikiai kaimyninės šalies muitinės pareigūnai, mes galėtume transporto kiekį ir didesnį įforminti. Jeigu vyksta didesnis krovinių kiekis, didesnis iš Europos Sąjungos valstybių importuojamas prekių kiekis, tai yra sudėtingesnė muitinės procedūra ir tai užima jiems daugiau laiko“, – aiškino VSAT Kybartų kelio posto viršininko pavaduotojas Viktoras Kašalynas.

Kybartuose apie šimtą vilkikų laukia išvykti į Rusiją, po tiek pat vilkikų laukia prie Medininkų ir Lavoriškių pasienio kontrolės punktų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Panaudojant ES paramos lėšas, Vakarų Lietuvoje bus atnaujinta šalies ekonomikai svarbi geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai. Per dvejus metus numatoma atnaujinti keturis šios linijos ruožus, kurių bendras ilgis – 33,5 km. Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu šiems darbams skirta beveik 70 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo paramos. Bendra projekto vertė – 99 mln. litų.

Rekonstrukcijos darbai vyks keturiuose blogiausios būklės geležinkelio linijos ruožuose. Numatoma sutvarkyti geležinkelio sankasą, atnaujinti geležinkelio kelius, rekonstruoti pervažų signalizacijos įrenginius, Vilkyčių stotyje rekonstruoti keleivių peroną.

Specialistų teigimu, iki rekonstrukcijos kai kurie Klaipėdos–Pagėgių geležinkelio linijos ruožai buvo kritinės būklės. Traukiniai turėdavo važiuoti maždaug perpus lėčiau nei galėtų pagal šio kelio kategoriją, dėl to sumažėdavo geležinkelio pralaidumas.

Atlikus rekonstrukcijos darbus, geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai bus pritaikyta intensyviam krovininių ir keleivinių traukinių eismui, padidės jos pralaidumas, traukiniai galės važiuoti greičiau. Pagerės susisiekimas, bus taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės triukšmas bei tarša, traukinių eismas taps saugesnis.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Kuo aukštesnė temperatūra ir kuo labiau pavargę bei susierzinę esame, tuo sunkiau tampa susikoncentruoti. Kaip rodo tyrimo rezultatai, dėl to pailgėja vairuotojų reakcijos laikas. Automobilyje, kuriame temperatūra siekia 27°C, vairuotojo reakcija yra 22 proc. lėtesnė nei tokioje pat transporto priemonėje temperatūrai esant 21°C.

Labai svarbu nuolatos palaikyti komfortiškas vairavimo sąlygas, taip pat ir temperatūrą. Jei automobilis turi oro kondicionierių, karštomis dienomis rekomenduojama jį naudoti. Jei jo nėra, reikėtų įjungti ventiliacijos sistemą arba atidaryti langus.

Per karščio bangas didesnį nelaimingų atsitikimų skaičių pastebėję Prancūzijos tyrėjai teigia, kad viena iš šio reiškinio priežasčių yra trumpesnis ir ne toks gilus miegas dėl naktį esančios aukštos temperatūros. Nepakankamai išsimiegojusiam vairuotojui gresia didesnė rizika kelyje, nes nuovargis neigiamai veikia koncentraciją ir reakcijos trukmę. Tai taip pat trukdo tinkamai įvertinti įvairias situacijas. Statistika rodo, kad 10-15 proc. rimtų eismo įvykių atsitinka dėl vairuotojo nuovargio.

Karštis daro įtaką ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Buvimas stovinčiame ir užrakintame automobilyje, kai yra saulėta, net jei išorės temperatūra nėra itin aukšta, gali būti pavojingas sveikatai ir net gyvybei. Temperatūra tokiame automobilyje vos per 20 minučių gali padidėti 30°C.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Jau šį rudenį Elektrėnuose ir Jonavoje bus nutiestos dviračių trasos, kurios taps pavyzdžiu kitiems miestams, kuriant žmonėms patrauklų kasdieninio susisiekimo dviračių takų tinklą. Šie savivaldybių projektai buvo pripažinti geriausiais Susisiekimo ministerijos skelbtame konkurse.

Ministerijos sudaryta komisija, koordinuojanti pavyzdinių dviračių takų tiesimo projektus, susitiko su Elektrėnų ir Jonavos savivaldybių atstovais bei projektus vykdančiomis įmonėmis. Susitikimo metu įvertinta savivaldybių pažanga ir dviračių takų tiesimo darbai.

Abiejų savivaldybių projektai siūlo skirtingus sprendimus, kaip mieste nutiesti dviračių trasą, galinčią sujungti jau sukurtą dviračių eismo infrastruktūrą į vientisą maršrutų tinklą, sudarant galimybes žymiai padidinti susisiekimo dviračiais patrauklumą. Dviračių trasas abi savivaldybės planuoja nutiesti iki šių metų spalio mėnesio.

Elektrėnuose tiesiamas žiedinis dviračių takas apjuos pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Trasa sujungs jau esamus takus, drieksis šalia visų pagrindinių darboviečių, sudarys sąlygas susisiekti su užmiesčio gyvenamosiomis teritorijomis, mokymo, sveikatos įstaigomis ir kitais žmonių traukos objektais. Takas išsiskirs spalviniu apipavidalinimu, saugos sprendimais, danga. Šis projektas galės tapti pavyzdžiu panašaus dydžio miestams ar didesnių miestų mikrorajonams.

Jonavos savivaldybė mieste taip pat suformuos žiedinio tipo jungtį, integruojančią jau esamus dviračių takus į bendrą tinklą ir jungiančią atskirus mikrorajonus su miesto centru. Jonavos dviračių tinklas bus vienas iš geriausių vidutinio dydžio Lietuvos miestuose.

Praėjusiais metais Susisiekimo ministerija visas savivaldybes kvietė dalyvauti konkurse dėl geriausios demonstracinės dviračių trasos, skirtos kasdienio susisiekimo poreikiams tenkinti. Tačiau konkurse dalyvavo tik 6 savivaldybės. Nugalėtojais tapo Elektrėnai ir Jonava, kurių parengtus projektus ekspertai pripažino geriausiais.

Anot susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, Elektrėnų ir Jonavos savivaldybėms ministerija skirs apie 3,5 mln. litų. Dalį lėšų skiria ir pačios savivaldybės.

Mažiau balų konkurse surinkusioms savivaldybėms bei tiems miestams ir rajonams, kurie yra tinkamai pasirengę plėsti dviračių takų tinklą, Susisiekimo ministerija planuoja numatyti galimybes gauti finansavimą iš 2014–2020 metų ES struktūrinės paramos lėšų.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

2012 m. liepos 5 d. ryte Klaipėdos teisėsaugos pareigūnai sulaikė keturis Uosto direkcijos laivų įgulų narius, įtariamus kuro grobstymu. Privačiuose automobiliuose pareigūnai rado 480 litrų kuro. Šiuo metu pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl turto pasisavinimo.


2011 m. liepos 21 d. Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas savo įsakymu sumažino kuro sunaudojimo normas įmonės laivams vidutiniškai 15 %. Tačiau pasiekdavo informacija, kad kuras ir toliau yra grobstomas.


„Neliko nieko kito, kaip paprašyti teisėsaugos institucijų pagalbos. Kelias savaites trukęs naktinis filmavimas parodė – kuras grobstomas nuolat ir sistemingai. Atskleista betvarkė ir visiškas abejingumas uosto kapitono padaliniuose“, – teigia generalinis direktorius E. Gentvilas.


Šiuo metu jau atleisti 2 įtariamaisiais tapę Uosto direkcijos darbuotojai. Neabejojama, kad atleidimų bus ir daugiau. Planuojamos ir sisteminės reformos uosto kapitonui pavaldžiuose padaliniuose.


Uosto direkcijos vadovas mano, kad kuro grobstymo schema buvo gerai organizuota. „Tegul nekuria pasakų, kad niekas nieko nematė ir nesuprato. Daug sako vien jau tas faktas, kad uoste paliktas mažas užutėkis, kurio „nemato“ vaizdo stebėjimo kameros. Todėl už pagalbą ypatingai dėkoju naujajam uosto apsaugos vadovui Egidijui Kuzmarskiui“, – sakė E. Gentvilas.


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija

Eilės Lietuvos – Baltarusijos pasienyje vėl smarkiai pailgėjo. Pagal Baltarusijos informacinius šaltinius, šiuo metu eilės pagrindiniuose postuose siekia daugiau nei 10 km.

Kamenyj Log – Medininkai pasienio poste iš Baltarusijos pusės liepos 23 d. eilės buvo nusidriekusios apie 18 km. Lietuvos pusėje jos siekė apie 6 km.

Panaši situacija buvo ir Benjakoni – Šalčininkai pasienio punkte. Benjakonių gyvenvietės valdžia nusprendė neleisti vilkikams stovėti gyvenvietės teritorijoje, dėl to paskutiniai vilkikai laukiantys įvažiavimo į Lietuvą stovėjo nutolę 25 km. nuo pasienio punkto. Iš Lietuvos pusės buvo nusidriekusios apie 5 km. ilgio eilės.

Tikimasi, kad ateityje pastovias didelių eilių problemas išspręs nauji sienos kirtimo punktai. Iki šiol taikyti metodai kol kas norimų rezultatų neduoda. Dauguma punktų buvo rekonstruoti, aprūpinti nauja šiuolaikiška įranga, tačiau eilės nė kiek nemažėja.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. liepos 18 – 20 d. Maskvoje įvyko Rusijos Federacijos organizuotos konsultacijos dėl protokolo projekto, kuriuo buvo siūloma papildyti Lietuvos ir Rusijos Vyriausybių susitarimą dėl pasienio kontrolės punktų. Konsultacijose dalyvavo ir Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Arnoldas Tvaronavičius.

Lietuvos ir Rusijos delegacijų konsultacijose aptartos šalių sienos perėjimo punktų plėtros perspektyvos ir sutarta dėl tikslingumo atidaryti naują automobilių kelių valstybės sienos perėjimo punktą Rambynas-Dubkai (Paskalviai).

Šis punktas bus statomas kartu su Panemunę ir Sovetską (Tilžę) sujungsiančiu tiltu, dėl kurio statybos Lietuva ir Rusija susitarė dar praėjusiais metais.

Sprendimui įgyvendinti būtina papildyti Lietuvos ir Rusijos susitarimą dėl valstybės sienos perėjimo punktų nauju punktu Rambynas-Dubkai. Susitarimo papildymas įsigalios jį teisės aktų nustatyta tvarka suderinus su suinteresuotomis institucijomis ir abiems šalims apsikeitus notomis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt