Grūdai bus išvežti
Atėjus derliaus nuėmimui, nepasitenkinimą dėl grūdų išvežimo kelia grūdų eksportuotojai. Tik dėl jiems suvokiamų priežasčių, bandoma reikšti reikalavimus ne kaip lygiateisiams partneriams, o kaip senais „agropromo“ laikais. Tuo, tarsi, stengiamasi sukelti ūkininkams - grūdų augintojams papildomų abejonių dėl derliaus supirkimo ir išvežimo. AB “Lietuvos geležinkeliai“ informuoja ir užtikrina, kad perveš visus užsakytus ir numatytus eksportuotojų ir ūkininkų grūdų kiekius.
Įvertinus praeitų dešimtmečių patirtį dėl vagonų neefektyvaus panaudojimo ir jų paklausos padidėjimo derliaus nuėmimo metu, bendrovė teiks grūdų vežimo organizavimo kompleksines paslaugas: vagonų nuomą bei lokomotyvų nuomą ir kitas ekspedijavimo bei organizavimo paslaugas.
Bendrovė turi per 1000 grūdinių vagonų. Per metus jie panaudojami tik 4 mėnesius. Todėl šiais metais pritaikant organizacines-technines priemones ir papildomai pasitelkus Lietuvos ekspeditorių įmones buvo sukurtas papildomas darbas vagonams atvežant grūdus iš Kazachstano į Klaipėdos uostą. Tuo pačiu, Lietuvoje pasirašius sutartis su grūdų eksportuotojais ir panaudojant papildomas organizacines-technines priemones vagonų apyvarta bus sumažinta nuo 6 iki 2 parų. Taigi, su trigubai mažesniu vagonų kiekiu bus pervežta tris kartus daugiau grūdų. Tiek bendrovė, tiek ir grūdų eksportuotojai gaus didelę ekonominę naudą.
Iki šios dienos su grūdų eksportuotojais ir ūkininkais nepasirašyta nei viena sutartis. Todėl prašome juos skubiai kreiptis į AB “Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos komercijos departamentą dėl sutarčių pasirašymo.
Tuo pačiu norime pareikšti, jog įvertinus daugelio metų problemą dėl grūdų eksportavimo ir sandėliavimo, bendrovė vystydama viešuosius logistikos terminalus (VLC) šiais metais užsakys studiją dėl šios problemos išsprendimo. Studijos tikslas – išnagrinėti Lietuvoje esančių grūdų elevatorių sandėliavimo ir apdorojimo pajėgumus, o taip pat ir grūdų ir grūdų priėmimo punktų pajėgumus. Gavus šios studijos rezultatus, bus kuriama papildoma logistikos grandinė geležinkelio stotyse: steigiami kilnojami grūdų supirkimo punktai, o taip pat viename ar keliuose VLC terminaluose bus pastatyas grūdų apdorojimo ir sandėliavimo elevatorius. Taip būtų išspręsta trūkstamų pajėgumų superkant ir apdorojant grūdus Lietuvoje problema. Tuo pačiu, subalansuota transporto logistikos grandinė šioje veikloje, o taip pat atsirastų galimybė ateityje atsivežti daugiau grūdų iš kitų šalių ir juos eksportuoti.
AB „Lietuvos geležinkeliai“