Kuo aukštesnė temperatūra ir kuo labiau pavargę bei susierzinę esame, tuo sunkiau tampa susikoncentruoti. Kaip rodo tyrimo rezultatai, dėl to pailgėja vairuotojų reakcijos laikas. Automobilyje, kuriame temperatūra siekia 27°C, vairuotojo reakcija yra 22 proc. lėtesnė nei tokioje pat transporto priemonėje temperatūrai esant 21°C.
Labai svarbu nuolatos palaikyti komfortiškas vairavimo sąlygas, taip pat ir temperatūrą. Jei automobilis turi oro kondicionierių, karštomis dienomis rekomenduojama jį naudoti. Jei jo nėra, reikėtų įjungti ventiliacijos sistemą arba atidaryti langus.
Per karščio bangas didesnį nelaimingų atsitikimų skaičių pastebėję Prancūzijos tyrėjai teigia, kad viena iš šio reiškinio priežasčių yra trumpesnis ir ne toks gilus miegas dėl naktį esančios aukštos temperatūros. Nepakankamai išsimiegojusiam vairuotojui gresia didesnė rizika kelyje, nes nuovargis neigiamai veikia koncentraciją ir reakcijos trukmę. Tai taip pat trukdo tinkamai įvertinti įvairias situacijas. Statistika rodo, kad 10-15 proc. rimtų eismo įvykių atsitinka dėl vairuotojo nuovargio.
Karštis daro įtaką ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Buvimas stovinčiame ir užrakintame automobilyje, kai yra saulėta, net jei išorės temperatūra nėra itin aukšta, gali būti pavojingas sveikatai ir net gyvybei. Temperatūra tokiame automobilyje vos per 20 minučių gali padidėti 30°C.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas