2012-07-10
2012-07-10
2012-07-10
2012-07-09
2012-07-09
2012-07-09
Sunku būtų įsivaizduoti sunkvežimio vairuotoją, kuris riedėdamas Europos keliais nesinaudotų navigacine sistema, tačiau ar kiekvienas vairuotojas žino, į ką atkreipti dėmesį, renkantis navigacinę sistemą?
Nusprendėme atlikti eksperimentą ir apklausti keletą skirtingų įmonių, kurios Lietuvoje prekiauja navigacinėmis sistemomis. Vienos jų profesionalios, atstovaujančios vieną gamintoją, kitos – turinčios didelę skirtingų gamintojų pasiūlą, trečios – turinčios gausią skirtingų elektronikos prekių, tarp jų ir navigacinių sistemų, pasiūlą.
Nereikia, stebėtis, tačiau į specializuotus klausimus, gali atsakyti tik profesionalai, todėl įvairūs e-parduotuvių atstovai, prekiaujantys „viskuo“ į klausimus taip ir neatsakė. Taigi pateikiame profesionalius patarimus tų, kurie turi rimtas specializuotas internetines parduotuves ir apie navigacijos sistemas žino viską.
Pagal kokius kriterijus tolimųjų reisų vairuotojas turėtų rinktis GPS sistemą ?
UAB „Todesa“, turinčios specializuotą navigacinės įrangos parduotuvę internete, atstovė Rasa Pūkienė akcentavo 6 pagrindinius pasirinkimo kriterijus.
1. Žemėlapių detalumas konkrečiose šalyse. Skirtingų gamintojų detalumas daugiau ar mažiau, bet skiriasi. Be to, yra gamintojų, kurių asortimente yra papildomas žemėlapių asortimentas konkrečiom šalim.
2. Informacijos kiekis skirtas specialiai sunkiajam transportui. Nereikėtų tikėti, kai yra sakoma, kad visos šalys aprūpintos šia informacija. Kai kurios šalys turi daug informacijos, kitos apima vos pagrindinius kelius , o kai kurios šalys visai šios informacijos neturi.
3. TMC eismo pranešimų antena. Nors pardavėjai ne visuomet informuoja, tačiau vertėtų žinoti, kad šių eismo informacinių antenų pranešimai pas skirtingus gamintojus ir jų modelius yra skirtingi. Rekomenduojama TMC rinktis „Premium“ lygio, tačiau būkite atidūs – yra modelių, kurie vėliau šį privalumą apmokestina.
4. Navigatoriaus konfiguracinės galimybės. Labai svarbu, kaip lanksčiai GPS navigatorius leidžia vartotojui pačiam pagal save susikonfiguruoti maršruto planavimo prioritetus, vengimus, koreguoti maršrutą, bei kitus esminius nustatymus susijusius su kelionės planavimu, navigavimu ir t.t.
5. Ekranas. Būtina atkreipti dėmesį perkant GPS įrenginį į ekrano kontrasto lygį ir šviesumą. Ši iš pažiūros smulkmena saulėtą dieną tikrai gali apkartinti kelionę, nes nematysite nieko, ką ji rodys.
6. Ateities perspektyvumas. Būtina pasidomėti apie gamintojo programinės įrangos ir žemėlapių atnaujinimų galimybes, bei bendras navigatoriaus (gamintojo) perspektyvas ateityje. Ne vienas navigatorių gamintojas yra pasitraukęs iš rinkos, tad sumokėti pinigai, gali nueiti veltui.
Svarbiausi navigacinės sistemos parametrai
UAB „IT MEDIA“ taip pat turinčios specializuotą navigacijų parduotuvę internete, direktorius Jurijus Starovoitovas, plačiau paanalizavo navigacinių sistemų parametrus. Anot jo, sunkiojo transporto vairuotojai turėtų atidžiai įvertinti navigacinės sistemos ekraną, atminties talpą ir procesorių.
Ekrano dydis. Kuo ekranas didesnis, tuo jį paprasčiau valdyti. Įprastai Ekrano dydžiai būna 3,5 colio; 4,3 colio; 5 colių; 6 arba 7 colių. Taip pat prieš perkant GPS navigatorių, būtų gerai išbandyti jo valdymo „meniu“. Svarbiausi punktai turėtų būti nesunkiai prieinami, užrašai ir paveikslėliai aiškūs, informatyvūs.
Atminties talpa. Dabartiniuose žemėlapiuose saugoma daug informacijos, visos Europos žemėlapiai šiuo metu užima daugiau nei 2GB talpos, todėl renkantis navigaciją rekomenduotume rinktis bent jau 4GB talpą arba net daugiau. Taip pat pasidomėti ar GPS įrenginys turi galimybė įstatyti papildomą atminties kortelę.
Procesorius, operatyvioji atmintis. Čia yra svarbu, kaip greitai bus planuojamas arba perskaičiuojamas maršrutas. Procesorius turėtų būti ne mažiau 400 Mhz, o operatyvioji atmintis ne mažesnė nei 64 RAM.
Kiek kainuoja kokybiška ir patikima navigacinė sistema?
Šiuo metu rinkoje – didelis ir platus GPS navigatorių pasirinkimas, todėl sunku nuspręsti, kuris iš jų yra geriausias. Kalbinti pašnekovai iš abiejų įmonių nurodė panašią kainų amplitudę. Anot jų, tikrai patikimą sunkvežimiams skirtą navigaciją galima įsigyti maždaug už 800 – 1400 Lt.
UAB „Todesa“ atstovė paminėjo, kad galima įsigyti ir kinietišką įrenginį už kelis šimtus litų. „Jame gali būti įrašyta sunkiojo transporto programa, sukelti žemėlapiai, tačiau neverta manyti, kad tai bus tos pačios kokybės, galimybių, kelionės patarėjo ir patikimumo įrenginys. Geriausiu atveju laikina išeitis ir navigatoriaus pirkimas du kartus,“ – pigių įrenginių trūkumus akcentavo R. Pūkienė.
Vis tik, kad ir koks būtų brangus, tobulas ir pirmaujantis pasaulyje navigacijos modelis – tai tik kelionės patarėjas, todėl vairuotojai neturėtų prarasti budrumo kelyje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-07-09
2012-07-06
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|