2012-07-03
2012-07-02
Seimas šeštadienį vieningai priėmė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisų projektą, kuriuo siekiama sudaryti efektyvesnes krovinių vežimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais sąlygas.
Pasak Seimo, įsigaliojus įstatymui bus mažinamas krovinių vežimų skaičius, vienu metu vežant tą patį krovinių kiekį, taupomi degalai, mažinamas išmetamo į aplinką anglies dvideginio kiekis, skatinamas vežimo įmonių konkurencingumas, mažinamos transporto priemonių eksploatacinės išlaidos.
Priimtomis pataisomis leista sunkiasvorėms transporto priemonėms, kurių bendroji masė iki 48 tonų, važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais, sumokant nustatytą metų mokestį. Jis iš dalies turi kompensuoti neigiamą poveikį keliui (jo dangai).
Transporto priemonės (jų junginiai), kurių bendroji masė viršija maksimalią leidžiamą, galės važiuoti tik su kelio savininku suderintais maršrutais arba kelio savininko nustatytais keliais bei kelio savininko nustatytomis sąlygomis. Įstatyme taip pat patikslinti vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną.
Įstatymas įsigalioja nuo kitų metų sausio 1 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Kelių ir geležinkelių statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ pradėjo vykdyti svarbų „Via Baltica“ magistralės ruožo rekonstrukcijos projektą.
Projektas apima valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys‒Pasvalys‒Ryga ruožą nuo 47,80 iki 60,90 kilometro: rekonstruojamas 13,1 kilometro ruožas Pasvalio rajono teritorijoje, nuo Raubonių gyvenvietės prieigų iki Saločių gyvenvietės pabaigos. Darbus planuojama baigti 2013 metų sausį.
„Pagrindinė šio magistralės ruožo problema ‒ dėl susidariusių iki 5 cm gylio provėžų deformuota kelio danga, kas kelia pavojų eismo saugumui. Ypač pavojinga važiuoti lyjant“, ‒ sakė „Panevėžio keliai“ Panevėžio filialo direktoriaus pavaduotojas statybai Saulius Stravinkas. Šis magistralinio kelio ruožas ypač prastos būklės dėl itin didelio sunkiojo transporto srauto.
Rekonstruojamame ruože darbai jau pradėti: vykdomi žemės darbai, fezuojamas susidėvėjęs asfalto sluoksnis, rengiamasi pralaidų rekonstrukcijai.
Vykdant rekonstrukciją visame trylikos kilometrų ruože bus sustiprinta kelio dangos konstrukcija, rekonstruota 12 vandens pralaidų, įrengiant naujas metalines gofruotas pralaidas, įrengtos sankryžos ir nuovažos, įrengta 12 autobusų sustojimo aikštelių, kelio 54,785 ir 59,725 kilometruose pastatyti autopavilijonai, sutvarkyta automobilių stovėjimo aikštelė kelio 54,25 kilometre, įrengta 2,366 kilometro pėsčiųjų ir dviračių takų. Projekte taip pat nematyta lietaus vandens ir drenažo inžinerinių tinklų rekonstrukcija ir 10 kV elektros tinklų rekonstravimas.
Projekto vykdymo metu šiame magistralės ruože bus įrengta 9 metrų pločio kelio danga: važiuojamoji dalis, susidedanti iš dviejų priešpriešinio eismo juostų po 3,5 m, dvi 1 m pločio saugos juostos, pusantro metro pločio kelkraščiai. Įvertinus didelį kelio apkrovimą, bus rengiama trisluoksnė asfalto danga, susidedanti iš 10 cm storio asfalto pagrindo ir dvisluoksnės (8 ir 4 cm storio) asfalto dangos. Atskiruose ruožuose dėvėjimosi paviršius bus šiurkštinamas.
Į rekonstruojamą kelią įsijungia 3 rajoninės reikšmės keliai ir šalia esnatys privažiavimai prie gyvenamųjų teritorijų bei smulkūs vietiniai keliai. Iš viso bus rekonstruojama 51 nuovaža. Trasoje yra 5 individualios sankryžos, jos suprojektuotos pagal saugaus eismo reikalavimus, su iškiliomis saugumo salelėmis pėstiesiems važiuojamoje dalyje, apšvietimu, horizintaliuoju ženklinimu bei lanksčiais plastikiniai stulpeliais.
Suderinus su Pasvalio rajono savivaldybe, naikinamos dvi autobusų sustojimo aikštelės 50,04 kilometre kairėje ir 50,13 kilometre dešinėje, keleivius nukreipiant į naujas autobusų stoteles Žilpamūšio sankryžoje, kelio 50,91 kilometre.
Keturšalė sankryža ties Saločiais bus rekonstruojama įvertinus eismo saugos reikalavimus: po rekonstrukcijos greitis sankryžoje bus ribojamas iki 70 kilometrų per valandą, sankryžos plotas sumažintas atsisakant greitėjimo ir lėtėjimo juostų, sumažinant saugumo salelių plotą, šalutiniuose keliuose įrengiant iškilius asfaltbetonio kalnelius. Saločių sankryžos apšvietimui numatyta naudoti vėjo ir saulės energiją. Šie savaime atsinaujinantys gamtos rezursai jau kelis metus Lietuvoje naudojami sankryžoms apšviesti, kas įgalina taupyti bei sumažina kelius eksploatuojančių organizacijų priklausomybę nuo elektros energijos tiekėjų.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Birželio 28 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ administraciniame pastate vyko Rytų-Vakarų transporto koridoriaus (East–West Transport Corridor – EWTC) asociacijos posėdis. Jo metu aptarta asociacijos veikla, svarstyti ateities planai bei uždaviniai, struktūros vystymo klausimai, priimta naujų narių.
Prieš dvejus metus įkurta asociacija šiuo metu vienija daugiau nei 2000 verslo kompanijų iš 12 Europos ir Azijos valstybių (Baltarusijos, Belgijos, Danijos, Kazachstano, Kinijos, Lietuvos, Mongolijos, Prancūzijos, Rusijos, Švedijos, Ukrainos ir Vokietijos). Šiandien asociacijos nariais tapo Baltarusijos tarptautinių ekspeditorių asociacija (BAIF), Mariboro (Slovėnija) universitetas, Švedijos kompanija „NetPort.Karlshamn“, Šiaulių miesto savivaldybė bei Šiaulių oro uostas.
Renginio metu taip pat svarstyti bendradarbiavimo tarp EWTC asociacijos ir JAV Teisingumo departamento Tarptautinės kriminalinių tyrimų mokymo pagalbos programos (International Criminal Investigative Training Assistance Program, ICITAP) klausimai. Bendradarbiauti šalys pradėjo dar pernai, kai vykdant bandomąjį prekių gabenimą konteinerinio traukinio „Vikingas“ maršrutu iš Turkijos į Lietuvą, buvo išbandyti elektroninių plombų modeliai ir elektroninis deklaravimas.
Rytų–Vakarų transporto koridorius jungia pietinės Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lietuvos transporto centrus su Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos ir Azijos transporto sistemomis. Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko patarėjo ir EWTC asociacijos prezidento Algirdo Šakalio teigimu, asociacija siekia stiprinti bendradarbiavimą tarp įvairių transporto rūšių, logistikos kompanijų, intermodalinių operatorių, krovinių ekspeditorių ir klientų, mokslo įstaigų bei šalių vyriausybių. „Bendradarbiaudami formuojame konkurencingą tarptautinę transporto ir logistikos grandinę, plėtojame mažiau aplinką teršiantį transportą bei siekiame, kad „Rytų-Vakarų“ koridorius išsiskirtų kaip „žaliasis“ transporto koridorius“, – sakė A. Šakalys.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos nuomone, asociacijos veikla suteikia teigiamą postūmį intermodalumo skatinimui. „Reguliarumas, infrastruktūra, inovacijos, informacinės technologijos, bendradarbiavimas su susijusiomis institucijomis, tinkama vadyba – visas šis kompleksas suteikia galimybę ne tik rūpintis ekologija bei tausoti gamtą, bet ir leidžia optimizuoti laiko bei finansinius resursus tiek mūsų partneriams ir klientams, tiek mums patiems“, – teigė S. Dailydka.
Asociacijos veiklą aktyviai remia Kinijos transporto ir logistikos asociacijos, siekiančios plėtoti sausumos transportą tarp Azijos ir Europos.
Kitą EWTC asociacijos posėdį numatyta surengti dar šių metų rudenį.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Trečiadienį posėdyje Ministrų Kabinetas pritarė naujo tilto per Nemuną tarp Panemunės ir Sovetsko statyboms, praneša Ministro Pirmininko tarnyba.
Vyriausybė kreipsis į prezidentę su prašymu pateikti Seimui ratifikuoti LR Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės 2011 metų spalio 4 d. pasirašytą susitarimą dėl tilto per Nemuną tarp Panemunės ir Sovetsko bei jo prieigų statybos.
Tiltą per Nemuną planuojama statyti greta dabartinio Karalienės Luizos tilto, kuris priklauso Rusijai. Tikimasi, kad naujai pastatytas tiltas padidins pralaidumą tarp Lietuvos ir RF Karaliaučiaus srities, pagerins kaimynių šalių gyventojų susisiekimą bei paskatins aktyvesnę verslo ryšių plėtrą.
Lietuva Europos Komisijai jau pateikė paraišką dėl Europos Sąjungos paramos tilto per Nemuną prieigų statybai, kuri gali siekti iki 10 mln. eurų (34,5 mln. litų). Rusijos pusėje kelias iki tilto jau nutiestas ir ruošiamasi paties tilto statyboms.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012 m. liepos 2 d. nuo 7:30 val. iki 08:00 val. dėl programinės įrangos keitimo darbų neveiks MCC ir GMS moduliai bei tranzito sistemos verslininko portalas (https://trader.cust.lt ). Nurodytu laikotarpiu bus diegiami pakeitimai, susiję su Kroatijos prisijungimu prie Bendrojo tranzito konvencijos ir NCTS sistemos nuo 2012 m. liepos 1 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-06-27
Susisiekimo ministerija steigia Transporto mokslo ir informacinių technologijų tarybą, kurioje dalyvausiantys Lietuvos mokslininkai padės ministerijai priimti strateginius sprendimus valstybės politikos formavimo, transporto ir informacinės visuomenės plėtros srityse.
Akademinės bendruomenės pagalba bus naudojamasi siekiant geriausių rezultatų, kuriant šiuolaikišką, subalansuotą, saugią, aplinkai draugišką susisiekimo sistemą ir modernią informacinę visuomenę.
„Norime pasitelkti į pagalbą akademinę bendruomenę – geriausius savo sričių ekspertus, dirbančius transporto ir informacinių technologijų srityse ir galinčius išsakyti savo nuomonę įvairiais strateginiais klausimais. Lietuvos mokslininkai ir dabar dalyvauja įvairiose mūsų darbo grupėse, rengia studijas, dalinasi informacija, tačiau Tarybos sudarymas labiau sustiprins mūsų ryšius, užtikrins nuolatinį dialogą su Lietuvos mokslininkais“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Aukštos kompetencijos savo sričių ekspertus ir potencialius kandidatus į Transporto mokslo ir informacinių technologijų tarybą Susisiekimo ministerijai rekomendavo Lietuvos mokslų akademija, Lietuvos mokslo taryba, asocijuotos mokslininkų organizacijos, kitos institucijos. Ministras pakvietė 22 skirtingų sričių mokslininkus, ekspertus prisijungti prie Tarybos veiklos ir kartu bendradarbiauti šalies labui.
Trečiadienį Susisiekimo ministerijoje įvyks steigiamasis Tarybos posėdis.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Šiandien, birželio 26 d., Vilniuje vyksta AB „Lietuvos geležinkeliai“ organizuotas forumas „Logistikos centrų reikšmė transporto sistemos efektyvumui. Vilniaus viešojo logistikos centro pristatymas“. Renginio tikslas – pristatyti naujausią ir aktualiausią informaciją apie Vilniaus viešojo logistikos centro (Vilniaus VLC) projektą, VšĮ ,,Vilniaus logistikos parkas“ veiklą, šios įstaigos siūlomas galimybes investuotojams, suprojektuoto intermodalinio terminalo charakteristikas, pajėgumus, paslaugas bei privalumus.
„Logistikos centrų steigimas yra ypatingai svarbus šalies ekonomikos plėtrai ir transporto sektoriaus vystymuisi, – sveikindamas forumo dalyvius sakė Ministro Pirmininko patarėjas Algirdas Šakalys. – Tikimės bendradarbiavimo su Europos Sąjungos bei kitų valstybių verslo atstovais bei manome, kad logistikos centrai Lietuvoje bus efektyvūs prekybos ryšių tarp Europos ir Azijos aptarnavimo mazgai“.
Kreipdamasis į forumo dalyvius Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras Arūnas Štaras pabrėžė, kad logistika yra ir bus viena svarbiausių transporto sistemos sudedamųjų dalių. „Logistikos dėka galime sukurti pagrindą plėtotis greitam, saugiam ir aplinką saugančiam krovinių vežimui, o šis renginys parodo, kad logistikos centrai bei jų plėtra Baltijos šalių regione turi didelį potencialą“, – teigė A. Štaras. Viceministras taip pat sakė galintis drąsiai konstatuoti, kad 2013 m. bus pradėti Vilniaus, Kauno ir Šiaulių logistikos centrų statybos darbai.
„Intermodaliniai pervežimai mūsų bendrovei pastaraisiais metais yra pagrindinė plėtros kryptis, – tvirtino AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. – Viešųjų logistikos centrų steigimas yra vienas iš ambicingiausių Lietuvos transporto sistemos projektų ir jis tampa realybe – kitąmet pradėsime Vilniaus viešojo logistikos centro intermodalinio terminalo ir kitos susijusios infrastruktūros rangos darbus“. S. Dailydka pažymėjo ir tai, kad terminalas turėtų pradėti veikti jau 2014 metais.
Vykstančio forumo dalyvius, investuotojus, verslo atstovus, nekilnojamojo turto plėtotojus, kolegas ir partnerius iš Lietuvos bei užsienio, įgyvendinančius ar dalyvaujančius analogiškuose projektuose, tikimasi sudominti Vilniaus VLC bei Lietuvos transporto sistemos teikiamais privalumais ir nauda, supažindinti viešąją erdvę su Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšomis remiamu projektu. Bus siekiama pasidalinti praktine patirtimi logistinių projektų srityje su Lietuvos ir užsienio kolegomis, nustatyti šiandieninius ir būsimus verslo poreikius bei tolimesnes projekto plėtros kryptis. Taip pat kartu su valdymo institucijomis aptarti Vilniaus VLC perspektyvas bei bendrų veiksmų galimybes, užtikrinsiančias projekto sėkmę.
Steigiamas Vilniaus VLC atneš neįkainojamą naudą regionui, paskatins miesto infrastruktūros bei smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą, sukurs daug naujų darbo vietų, pagerins verslo sąlygas regione. Tai bus naudinga ne tik partneriams ir investuotojams, bet ir visai Lietuvos transporto sistemai, kadangi bus skatinama krovinius vežti geležinkeliais. Projektas prisidės ir prie Europos ,,žaliųjų koridorių“ koncepcijos įgyvendinimo, nes didesnę krovinių vežimų dalį sudarys būtent intermodaliniai vežimai geležinkelių transportu tarptautiniais koridoriais.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-06-26
480 tarnybinių policijos automobilių jau prisijungė prie Policijos departamento ir Vilniaus Lietuvos Tūkstantmečio Rotary klubo socialinės akcijos „Aš neimu kyšio”.
Tiek tarnybinių automobilių visoje šalyje jau važinėja prisiklijavę lipdukus „Aš neimu kyšio”. Po kiekvieno karto, kai užfiksuotas bandymas papirkti pareigūnus ir pradedamas ikiteisminis tyrimas, ant tarnybinio automobilio galinių durelių stiklo atsiranda lipdukas „Pagautas siūlant kyšį”.
Daugiausiai prie akcijos prisijungusių tarnybinių policijos automobilių yra Marijampolės apskrityje – 75, Kauno – 71, Klaipėdos – 50. Tai – socialinė ir savanoriška akcija. Prieš dalyvaudami akcijoje pareigūnai raštu deklaravo, kad sutinka dalyvauti akcijoje ir prisiklijuoti lipduką. Svarbiausias šio socialinio projekto tikslas – pakeisti žmonių požiūrį į kyšininkavimą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-06-26
Valstybės valdoma bendrovė “Lietuvos geležinkeliai” sausį-gegužę vežė 19,5 mln. tonų krovinių – 10,5 proc. mažiau nei pernai tais pačiais mėnesiais, išankstinius duomenis pranešė Statistikos departamentas.
Tarptautiniais geležinkelių maršrutais vežtų krovinių palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo 8,4 proc. iki 14,8 mln. tonų, vidaus maršrutais – 16,5 proc. iki 4,7 mln. tonų.
Per mėnesį – gegužę, palyginti su balandžiu – “Lietuvos geležinkelių” vežtų krovinių sumažėjo 11,1 proc., o palyginti su 2011-ųjų geguže – sumažėjo 16 proc. iki 3,748 mln. tonų.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|