Nors prabėgusi savaitė buvo viena darbo diena trumpesnė nei įprastai, tačiau žinių atskriejo pakankamai daug. Ypač daug naujienų pateikė vilkikų gamintojai, kurie pristatinėjo naujus modelius, variklius ar kalbėjo apie optimizuojamą savo veiklą. Buvo žinių ir iš asocijuotų struktūrų, bei valdžios institucijų.
Technikos naujienos
„Iveco“ pristatė atnaujintą „Stralis“ modelio variantą „Hi-Way“. Modelis gaminamas su „Euro 5“ arba nauju „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančiu varikliu. Taip pat jame bus gausybė kuro taupymo ir saugumo sistemų. Šis modelis ateityje gali sustiprinti italų pozicijas vilkikų rinkoje. Šiuo metu „Iveco“, apart naujojo „Stralis Hi-Way“ nelabai gali kuom pasigirti. Praėjusią savaitę jie pranešė, kad yra priversti sustabdyti penkias savo gamyklas. Po vieną gamyklą uždaroma Prancūzijoje ir Austrijoje, dar trys Vokietijoje. Tiesa, viena gamykla Vokietijoje Ulmo mieste bus restruktūrizuota į didesnį gamybos centrą, tad dalis darbo vietų bus išsaugota.
Nesnaudė ir italų konkurentai. „Mercedes Benz“ pristatė naują savo modelį „Antos“. Tiesa, tai nebus tiesioginis „Stralis“ konkurentas, nes šis vilkikas skirtas išskirtinai regioniniams pervežimams. Visuomenei plačiau naujasis „Antos“ bus pristatytas komercinio transporto parodoje Hanoveryje rugsėjo mėnesį.
„Volvo Trucks“ įstojo į „Euro 6“ klubą ir pristatė variklį, pritaikytą griežtiems „Euro 6“ aplinkosaugos standartams. Azoto oksidų emisija sumažėjo 77 proc., o išmetamosiose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis sumažintas perpus. 460 AG variklis, esantis daugiau nei trečdalyje visų įmonės sunkvežimių, yra pirmasis, sukurtas pagal „Euro 6“ reikalavimus.
Su techniniais dalykais susijusi žinia atskriejo ir iš Europos sąjungos valdžios institucijų. Europos Parlamentas didele balsų dauguma pasiūlė šiuolaikiškus tachografus laipsniškai įdiegti iki 2020 m. Tobulesnė kelionės duomenų įrašymo įranga, susieta su palydovine vietos nustatymo sistema, leistų veiksmingiau tikrinti, kaip laikomasi vairuotojų darbo ir poilsio laiko reikalavimų.
Lietuva
Liepos 3 d. vyko asociacijos „Linava“ Prezidiumo posėdis. Jame aptartas paskutinis Kongresas, jo rezultatai, nuolatiniam darbui patvirtintas sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas, aptarti darbo su asociacijos skolininkais rezultatai, mažinamas asociacijos darbuotojų skaičius.
Praėjusią savaitę VKTI informavo, kad parengta ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko įsakymu patvirtinta nauja Prašymo laikyti transporto vadybininkų egzaminą ir (arba) išduoti profesinės kompetencijos pažymėjimą forma.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas