Prancūzija neatsisako sprendimo apmokestinti nacionalinius kelius. Tiesa, vietoje planuoto Ekologinio mokesčio (Ecotaxe) atsiras sunkiasvorių transporto priemonių tranzito mokestis (Péage de transit poids lourds). Bandomasis projektas startuos jau š. m. spalio mėn. Mezo departamente, siekiant patikrinti mokesčių surinkimo sistemos veikimą realiomis sąlygomis. O nuo 2015 m. sausio 1 d. planuojamas visuotinis mokesčio įvedimas. Naująjį kelių mokestį bus galima sumokėti naudojantis automatinio mokėjimo įrenginiais ViAxxes SAT arba TELEPASS SAT, kuriuos Lietuvoje platina tarptautinė bendrovė Transpass B.V. Ji jau 11 metų dirba Lietuvos rinkoje ir tarptautinių pervežimų įmonėms teikia kelių mokesčių apmokėjimo, PVM ir kuro akcizo grąžinimo, kuro įsigijimo, keltų ir traukinių rezervavimo bei kitas paslaugas.

 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija baigė rekonstruoti 7–9 krantines, kurias naudoja krovos kompanija KLASCO. Nuo šiol šios krantinės, prie kurių kraunama metalurgijos žaliava, grūdinės kultūros ir cukrus, yra pritaikytos iškart švartuoti du „Postpanamax“ 13,4 m gramzdos laivus, kurių talpa didesnė negu 70 tūkst. tonų.

 

Vilniaus Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryža yra viena iš tų vietų sostinėje, kurioje susidaro didžiausios eismo spūstys. Net vasarą, kai kitose Vilniaus vietose kamščių praktiškai nebelieka, pravažiuoti atkarpą nuo Ukmergės g. ir Geležinio Vilko g. sankryžos iki Žalgirio g. piko metu gali tapti tikru iššūkiu. Vilniaus savivaldybė ramina, kad jau gana greitai ši atkarpa bus pertvarkyta ir kur kas patogesnė automobiliams ir jų vairuotojams.

 

Daugiau nei 87 mln. Lt vertės Kauno intermodalinio terminalo (KIT) statybos – finišo tiesiojoje. Liepos pradžioje tuo įsitikino ir Vyriausybės, Kauno miesto bei rajono savivaldybių atstovai, projekto partneriai, aplankę statybų aikštelę Palemone. Projekto rangovai teigia, kad terminalas pradės veikti jau šį rudenį.

 

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ KLASCO valdyba liepos 28 dieną valdybos pirmininku išrinko koncerno vadovą Romualdą Žadeiką. Į KLASCO valdybą R. Žadeiką delegavo bendrovės akcininkai liepos 3 dieną įvykusiame neeiliniame susirinkime.

 

Rusijos federalinė veterinarijos ir fitosanitarijos priežiūros tarnyba “Rosselchoznadzor” nuo šių metų rugpjūčio 1 dienos draudžia įvežti beveik visas daržoves ir vaisius iš Lenkijos. Toks sprendimas aiškinamas tuo, kad Lenkija pažeidė sertifikavimo reikalavimus, be to, produkcijoje rasta karantininių kenksmingųjų organizmų pėdsakų.

 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje (KVJUD) lankėsi Kinijos kompanijos „North China Engineering Co.Ltd“ (NCPE) atstovai, ketinantys per Klaipėdos uostą gabenti konteinerius į Baltarusiją. Per metus kinų bendrovė planuoja Klaipėdoje perkrauti apie 4000 konteinerizuotų krovinių (TEU).

 

LR Ūkio ministerija įvertino Klaipėdos uoste vykdomas investicijas ir apdovanojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių Arvydą Vaitkų. Apdovanojimas skirtas už nuopelnus verslui ir proveržį vykdant investicijas į infrastruktūros plėtrą 2013 metais ir svarų indėlį į Klaipėdos miesto ir visos šalies ekonominį ir socialinį vystymąsi. Apdovanojimas įteiktas per Jūros šventę vykusį Jūrininkų vakarą, jį teikė LR Ūkio ministro Evaldo Gusto patarėjas Marius Busilas.

 

Nuo rugpjūčio 1 dienos Lietuvos paštas ima taikyti naujus vidaus ir tarptautinių korespondencijos siuntų matmenis. Įvedus naujus korespondencijos siuntų standartus, keisis ir siuntų tarifai.

 

Beveik metus galiojantys TIR sistemos apribojimai Rusijoje, kai garantijų sistema veikė tik tam tikruose transporto koridoriuose, netrukus turėtų tapti istorija. Bent jau taip tikisi asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, šią savaitę viešėjęs Maskvoje ir susitikęs su eile įtakingų valdininkų, kuruojančių transporto sektorių.

 
Šį savaitgalį, šurmuliuojant Jūros šventei, iškilmingai paskelbta, kas laimėjo "Metų jūrininko" rinkimus. Dienraščio „Klaipėda“ surengtus apdovanojimus laimėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybos kapitonas konsultantas Arvydas Aleksas Narmontas. Skulptoriaus Svajūno Jurkaus sukurta statulėlė "Vaikystės svajonė" įteikta Kruizinių laivų terminale per Jūros šventės atidarymo ceremoniją.

 

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atidarytas naujasis Eismo valdymo centras. Jame centralizuotai organizuojamas ir valdomas visos šalies traukinių eismas, automatiškai sudaromi ir koreguojami traukinių grafikai. Gabenantieji krovinius geležinkeliais gali tikėtis, kad nuo šiol jų kroviniai gavėjus pasieks greičiau ir saugiau. Be to, padidės krovinių pristatymo laiko tikslumas.


Baltarusijos vežėjų asociacija (BAMAP), remdamasi Rusijos federalinės kelių agentūros duomenimis, skelbia, kad 46 proc. transporto priemonių pažeidžia leistinus svorio ir gabaritų reikalavimus Rusijos keliuose. Anot agentūros direktoriaus pavaduotojo Igorio Astachovo, dėl didelio vežėjų pažeidimų masto, būtina plėsti svorio kontrolės keliuose sistemą.

 

Pigių skrydžių aviakompanija Ryanair skelbia, kad vykdys skrydžius nauja kryptimi – iš Kauno į Šanono oro uostą Airijos vakaruose. Tai yra naujas žiemos sezono maršrutas. Skrydžiai šia kryptimi prasidės spalio 30 dieną, bet bilietus galima įsigyti nuo rytojaus, liepos 25 d. Į Šanoną iš Kauno bus galima skristi kartą per savaitę ketvirtadieniais. Šanonas yra Airijos vakaruose, maždaug už 200 kilometrų į vakarus nuo sostinės Dublino. Šiuo metu iš Kauno Ryanair vykdo skrydžius 20 maršrutų, o iš Vilniaus – 12 krypčių. Skaičiuojama, jog Ryanair planuojami aptarnauti 1,3 mln. keleivių padės išlaikyti daugiau negu 1300* darbo vietų per metus vien Vilniaus ir Kauno oro uostuose.

 
Atrodytų čia niekam neturėtų kilti klausimų – kuo spartesnė ekonomikos plėtra, tuo daugiau žmonių susiranda darbą ir tuo žemesnio nedarbo lygio įmanoma pasiekti. Taip teigdami mes pirmiausia prisimename 2004-2007 m., kuomet dviženklis BVP ūgtelėjimas per metus neatrodė fantastiškas, o darbo rinka priminė Sacharos dykumą ir buvo galima ramiausia širdimi išsiųsti Darbo biržos darbuotojus atostogauti, kadangi darbo neturėjo tik tie žmonės, kurie labai nenorėjo dirbti.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt