2014-07-17
Lietuva, kaip ir bet kuri kita pasaulio valstybė, gali atverti naujas milijardų vertės globalios rinkos nišas. Raktas į jas – radikalios inovacijos. KTU profesoriaus Armino Ragausko teigimu, būtent inovacijos padėjo JAV po Didžiosios depresijos vėl atsistoti ant kojų ir tapti supervalstybe.
Liepos 19 d., šeštadienį, 11 val., Klaipėdos jūrinio miesto simbolio burlaivio „Meridianas“ paramos fondas kviečia klaipėdiečius ir miesto svečius į renginį, kurio metu bus pakeltos visos „Meridiano“ burės, atgimęs laivas bus pašventintas bei simboliškai perduotas miestui ir visuomenei.
Siekiant efektyviau užtikrinti saugią laivybą ir taršos iš laivų prevenciją, Lietuvoje bus įgyvendinamas naujas užsienio valstybių ir Lietuvos laivų kontrolės režimas. Tai numato Susisiekimo ministerijos parengti jūrų laivybos srities įstatymų pakeitimai, kuriems šiandien pritarė Vyriausybė.
Vilniuje pasirašytas Lenkijos, Lietuvos, Latvijos ir Estijos susitarimo ir ketinimų memorandumas dėl tarptautinio bendradarbiavimo intelektinių transporto sistemų (ITS) srityje, diegiant ITS nacionalinėse eismo valdymo sistemose ir magistralėje „Via Baltica“. Memorandumą pasirašė šių šalių valstybinės reikšmės keliais besirūpinančių direkcijų vadovai.
Sugriežtinus laivuose degalų sunaudojimo kontrolę, uosto direkcijos laivuose kasmet mažėja kuro sąnaudos. Remiantis 2014 m. liepos 10 d. Vidaus audito skyriaus išvadomis, visi KVJUD laivai 2014 m. I pusmetį sunaudojo 1972 litrais kuro mažiau negu 2013 m. I pusmetį.
Per 2013 m. pirmąjį pusmetį locavimu užsiimantys laivai sunaudojo 109 120 litrų dyzelino. Atlikti 3833 locavimai (pervežtas 4201 locmanas). Vidutiniškai vienam locavimui buvo sunaudojama 28,5 litro dyzelino.
2014 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 21,1 mln. t jūrinių krovinių: Būtingės terminale – 3,3 mln. t krovinių (pokytis -24,7 proc. arba -1 085,5 tūkst. t), o Klaipėdos uoste 17,8 mln. t (pokytis sudarė +2,9 proc. arba +494,0 tūkst. t).
2014 m. pirmasis pusmetis Klaipėdos uoste buvo įvairiapusiškas vertinant 2005–2014 metų pirmųjų pusmečių rezultatus. 2014 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 21,1 mln. t (trečias rezultatas minėtu laikotarpiu). Klaipėdos uosto 2014 m. pirmojo pusmečio krovos rezultatas – antras (17 756,7 tūkst. t). Rekordinis 2011 metų pirmasis pusmetis – tuomet krauta 18 412,2 tūkst. t.
Tik dvi dienos beliko iki didžiausių ir prestižiškiausių ne tik Baltijos šalyse 1000 km lenktynių, kurios šiemet jas rengiančiai „Promo events“, o kartu ir visiems dalyviams, bus jubiliejinės, jau penkioliktosios nuo 2000-ųjų nenutrūkstančioje renginio istorijoje.
Tad žiūrovai ir sportininkai jau laukia lenktynių starto, kai juos drauge su kitais garbiais renginio svečiais, drebindami Palangos, Kretingos ir Klaipėdos oro padangę, šeštadienį pasveikins du lenkų pilotuojami naikintuvai, kaip dalis NATO oro policijos misijos saugantys Baltijos šalių oro erdvę.
Klaipėdos laisvoji ekonominė zona pasirašė veiklos sutartį su pramoninio siuvimo įmone „Be-Ge Baltic“. Švedijos įmonių grupei priklausanti bendrovė 2015 m. pabaigoje Klaipėdos LEZ teritorijoje ketina atidaryti naują gamybinį pastatą. Taip siekiama patenkinti augančius rinkos poreikius ir efektyvinti veiklos procesus. Planuojamų investicijų suma – apie 8 mln. litų.
Baltarusijoje įsigaliojo nauji policijos palydos tarifai. Pasikeitimai aktualūs gabenantiems didžiagabaričius, sunkiasvorius ir pavojingus krovinius.
Nuo 2014 m. birželio 14 d. – 2014 m. rugpjūčio1 d. į elektroninio mokesčio surinkimo už pravažiavimą sistemą papildomai bus įvesti 256 kilometrai Baltarusijos automobilių kelių. Po antro “BelToll” sistemos išplėtimo etapo, elektroninis mokestis bus renkamas kai kurių kelių M-5 Minskas – Gomelis, М-6 Minskas – Gardinas, М-7 Minskas-siena su Lietuvos Respublika ir Р-1 Minskas – Dzeržinskas segmentuose. Bendrai “BelToll” tinklas sudarys 1 189 kilometrų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija intensyviai rengiasi klaipėdiečių ir miesto svečių pamėgtoms „drakonų“ laivų varžyboms. Tradiciškai per Jūros šventę šurmuliuojančios varžybos sutraukia gausų dalyvių būrį. Pernai Danės upėje vykusiose „drakonų“ klasės kanojų irklavimo varžybose varžėsi beveik 30 komandų, kurias sudarė po 10 žmonių. Linksmose irklavimo varžybose maloniai kviečiami dalyvauti visi norintys. Iki registracijos pabaigos liko vos viena diena.
Vyriausybės posėdyje pritarta viešosios ir privačios partnerystės projektui – kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijai. Įgyvendinus projektą, šiuo keliu bus galima saugiau ir greičiau pasiekti kelionės tikslą, sumažės transporto priemonių eksploatacinės išlaidos, geriau funkcionuos vietos verslas ir pagerės žmonių kelionės į darbą ir iš jo sąlygos.
Tirolio policija informuoja apie sunkesnių nei 7,5 t. bendrosios masės sunkvežimių eismo apribojimą šiame regione. Draudimas įsigaliojo liepos 5 d. ir galios iki vasaros pabaigos. Draudimas taikomas kelionėms, kurių paskirties vieta yra Italijoje arba kurios vykdomos per Italiją ir galioja keliuose A12 ir A13.
2014-07-11
Vyriausybės posėdyje pritarta viešosios ir privačios partnerystės projektui – kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijai. Įgyvendinus projektą, šiuo keliu bus galima saugiau ir greičiau pasiekti kelionės tikslą, sumažės transporto priemonių eksploatacinės išlaidos, geriau funkcionuos vietos verslas ir pagerės žmonių kelionės į darbą ir iš jo sąlygos.
Kompanija “CFL multimodal” traukiniu pradeda gabenti konteinerius, kranu pakeliamas puspriekabes ir keičiamas priekabas (swap body) iš Bettembourgo į Lioną.
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|