Į Klaipėdos uostą atplukdytas trečiasis didžiulių gabaritų STS („Ship-to-Shore“) tipo kranas. Net 1,182 tonas sveriantis įrenginys, kurio aukštis su pakelta strėle siekia apie 115 metrų, skirtas pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į (iš) laivus-konteinervežius (-ius). Tokie kranai naudojami aptarnauti Panamax ir Post–Panamax dydžio laivus.

 

2014 m. rugpjūčio 11 d. Inspekcijos Alytaus ir Marijampolės kontrolės skyrių pareigūnai ir Lenkijos Balstogės ir Olštyno vaivadijų kelių transporto inspekcijos pareigūnai, įgyvendindami projektą „Saugūs keliai – tarpvalstybinis Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimas siekiant

 

Rusijos rinkoje pelnus sėmę maisto produktų gamintojai ir vežėjai ėmė varstyti valdiškų namų duris. Kremliui paskelbus embargą produkcijai tų šalių, kurios dėl įvykių Ukrainoje pritarė sankcijoms Rusijai, verslininkai tikina susidūrę su force majeure aplinkybėmis, todėl valdžia, esą, privalanti padėti krapštytis iš nepavydėtinos situacijos. Vos paskelbus draudimus žemdirbiai teigia jau pajutę jų pasekmes.

 

Rusijai nebepakanka vakarietiško maisto embargo. Kremlius penktadienį pritaikė naujus importo apribojimus. Ir ne tik toms valstybėms, kurios anksčiau pritaikė savo sankcijas Rusijai.

 

Klaipėdos konteinerių terminalui pirmąjį šių metų pusmeti nepavyko pasiekti planuoto konteinerių krovos augimo, tačiau bendrovę džiugina net 73 proc. išaugusi generalinių krovinių apyvarta, kuri kompensuoja konteinerių netektį – terminalas šiemet krovė 2,2 mln. tonų krovinių, iš kurių 153 tūkst. TEU konteinerių, o palyginti su pernai, bendras krovos tonažas išaugo 12 proc. – augimą pirmąjį pusmetį lėmė ne konteinerių, bet generalinių krovinių krovos didėjimas.

 

Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje išgauta 41,42 tūkst. t (50,42 tūkst. m3) naftos iš tradicinių naftos telkinių. Tai 3,6 proc. mažiau negu 2013 m. per tą patį laikotarpį.

 

KTU profesorius, Finansų katedros vedėjas Rytis Krušinskas, dar balandžio mėnesį teisingai prognozavęs dabartinius Rusijos ekonominius ėjimus, spėja, kad pastaroji eksporto blokada gali tęstis ir visus metus, o iš savo klaidų nepasimokiusių Lietuvos verslininkų laukia skaudus nusileidimas.

 

Netoli Kauno oro uosto, šalia automagistralės Vilnius-Kaunas pradėtos naujojo Lietuvos pašto logistikos centro statybos. Kartu su antrine įmone „Baltic Post“ logistikos centre įsikursiantis Lietuvos paštas skaičiuoja, jog naujasis centras leis apdoroti dešimt kartų daugiau siuntų nei šiuo metu.

 

Rugpjūčio 13 d., ūkio ministras Evaldas Gustas susitiko su verslo asociacijų atstovais ir išklausė jų pasiūlymų dėl eksporto įvairinimo galimybių ir priemonių, padėsiančių sumažinti Lietuvos įmonių nuostolius dėl Rusijos Federacijos paskelbto draudimo importuoti prekes iš Europos Sąjungos (ES) ir kitų valstybių. Per susitikimą ūkio ministras pristatė Vyriausybės poziciją, Ūkio ministerijos siūlomas priemones bei pakvietė verslo asociacijų atstovus aktyviai teikti savo siūlymus Ūkio ministerijai.


Uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas liepos mėnesio statistikos parodymą, kad bemaž 80 tūkst. tonų sumažėjo rusiškų rūdų apyvarta, nesieja su Rusijos atsakomaisiais veiksmais Europos Sąjungai – iš dalies šį sumažėjimą lėmė rugpjūčio pirmomis dienomis baigta 70 tūkst. tonų talpos laivo krova.


Dėl Rusijos embargo naujų rinkų teks ieškoti ir vežėjams , pirmiausia – maisto produktus į kaimyninę šalį gabenusiems šaldytuvais. „Linavos“ asociacija tikisi, kad vežėjams, kaip ir mėsos ar pieno perdirbėjams, šioje situacijoje pagelbės valstybė.

 

Vien lietuviškų pieno produktų į Rusiją pernai iškeliavo už maždaug 500 mln. Lt, tiek pat pajamų veždami maisto gaminius gavo ir Lietuvos vežėjai. Tokius duomenis pateikia VšĮ „Versli Lietuva“, parengusi detalią visų dabar jau draudžiamų į Rusiją vežti produktų sąrašą ir jų eksporto apimtis.

 

Pirmadienį Vyriausybėje rinkosi atsakingų ministerijų ir institucijų atstovai, jie aptarė Rusijos draudimus įvežti maisto produktus. Ūkio ministras Evaldas Gustas teigė, kad bus prašoma Europos Komisijos (EK) paramos. Užsienio reikalų ir Susisiekimo ministerijų atstovai įpareigoti aktyvinti derybas su trečiosiomis šalimis, o Žemės ūkio ministerija ruošiasi pradėti intervencinius pirkimus. Mokesčių mažinimas žemdirbiams ir gamintojams kol kas nesvarstomas.

 

Praėjusią savaitę Rusijos valdžios pastatytos užkardos daugumai maisto produktų, importuojamų iš Europos Sąjungos taip pat JAV, Australijos, Kanados ir Norvegijos Karalystės, jau tapo Lietuvos vežėjų galvos skausmu. Šių sankcijų įsigaliojimo išvakarėse pasiekę netoli Maskvos esančius vidinės muitinės sandėlius, maždaug 20 vilkikų su uždraustais kroviniais buvo priversti keliauti atgal į Lietuvą.

 
Lietuvos saugios laivybos administracija įdiegė Nacionalinę laivų eismo stebėsenos informacinę sistemą (NLESIS), kuri padės sustiprinti jūros aplinkos apsaugą, užkertant kelią situacijoms, keliančioms pavojų žmonių saugumui jūroje.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt