Gamtinių dujų tiekėjai siūlo alternatyvą dyzelinui – naudoti itin mažai aplinką teršiančias suskystintąsias gamtines dujas. Europos Sąjungai priimant vis naujus aplinkosauginius reikalavimus dėl išmetamo anglies dvideginio kiekio, vežėjams darosi sudėtingiau atitikti normas.
Ekspertai pastebi, kad Lietuva, statanti suskystintųjų gamtinių dujų terminalą, turėtų rimtai pagalvoti apie galimybę plėsti šių dujų panaudojimą ir transporte, praneša LRT Televizijos laida „Panorama“. Lenkiškas autobusas yra vienas iš nedaugelio Europoje, varomas ne benzinu ar dyzelinu, o suskystintomis gamtinėmis dujomis. Šių dujų kaip kuro naudojimas transportui kol kas pasaulyje yra naujovė.
Autobuso bake telpa 130 kilogramų suskystintų gamtinių dujų. Su tokiu kiekiu autobusas mieste gali nuvažiuoti 400 kilometrų. Iš bako iki skysčio užšaldytos dujos teka į specialų įrenginį, kuris jį vėl paverčia dujomis ir siunčia į autobuso variklį.
„Naudojant suskystintas gamtines dujas, galima sutaupyti iki 30 proc., palyginti su dyzelino kaina. Žinoma, tai priklauso ir nuo vietinių kainų. Dar verta paminėti, kad kol kas šiomis dujomis neprekiaujama didmeniniu būdu, o tai irgi didina kainą“, – teigė autobusų gamintojo „Solbus“ atstovas Michalis Slizakas. Suskystintų gamtinių dujų nereikėtų painioti su suskystintomis naftos dujomis, kurių galima rasti beveik visose Lietuvos degalinėse. Šios dujos taip pat skiriasi nuo suslėgtų gamtinių dujų, kurias Lietuvoje naudojau didžiųjų miestų autobusų parkai.
Lenkų gamybos autobusas dabar yra visiškai priklausomas nuo sunkvežimio, kuris iš tiesų yra mobili degalinė. Specialiu raktu žarną sujungus su autobusu, bakas visiškai pripildomas vos per keletą minučių.
„Vežėjai šiuo metu jaučia didelį spaudimą, kad atitiktų Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimus. Jie gali rinktis taupesnius dyzelinius sunkvežimius, bet nėra jokių alternatyvų tolimųjų reisų vilkikams. Hibridiniai ar elektriniai varikliai čia ne išeitis. O suskystintos gamtinės dujos yra draugiškos aplinkai, nes jos išmeta 25 proc. mažiau anglies dvideginio nei įprastais degalais varomos priemonės“, – tvirtina „GAZPROM Germania“ atstovas Davidas Graebe.
Ekspertai pastebi, kad suskystintų gamtinių dujų terminalą statančios valstybės, tokios kaip Lietuva, turėtų rimtai pagalvoti ir apie šių dujų plėtrą transporto sektoriuje.
„Jei Lietuva turės didelio pajėgumo suskystintų gamtinių dujų terminalą, kodėl nepanaudojus šių dujų transporto priemonėms, kurios turi tam pritaikytus variklius? O jei tai yra ne sunkiasvorės priemonės, o lengvieji automobiliai, joms tame pačiame terminale būtų labai pravartu įrengti kitos rūšies – suslėgtų gamtinių dujų – kolonėlę“, – siūlo Europos gamtinėmis dujomis varomų automobilių asociacijos vadovas Matthias Maedge.
Šiuo metu Europoje tėra vos 30 degalinių, kuriose sunkiosios transporto priemonės gali įsipilti suskystintų gamtinių dujų. Jų gamintojai pastebi, kad būtina skatinti investicijas į tokių dujų degalinių tinklus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-10-01
2012-10-01
Šiais metais atlikus rekonstrukciją, Medininkų pasienio punkto projektinis pralaidumas spalį padidės nuo 2900 iki 3200 automobilių per parą. Toliau augant automobilių srautams Medininkų punktą reikės dar labiau plėsti.
Šiemet į Lietuvą įvažiuojantiems krovininiams automobiliams buvo įrengta papildoma eismo juosta, automobilių laukimo aikštelė, atnaujinta punkto asfalto danga, įrengta eismo valdymo ir stacionari rentgeno kontrolės sistema. Šie ir kiti pakeitimai Medininkų pasienio kontrolės punkto pralaidumą padidins maždaug dešimtadaliu.
Spalį Medininkų punkto projektinis pralaidumas pasieks 3200 automobilių per parą. Baltarusijos pusės Kamenyj Log pralaidumas liks nepakitęs – 2100 automobilių per parą. Tačiau realiai sieną kai kuriomis dienomis kerta dar daugiau automobilių.
„Mes prognozuojame, jog automobilių srautas, vykstantis per Medininkus kasmet po truputį augs ir 2020 metais gali pasiekti 5000 automobilių per parą. Norint tam pasiruošti būtina daryti didelę pasienio punkto rekonstrukciją tiek iš Lietuvos, tiek iš Baltarusijos pusės“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Lietuva ir Baltarusija tam reikalingų lėšų tikisi iš Europos Sąjungos 2014–2020 m. laikotarpio paramos fondų. Posto rekonstrukciją ir automobilių laukimo aikštelės įrengimą apsunkins sudėtingos statybos procedūros dėl netolygaus ir kalvoto reljefo.
Norint pagreitinti ir pagerinti punkto darbą Medininkuose planuojama sustiprinti eilių kontrolę. Kitais metais punkte pradės veikti elektroninė eilių valdymo sistema.
„Mes taip pat siūlytume rekonstruoti šiuo metu vietiniam susisiekimui skirtą Šumsko pasienio punktą ir paversti jį tarptautiniu, skirtu asmenims, lengvajam transportui ir autobusams. Bet kokiu atveju, postų rekonstrukcija duos efektą tik tada, jei tą patį darys ir Baltarusijos pusė“, – sakė ministras.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Baltarusijos pasienio komitetas informavo, kad laikinai yra uždaromas Lietuvos ir Baltarusijos pasienio punktas Lavoriškės – Kotlovka.
Eismas per šį punktą bus draudžiamas iki spalio 4 d. Per tą laiką planuojama atnaujinti pasienio punkto kelio dangą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-09-28
2012-09-27
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|