Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „LINAVA“ planuoja teikti paraišką finansavimui iš Europos Sąjungos gauti pagal priemonę „Žmogiškųjų išteklių tobulinimas įmonėse“. Jeigu jūsų įmonės vairuotojams iki 2014 rugsėjo mėn. reikia įgyti 95 kodo kvalifikaciją, tai šis projektas yra kaip tik jums, nes pagrindinė jo veikla bus vairuotojų mokymai pagal 95 kodą. Jums siūloma galimybė gauti dalinį finansavimą šiems darbuotojų mokymams. Be to, jeigu jūsų darbuotojus domina kitokio pobūdžio mokymai – juos taip pat galima nurodyti ir dalinai finansuoti.

Norime plačiau informuoti apie numatytą dalyvavimo projekte procedūrą:

* Projekto teikėja yra asociacija „LINAVA“;
*  Jūsų įmonė taps projekto partneriais ir siųs darbuotojus į mokymus;
* Jūsų įmonė turi pateikti visus reikiamus dokumentus iki spalio 31 d. Nurodytus dokumentus privaloma pateikti pagal ES projektų finansavimo reikalavimus;
* Paraiškos pateikimo metu (paraiška bus teikiama 2012-12-01) neturėti įsiskolinimų VMI ir SODRAI;
* Įmonės nuostoliai negali viršyti 50% jos turimo kapitalo;
* Mokymai vyks įvairiuose Lietuvos miestuose ir tuose mokymo centruose, kurie pasiūlys mažiausią mokymų kainą;
* Mokymai vyks nuo 2013 m. kovo mėn. iki 2014 m. rugsėjo pab.;
* Su Jumis bus suderintas individualus įmonės darbuotojų mokymų tvarkaraštis ir parinktas tinkamiausias laikas, neatitraukiant visų darbuotojų nuo darbo vienu menu;
* Jūsų įmonė taip pat turi užpildyti pridedamą darbuotojų sąrašą kartu su mokymais, kokių jiems reikės.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti:

1. Įmonės įstatų kopija (apvalus antspaudas, „kopija tikra“ antspaudas, vadovo vardas, pavardė, pareigos, data ir parašas). PASIRAŠYTI VISI LAPAI!

2. Laisvos formos raštas apie vidutinį-sąrašinį darbuotojų skaičių (pridedame rašto formą)

3. 2011 metų balansas (apvalus antspaudas, „kopija tikra“ antspaudas, vadovo vardas, pavardė, pareigos, data ir parašas)

4. 2011 metų pelno-nuostolių ataskaita (apvalus antspaudas, „kopija tikra“ antspaudas, vadovo vardas, pavardė, pareigos, data ir parašas)

5. Užpildyta pridedama lentelė apie įmonės darbuotojų mokymų poreikį (galite atsiųsti el.paštu, nereikia pasirašyt)

Visus dokumentus prašome siųsti VšĮ „Consensus Europae“, Šv.Ignoto 5, 01144 Vilnius. Ant voko užrašykite „DOKUMENTAI DALYVAVIMUI ES PARAMOS MOKYMAMS PROJEKTE“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 


Pasaulio bankas ir tarptautinė finansinė korporacija „Doing Business“ sudarė pasaulio šalių reitingą, kuris atspindi kokio lygio sunkumai laukia verslo įvairiose šalyse. Iš viso buvo įvertintos 185 pasaulio šalys.

Šalys buvo vertinamos pagal 10 kriterijų, kurie svarbūs steigiant ir vystant savo verslą.

Verslo pradžia (procedūrų skaičius, trukmė kol įkuriamas verslas, kaina);

Darbas su statybų leidimais (procedūrų skaičius, trukmė, kaina);

Elektros energijos gavimas (procedūrų skaičius, trukmė, kaina);

Turto registravimas (procedūrų skaičius, trukmė, kaina);

Paskolos gavimas (kredito informacija, teisinė apsauga);

Investuotojų apsauga (informacijos apsauga, vadovų atsakomybė);

Mokesčiai (mokesčių kiekis, dalis tenkanti mokesčiams);

Prekyba su užsieniu (dokumentacija, gabenimų laikas, kaina);

Sutarčių vykdymas;

Nemokumo sprendimai (bankroto bylų sprendimo laikas, liekamoji vertė, kaina);

Lietuva šiame reitinge užėmė 27 vietą ir aplenkė tokias valstyves kaip Šveicarija, Austrija, Prancūzija, Liuksemburgas. Lentelėje pateikiame 10 pirmų pozicijų ir Baltijos šalių bei Muitų sąjungos valstybių užimtos vietos.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“) turi teisę regreso tvarka reikalauti atlyginti žalą iš eismo įvykio kaltininko atsakomybę apdraudusios draudimo bendrovės, jeigu nukentėjusiam asmeniui išmokėjo draudimo išmoką (ligos pašalpą). Jeigu asmuo nėra apdraustas, „Sodra“ galės žalą prisiteisti iš kaltininko.

Taip išaiškino išplėstinė Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) teisėjų kolegija, išnagrinėjusi „Sodros“ Vilniaus skyriaus ieškinį draudimo bendrovei „Seesam Lietuva“.

„Išplėstinė teisėjų kolegija išaiškina, kad kai socialinio draudimo įstaiga išmoka žalą patyrusiam asmeniui socialines draudimo išmokas ir pareiškia reikalavimą jas grąžinti žalą padariusio asmens civilinę atsakomybę apdraudusiam draudikui, tarp socialinio draudimo įstaigos, draudiko ir žalą padariusio asmens susiklosto trišaliai draudimo teisiniai santykiai, kuriems taikytinos draudimo sutarties nuostatos ir draudimo teisinius santykius reglamentuojančios teisės normos“, – naują teismų praktiką ėmė taikyti LAT.

Teismas pažymėjo, kad keičia iki šiol egzistavusią teisės aiškinimo ir taikymo praktiką, pagal kurią teisiniai santykiai, susiklostantys socialinio draudimo įstaigoms pareiškiant subrogacinius reikalavimus žalą padariusio asmens draudikui, buvo vertinami kaip deliktiniai, t. y. atsiradę ne draudimo sutarties, o delikto pagrindu.

LAT sprendimą išnagrinėjo byloje, kurioje „Sodra“ iš draudimo bendrovės siekė prisiteisti 2 746,86 Lt – tiek buvo išmokėta vienai avarijoje nukentėjusiai moteriai.

Bylos duomenimis, moteris per eismo įvykį buvo sužalota dar 2007-ųjų lapkričio 30-ąją, dėl patirtų sužalojimų ji nuo 2007 m. gruodžio 5 d. iki 2008 m. vasario 1 d. buvo nedarbinga, už šį laikotarpį „Sodra“ jai išmokėjo ligos pašalpą. Kadangi eismo įvykio kaltininku pripažintas vairuotojas civilinę atsakomybę buvo apdraudęs bendrovėje „Seesam Lietuva“, socialinio draudimo įstaiga paprašė atlyginti žalą regreso tvarka.

Pasak teismo, „Sodra“, išmokėjusi nukentėjusiajai socialinio draudimo išmokas (ligos pašalpą), įgijo subrogacinį reikalavimą į žalą padariusio asmens draudiką, o šio nesant – į žalą padariusį asmenį.

LAT sprendime taip pat pažymima, kad, nors Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatyme (TPVCAPDĮ) yra nustatytas vienerių metų terminas pretenzijai pareikšti, tačiau šio termino pasibaigimas nepanaikina nukentėjusio asmens materialiosios subjektinės teisės reikalauti atlyginti žalą iš šią padariusio asmens draudiko, kai draudėjas dar yra atsakingas prieš nukentėjusįjį pagal deliktinės atsakomybės taisykles.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo 2012 m. lapkričio 1 d., transporto priemonėms, kurių bendra maksimali masė didesnė kaip 3.5t ir klasifikuojama kaip EURO 2 ar žemesnės kategorijos, eismas Mont Blanc tuneliu bus draudžiamas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vakar Vilniuje, „Linavos mokymo centre“, asociacijos „Linava“ nariai ir kandidatai dalyvavo susitikime su kompanijos „Evrazoto“ iš Rusijos teisininku Aleksandru Žigulinu. Jis atsakė į vežėjų užduotus klausimus ir pateikė daug naudingos informacijos.

Svarbiausias susitikimo aspektas buvo teisingas CMR važtaraščio pildymas. Svečias iš Rusijos pateikė konkrečius pavyzdžius, kaip reikia pildyti CMR važtaraštį, norint į Rusiją gabenti krovinius su dvišaliais leidimais bei išvengti baudų muitinėse ar sustabdžius kitiems Rusijos pareigūnams.

Teisininkas akcentavo, kad šiandien susiduriama su sudėtinga situacija – vilkikai stabdomi ir tikrinama, ar teisingai užpildytas CMR važtaraštis.

A. Žigulinas pristatė tris CMR pildymo variantus.

Krovinio savininkas Lietuvos įmonė

Pirmoje grafoje „Krovinio siuntėjas“ įrašomas pilnas krovinio siuntėjo pavadinimas ir adresas. Duomenys iš pirmos grafos turi sutapti su duomenimis iš ketvirtos grafos, t.y. reikia nurodyti tą patį adresą, šalį – Lietuvą, ir įrašyti krovinio pakrovimo datą. Penktojoje grafoje pageidautina, kad data sutaptų su važtaraščio sudarymo data. Taip pat pageidautina, kad krovinys būtų pakrautas tą pačią dieną.

21 grafa: jei krovinys buvo pakrautas Vilniuje, čia įrašoma atitinkama CMR sudarymo vieta (Vilnius) ir data.

Atkreipiamas dėmesys, dėl ko gali kilti problemų: 22 grafoje turi būti antspaudas, kuris gali būti įvairių formų (apvalus, stačiakampis, t.t.) – mišrios komisijos protokole nenumatyta jokių reikalavimų antspaudo formai. Tačiau reikia pabrėžti, kad antspaude turi būti pilnas įmonės pavadinimas ir adresas. Jei antspaude nėra adreso, jis turi būti papildomai atspausdintas kartu visais trūkstamais duomenimis. Blogiausiu atveju, juos galima įrašyti ranka, bet tada inspektorius gali įtarti, kad tai padarė pats vairuotojas, ir jis sulaikys pastarąjį tikėdamasis išvilioti 400 000 rublių baudą.

Taigi 22 grafoje nurodomi – įmonės pavadinimas, adresas, telefonas, faksas, atsakingo sandėlio darbuotojo vardas, pavardė, parašas. Visi antspaudai ir spaudai turi būti aiškūs ir gerai įskaitomi, to reikalauja Valstybinė automobilių ir kelių priežiūros valdyba (RosTransNadzor). Jei antspaudas neįskaitomas, vežėjas turėtų pildyti naują važtaraštį.

Suprantama, kad su sandėliais dirbti nelengva, tačiau vežėjai turi reikalauti iš jų tinkamo pildymo, jei nenori mokėti 400 000 rublių baudos.

Teisininkas akcentavo šią grafą, nes daugelis žiūri į ją aplaidžiai veždamas lietuvišką (lietuviškos kilmes ar Lietuvoje sukonsoliduotą) krovinį, tačiau būtent dėl to vežėjams gali pritaikyti atitinkamas priemones ir sulaikyti krovinį.

A. Žigulinas pabrėžė, kad neteisingas CMR pildymas nesudaro teisės pažeidimo sudėties, teisės pažeidimas kyla tik tada, kai neteisingai naudojamas leidimas. Tačiau pareigūnams tai nė motais – jie atvažiuoja, pamato, kad CMR užpildytas neteisingai ir iš karto surašo protokolą vairuotojui ir nutartį įmonės direktoriui. Teisininkas patarė glaudžiau padirbėti su sandėlio darbuotojais, priversti juos viską įrašyti teisingai.

Krovinio savininkas Lietuvos įmonė, o siuntėjas sandėlys

Pirmoje grafoje įrašomi 2 juridiniai asmenys – Lietuvos rezidentai, savininkas ir siuntėjas. Nurodomi abiejų asmenų duomenys – pavadinimai, adresai. Ketvirtoje grafoje nurodoma pakrovimo vieta: sandėlio adresas, šalis – Lietuva, pakrovimo data. CMR sudarymo vieta 21 grafoje turi sutapti su pakrovimo vieta, dar nurodoma data.

22 grafoje uždėdamas sandėlio (ne krovinio savininko) anspaudas, nurodomas sandėlio adresas, telefonas, faksas ir atsakingo sandėlio darbuotojo vardas, pavardė, parašas.

20 grafoje – „Ypatingos žymės“ – įrašoma, kad krovinio siuntimas iš sandėlio (uosto) teritorijos suderintas su krovinio savininku, nurodant jo adresą, kaip pirmoje grafoje. Toliau rašomas siuntėjo pavadinimas, adresas, telefonas, faksas ir atsakingo sandėlio darbuotojo vardas, pavardė, parašas ir anspaudas. Čia nėra jokių ypatingų reikalavimų, išskyrus tai, kad antspaudas turi būti gerai įskaitomas. Jei antspaudas neaiškus, tai gali būti krovinio sulaikymo pagrindas. Šis antspaudas – krovinio siuntėjo antspaudas, tai yra to juridinio asmens, kuris sudarė su vežėju pervežimo sutartį.

Siuntėjas Lietuvos sandėlys (uostas), krovinio savininkas – užsienio įmonė

Rusijos teisininkas pateikė, kaip reikia pildyti tokį CMR važtaraštį, kad krovinį būtų galima vežti su dvišaliu leidimu.

Pirmoje grafoje nurodomas ir užsienio juridinis asmuo, ir Lietuvos rezidentas – sandėlys arba įmonė. Pagal CMR Konvencija sudarant naują pervežimo sutartį nereikia nurodyti užsienio įmonės, tačiau ją reikia nurodyti važtaraštyje. Toks reikalavimas kyla iš muitinės krovinio deklaracijos pildymo Rusijoje tvarkos, pagal kurią krovinio siuntėjo pavadinimas paimamas iš važtaraščio ir jis turi sutapti su pardavėju pagal sutartį.

Negalima nurodyti, kad siuntėjas yra sandėlys, nes tarp kontroliuojančių pareigūnų yra ir muitininkas, kuris gali paskirti dar didesnę baudą. Taigi, reikia nurodyti užsienio įmonės ir Lietuvos sandėlio rekvizitus, kurių tvarka gali būti bet kokia.

4 grafa – „Pakrovimo vieta“ – turi sutapti su adresu iš pirmos grafos. Įrašoma data.

21 grafa – pakrovimo vieta, data.

22 grafa – Antspaudas turi būti Lietuvos įmonės, siuntėjo. Taip pat reikia nurodyti Lietuvos įmonės telefoną, faksą, atsakingo sandėlio darbuotojo vardą, pavardę, parašas.

20 grafa Lietuvos įmonės – krovinio siuntėjo – antspaudas. Čia taip pat įrašoma, kad krovinio siuntimas iš sandėlio teritorijos suderintas su krovinio savininku, nurodami visi siuntėjo rekvizitai ir atsakingas asmuo. Siuntėjas – tai tas asmuo, kuris sudarė su jumis pervežimo sutartį. Pagal CMR Konvenciją tai ir yra sutartis tarp siuntėjo, gavėjo ir asmens iš 16 grafos (vežėjo).

Lietuva ir Rusija susitarė, kad čia įrašomi krovinio siuntėjo, o ne krovinio savininko duomenys. Šioje grafoje būtina pažymėti, kad krovinio siuntimas iš Lietuvos teritorijos suderintas su krovinio savininku, ir nurodyti pastarojo pavadinimą ir adresą iš pirmos grafos.

Dar šis tas

CMR Konvencijoje tik rekomenduojama, kaip pildyti važtaraščio grafas, tačiau joje nėra tikslių nurodymų. Rusijos pareigūnai, iš kurių neverta tikėtis gero išsilavinimo, vadovaujasi savo vadovybės nurodymais. Todėl, jei jūsų CMR bus užpildytas taip, kaip šiame pavyzdyje, jums užteks tik dviejų šalių leidimo. Priešingu atveju iš jūsų reikalaus trijų šalių leidimo.

Ką daryti, jei kompiuterinė programa neleidžia padidinti 20 grafos dydžio ir įrašyti pilno pavadinimo? Pakeisti programą arba, blogiausiu atveju, padaryti įrašą ranka, tačiau teisininkas rekomenduoja keisti programą, kurios keitimo kaštai labai greit atsipirks, o įrašius informacija ranka, galima turėti problemų.

Jei jūsų automobilis vis dėl to sulaikomas dėl to, reikia parašyti laišką apie tai, kad krovinys buvo pakrautas sandėlyje. Jei krovinys buvo pakrautas į kitas transporto priemones, pridėti atitinkamus važtaraščius. Toliau rašoma: „Šio krovinio siuntimas iš Lietuvos teritorijos suderintas su krovinio savininku“. Nurodote krovinio siuntėjo (sandėlio) pavadinimą, adresą, telefoną, atsakingo asmens vardą, pavardę. Toliau rašoma: Prašome laikyti šį laišką CMR pervežimo sutarties Nr. xxxxx neatskiriama dalimi. Uždedamas sandėlio anspaudas ir siunčiamas laiškas transporto inspekcijai. Jei ginčas neišsprendžiamas ikiteisminėje stadijoje, lieka arba rašyti skundą..

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Asociacija AISO (Austrija) pranešė, kad nuo 2012 m. lapkričio 1 d. EEV ir EURO 6 kategorijos transporto priemonėms virš 7.5t leidžiama važiuoti naktį A12 greitkeliu (iš Zirl į Langkampfen).

Visoms kitoms transporto priemonėms draudimas vairuoti naktį lieka galioti:

- žiemos laikotarpiu: nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 30 d. – nuo 20:00 val. iki 05:00 val.

- vasaros laikotarpiu: nuo gegužės 1 d. iki spalio 31 d. – nuo 22:00 val. iki 05:00 val.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Didžiausia pasaulyje konteinerinės laivybos kompanija „Maersk Line“ paskelbė, kad šiemet konteinerių apyvarta tarp Europos ir Azijos bus trimis procentais mažesnė.

Kai kuriose linijose jau sumažėjo jas aptarnaujančių laivų. Gruodį viena linija, kur dirba 11 laivų, laikinai netgi bus pristabdyta. Kiekvienas iš šių laivų gabena po 8 tūkstančius TEU konteinerių.

Tai ne pirmas atvejis, kai dėl mažėjančios krovinių apyvartos ir kitų priežasčių pertvarkomos laivybos linijos. Kompanija „Maersk Line“ pareiškė, kad per metus net 21 procentu sumažino savo laivų talpos parametrus. Tai reiškia, kad darbas organizuotas taip, jog laivai plaukiotų kaip galima labiau pakrauti.

Tai iš dalies atsiliepė ir kompanijos „Maersk Line“ veiklos rezultatams. 2011 metais per pusmetį ji buvo patyrusi 95 mln. JAV dolerių nuostolių. Šiemet per tą patį laikotarpį skaičiuojamas 227 mln. JAV dolerių pelnas.

Kompanija „Maersk Line“ yra didžiausia pasaulio konteinerinės laivybos operatorė. Ji valdo per 500 laivų, turi apie 17 tūkst. darbuotojų ir atstovybes 125 pasaulio šalyse.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Po daugybę uosto veiklos rekordų pasėjusių 2011 metų, šiemet jaučiamas jų stygius. Pernai fiksuota 12 rekordų, šiemet – trys.

Naujausias rekordas yra tai, kad spalio 17 dieną prie Klaipėdos jūrų krovos kompanijos “Bega” naudojamos krantinės prisišvartavo iki šiol didžiausios talpos į Klaipėdos uostą atplaukęs sausakrūvis laivas „Venus Horizon“. Tai yra “Post Panamax” tipo krovininis laivas.

235 metrų ilgio ir 38 metrų pločio laivo dedveitas 95 755 tonos. Jis 105 tonomis didesnis negu iki tol uoste lankęsis tos pačios klasės didžiausias sausakrūvis laivas „Venus Heritage“ į kurį Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO pakrovė 74,3 tūkst. tonų trąšų. Tačiau tai nebuvo rekordas. Iki tol daugiausiai trąšų kiekį – 77,8 tūkst. tonų išgabeno graikų laivas „Aghios Makarios“. Jis buvo trumpesnis (228,6 metrų) nei „Venus Horizon“ ir „Venus Heritage“, bet platesnis (43 metrų).

“Begoje” iš didžiausio sausakrūvio laivo iškrauti sojos rupiniai.

“Kol kas prie 69 krantinės neturime pakankamo gylio, todėl didžiausias sausakrūvis laivas atplaukė ne iki galo pakrautas. Tai yra Klaipėdos uosto minusas, nes varinėti ne iki galo pakrautą laivą mūsų partneriams kainuoja brangiau”, – tikino “Begos” vadovas Aloyzas Kuzmarskis.

Išgilinus Klaipėdos uosto pietinės dalies laivybos kanalą iki 14,5 metrų, ir jei dar pavyktų greitai pasiekti didesnius gylius prie krantinių, didelių laivų dar padaugės. Galima tikėtis ne tik naujų rekordinių sausakrūvių, bet ir konteinervežių.

Be didžiausio sausakrūvio laivo šiemet sausį Klaipėdos uoste lankėsi ir didžiausios talpos konteinervežis – 5762 TEU “MSC Krystal”. Liepą į jūrų keltus ir iš jų krauta daugiausiai per mėnesį ratinių krovinių – 25404 vienetai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas



Atrodo, kad nepaisant Susisiekimo ministerijos pasipriešinimo, Uosto direkcija visgi turės pervesti kelias dešimtis milijonų litų į šalies biudžetą, nors jie galėjo būti panaudoti infrastruktūros tobulinimui ir kurti naują pridėtinę vertę bei generuoti papildomus mokesčius tam pačiam biudžetui.

Ūkio ministerijos trečiadienį išplatintame pranešime spaudai teigiama, jog Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į šalies biudžetą dar turi sumokėti 34 mln. litų pelno įmoką. Uosto direkcijos finansų ir ekonomikos direktoriaus-vyriausiojo finansininko Martyno Armonaičio teigimu, įstatyme yra numatyta galimybė sumažinti mokamą pelno dalį į biudžetą, jeigu įmonė vykdo valstybei svarbius ekonominius projektus. Uosto direkcija vykdo ne vieną tokį projektą: pavyzdžiui, suskystintųjų gamtinių dujų terminalui reikalingos infrastruktūros kūrimas. Be to, visa uosto infrastruktūra yra pripažinta valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

Neseniai vykusiame pasitarime pas šalies premjerą Andrių Kubilių pastarasis davė nurodymą Finansų ir Ūkio ministerijoms išanalizuoti Uosto direkcijos vykdomus investicinius projektus ir pateikti nuomonę dėl jų finansavimo. Ūkio ministerija mano, kad tikslinga atleisti Uosto direkciją nuo dalies dividendų mokėjimo ir sumažinti jos pelno dalies įmoką iki 25 proc. trejiems metams.

„Mes laikėmės nuostatos, kad Uosto direkcija turi būti bent iš dalies atleista nuo dividendų mokėjimo, tačiau premjeras kalbėjo apie tai, kad už praėjusius metus turi būti sumokėta visa nustatyta suma, o kitais metais už šių metų pelną mokestis galėtų sudaryti ne 50, bet 25 procentus. Mūsų toks sprendimas netenkina“, – sakė Eligijus Masiulis, susisiekimo ministras.

Pasak jo, „šiuo klausimu galutinai apsispręsti turėtų jau naujoji Vyriausybė“. Jeigu pinigai visgi bus paimti, nei valčių prieplaukos, nei kai kurie uosto krantinių rekonstrukcijos projektai nebus įgyvendinami. M. Armonaičio teigimu, jeigu Uosto direkcija trejiems metams būtų atleista nuo dividendų, ji galėtų papildomai į uosto infrastruktūrą investuoti apie 300 mln. litų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybinė kelių transporto inspekcija pranešė, kad įsigaliojus naujam Europos Komisijos reglamentui (EB) dėl lengvųjų ir komercinių transporto priemonių variklių, atitinkančių „Euro 5“ ir „Euro 6“ normas (toliau – Reglamentas Nr. 459/2012 ), bus taikomi nauji transporto priemonių registravimo reikalavimai.

Nuo gruodžio 31 d. M1 ir N1 klasių transporto priemonės, neatitinkančios Reglamento Nr. 459/2012 reikalavimų, nebus registruojamos. Variklio išmetamieji teršalai ir variklio išmetamųjų teršalų sertifikatuose nurodyta raidė, žyminti „Euro“ normos įgyvendinimo etapą, turės atitikti Reglamento Nr. 459/2012 nuostatas.

Inspekcija nurodo, kad nebepriimtini „Euro 5“ išmetamųjų teršalų sertifikatai su raidėmis: A, B, C, D, E, taip pat ir „Euro 6“ išmetamųjų teršalų sertifikatai su raidėmis: N, O, P.

Naujos M1 ir N1 klasių transporto priemonės, neatitinkančios Reglamento Nr. 459/2012 nuostatų, po 2013 m. sausio 1 d. bus registruojamos tik su EB atitikties liudijimais, prieš registraciją pažymėtais Inspekcijos žyma apie taikytiną išimtį, pagal iš anksto pateiktą sąrašą. Gamintojai ir įmonės, atstovaujančios gamintojams, transporto priemonių sąrašą dėl anksčiau išvardytų priežasčių Inspekcijai gali pateikti iki gruodžio 14 d.

Ramina automobilių pirkėjus

„Visu šiuo reikalu rūpinsis transporto priemonių gamintojai arba jų atstovai. Paprastas žmogus šio pasikeitimo nepajaus. Jei gyventojas pirks naują ar nenaują transporto priemonę, jam papildomų kliūčių dėl to neatsiras“, – ramino Valstybinės kelių transporto inspekcijos technikos skyriaus patarėjas Olegas Pauliukovas.

Specialistas tikino, kad nesvarbu, ar automobilis pagamintas Europos Sąjungoje ar už jos ribų, gamintojai pasirūpins, jog transporto priemonės variklis atitiktų reikalavimus: „Jei jie (automobilių gamintojai už ES ribų – DELFI) nori prekiauti automobiliais Europos Sąjungoje, visos sudėtinės dalys priemonės turi būti patvirtintos pagal ES direktyvas arba Jungtinių tautų normas“.

O. Pauliukovas aiškino, kad jei automobilis, kuris neatitinka naujų reikalavimų, iki registravimo nebus nei karto registruotas, jų įregistruoti nebebus galima: „Pavyzdžiui, jei dabar kažkur stovi naujas automobilis ir jis neregistruotas, tai praėjus tam laikotarpiui (kai įvedamas aukštesnis techninis reikalavimas nei atitinka pagal gamybą – DELFI), tai automobilio ES jau nebus galima užregistruoti“.

Dėl direktyvos įgyvendinimo Valstybinė kelių transporto inspekcija kreipėsi į automobilių gamintojų atstovus, kurie turi senesnių automobilių, su neatitinkančiais ES normų varikliais. „Prašome, kad jie pateiktų mums sąrašus ir tuomet pagal išimtį tuos automobilius bus galima registruoti“, – sakė specialistas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėjusią savaitę Briuselyje viešėję Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius, generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis ir sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas susitiko su Tarptautinės vežėjų sąjungos IRU nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje vadovu Michael Nielsen.

Susitikime aptarti Lietuvai ir kitoms rytinės ES sienos su Rytų kaimynėmis klausimai, pasienio infrastruktūros finansavimo, akcizo degalams didinimo ir ES transporto politikos aktualijos.

Lietuvos Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ delegacija susitiko ir su mūsų šalies transporto atašė Briuselyje Nerijumi Kaučiku. Susitikime pasidalyta vežėjams aktualiomis problemomis bei aptarti svarbūs mūsų šaliai transporto politikos aspektai artėjant 2013-iesiems kai Lietuva taps ES pirmininkaujančia šalimi.

Asociacijos „Linava“ vadovų delegacija dalyvavo vykusiame „IRU-TISPOL-ECR“ organizuotame seminare „Leidimas verstis keleivių ir krovinių vežimo profesine veikla ir kelių transporto įmonių elektroniniai registrai“. Seminare aptartos kelių transporto reglamentavimo gairės ir netolimoje ateityje įsigaliosiančios naujovės, tokios kaip kelių transporto įmonių elektroniniai registrai. „Jau netolimoje ateityje elektroniniai duomenys apie ES rinkoje dirbančias įmones bus jungiami į vieningą duomenų bazę, jie bus lengvai pasiekiami kiekvienos šalies transporto inspekcijai, juos naudos ir kitos institucijos vežėjų rizikai įvertinti“, – sako M. Atroškevičius

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybinė kelių transporto inspekcija informuoja, kad Rusijos Federacijos transporto ministerija 2012 m. Lietuvos vežėjams papildomai skyrė 2000 leidimų vežti krovinius į (iš) trečiąsias šalis.

Leidimai vežti krovinius į (iš) trečiąsias šalis bus išduodami nuo 2012 m. spalio 25 d.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Jokios gamtos taršos, begarsis variklis ir svarbiausia – minimalios sąnaudos verslui. Tokį tikslą užsibrėžę unikalaus elektromobilio „JonElis“ kūrėjai, pradeda teikti „žaliojo pervežimo“ paslaugas. „Green Express“ tikslas – visus turimus įprastiniu kuru varomus krovininius autobusiukus perdaryti į elektrinius ir pasiūlyti ekologišką paslaugą už prieinamą kainą.

Kelerių metų įdirbis Tiek elektromobilių, tiek krovinių pervežimo versle „Green Express“ – ne naujokai, tačiau iki šiol šias verslo sritis vystę atskirai, elektromobilių kūrėjai nutarė suvienyti jėgas ir pasiūlyti iki šiol naują paslaugą Lietuvoje. „Vien elektra varomo transporto idėją turėjome jau seniai, tačiau nebuvome sukūrę tam tinkamo elektrinio variklio. Šiandien tokį jau turime ir žinome, kad jis veikia puikiai. Tokio tylaus, švaraus ir pigaus krovinių pervežimo būdo Lietuvoje dar niekas nėra išbandęs“,- džiaugiasi „Green Express“ vadovas Jonas Navickas.

„Green Express“ veikla apima ne tik pervežimus – įmonė teikia ir prekių sandėliavimo, prekių ženklinimo ir pakavimo, komponentų elektromobiliams gamybos paslaugas. Nauda gamtai ir kišenei Galbūt įsigyti elektromobilį asmeniniam naudojamui daugeliui kol kas per didelė prabanga, tačiau elektra varomas krovininis ar keleivinis transportas atsiperka gana greitai. Todėl „Green Express“ vadovas J.Navickas sako nebijantis konkurencijos. „Vežiodami krovinius elektromobiliais ne tik rūpinamės gamta, bet ir galime pasiūlyti mažesnius paslaugų įkainius“,- tikina J.Navickas. Nesunku paskaičiuoti, kad įprasto krovinio autobusiuko 100 kilometrų sąnaudos – nuo 35 iki 50 litų. Tuo tarpu, elektra varomas automobilis autobusas šį atstumą nuvažiuos vos už 10 litų.

Ambicingi planai Kol kas įmonės garaže stovi du darbui paruošti elektromobiliai, tačiau kelių artimiausių mėnesių planuose – visų turimų transporto priemonių perdarymas iš įprastu kuru varomų automobilių į elektromobilius. „Automobilius į elektromobilius perdarinėjame jau seniai. Lietuvos keliuose sutiktumėte ne vieną elektromobilį, kuriame įmontuota mūsų sukurtas unikalus elektrinis variklis. Todėl nusprendėme panaudoti savo žinias kuriant pirmąją „žaliojo pervežimo“ paslaugą Lietuvoje ir bent maža dalimi prisidėti prie švaresnės aplinkos“, – sako pirmosios krovinius elektromobiliais gabenančios įmonės vadovas J. Navickas. Estijoje užregistruota jau daugiau nei pusę tūkstančio elektromobilių, tuo tarpu Lietuva šiuo skaičiu gerokai atsilieka. Štai Prancūzijoje vien 2011 m. buvo užregistruota 5000 elektromobilių, tuo tarpu Lietuvoje – vos 50. Be to, reikėtų paminėti, kad į šį skaičių yra įtrauktos ir visos dviratės elektrinės transporto priemonės, todėl vien elektra varomų automobilių Lietuvoje yra vos keli.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Biokuras turėjo padėti sumažinti priklausomybę nuo naftos bei išmetamo anglies dvideginio kiekį. Dabar gi Europos Sąjunga spaudžia stabdžio pedalą – biokuro gamyba skatina maisto produktų brangimą, rašo portalas BFM.ru kartu su „Deutsche Welle“.

2009 metais Europos Sąjunga nusprendė iki 2020 metų biokuro dalį transporto sektoriuje padidinti iki 10 procentų. Šiuo sprendimu buvo siekiama dviejų tikslų: sumažinti priklausomybę nuo naftos bei dujų tiekimo ir tuo pačiu sumažinti į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekį.

Biokuro gamyba stipriai išaugo, palaipsniui susireguliavo ir jo realizavimas. Nepaisant to, Europos Sąjunga prabilo apie atsitraukimą, mat pernelyg daug žemės ūkio plotų skirta biodegalų gamybai, pernelyg daug grūdų ir augalinio aliejaus keliauja ne ant stalo, o į automobilių kuro bakus.

Norėjo kaip geriau

Apie politikos pokyčius prabilo iškart du Europos Sąjungos komisarai: energetikos sektorių kuruojantis vokietis Guentheris Oettingeris ir klimato apsauga besirūpinanti danė Connie Hedegaard. „Padarėme išvadas ir nusprendėme įšaldyti kviečių, rapsų, kukurūzų ir kitų kultūrų naudojimą biokuro gamybai dabartiniame 5 procentų lygyje“, – pareiškė G. Oettingeris.

C. Hedegaard paaiškino, kad „turtinga Europa“ turi užduoti sau retorinį klausimą: „Ar mes norime degalų gamybai naudoti maisto produktus, kurių ir be to trūksta? O gal verčiau juos taupiai vartoti, o biokurui ieškoti kitų resursų?“.

Tik čia iškyla problema – Europos Sąjunga biokuro gamintojams garantavo aukštas subsidijas. Daugelis ūkininkų nusprendė, kad pigiau tiesiog vietoje perdirbti grūdus bei aliejinius augalus ir investavo nemažas lėšas į techninio spirito ir pramoninės alyvos gamybos įrangą.

Abejotinas poveikis

Humanitarinės organizacijos iš pat pradžių įspėjo, kad biokuro gamyba pasaulio rinkoje sukels augalinių maisto produktų deficitą. Iš tikrųjų, pastaraisiais metais maisto produktų kainos pasaulyje stipriai išaugo. Iš dalies tą lėmė spekuliavimas, tačiau savo neigiamą vaidmenį atliko ir biokuras.

Europoje ir Jungtinėse Valstijose biokuro gamyba ūkininkams dažnai buvo pelningesnė nei grūdų ar kitų kultūrų pardavimai. Daugelyje besivystančių šalių buvo pradėti kirsti miškai, kurių vietose atsiradę nauji plotai buvo skiriami techninių žemės ūkio kultūrų auginimui. Todėl netgi kalbant apie klimato apsaugą, biokuro gamybos teigiamas poveikis, švelniai tariant, yra abejotinas.

Ar vertėjo pradėti?

Suprantama, daugelis ūkininkų susiruošė kovoti su Europos Sąjungos ketinimais apriboti žemės ūkio kultūrų naudojimą biokuro gamybai. Vokietijos ūkininkų asociacijos prezidentas Joachimas Rukwiedas įsitikinęs, kad Europos Sąjunga „pasavo spaudžiama vienašališkos diskusijos apie lėkštės ir degalų bako konkurenciją“. Federalinė bioenergetikos sąjunga tokius Briuselio planus vertina kaip „esminį pasitikėjimo griovimą“.

Mėgindami numalšinti dėl to kilusią pasipiktinimo bangą, Europos komisarai G. Oettingeris ir C. Hedegaard tvirtina, kad subsidijos bus mažinamos palaipsniui. Pareigūnai tikina, kad ir ūkininkai, ir gamintojai turės pakankamai laiko naujoms technologijoms įsisavinti. Kalbėdamas apie naujas technologijas, G. Oettingeris turi omenyje biokuro gamybą iš maistui netinkamų žaliavų, pavyzdžiui, atliekų ir dumblių.

Tik ar išvis vertėjo pradėti tokią plataus masto ir brangiai kainuojančią biokuro gamybos didinimo kampaniją, jeigu ji išsilaikė vos trejus metus. Atsakydamas į šį klausimą žurnalistams, G. Oettingeris nuoširdžiai pareiškė: „Esu įsitikinęs, kad po trejų metų prieš jus atsiskaitinės daugiau žinantys eurokomisarai. Tačiau iš to, ką žinome šiandien, mes pabandėme suformuluoti optimalius pasiūlymus“.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. spalio 12 d. Kijeve (Ukraina) įvyko AB „Lietuvos geležinkeliai“ forumas „Lietuva–Ukraina: krovinių vežimo geležinkelių transportu plėtros galimybės“, kurio metu pasirašytas keturšalis ketinimų protokolas tarp, AB „Ukrainos geležinkeliai“, AB „Lietuvos geležinkeliai“, asociacijų LINEKA ir Ukrainos transporto-ekspedicinių įmonių „Ukrzovništrans“.

Šalys susitarė bendradarbiauti plėtojant krovinių srautus tarp Ukrainos ir Lietuvos, toliau vystant vežimų srautus į Skandinavijos valstybes, Turikiją, taip pat Balkanų pusiasalio, Artimųjų Rytų ir Kaukazo regionų valstybes.

Ekspeditorių asociacijos įsipareigojo ieškoti efektyviausių logistinių sprendimų krovinių transportavimui naudojant kombinuotų pervežimų technologijas, FIATA dokumentus ir formas, išnaudoti šalių žinias ir infrastruktūrą. Taip pat populiarinti traukinio “Vikingas” projektą.

Forume LINEKA narių interesus atstovavo bei ketinimų protokolą pasirašė asociacijos viceprezidentas Arijus Ramonas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt