2012-05-29
2012-05-29
2012-05-28
2012-05-28
2012-05-28
Klaipėdos uostą saugiai pasiekė pirmieji iš Afganistano išvedamų NATO Tarptautinių saugumo paramos pajėgų (International Security Assistance Force, ISAF) misijoje dalyvaujančių JAV konteineriai su nekariniais kroviniais.
Iš viso buvo atgabenti 76 konteineriai, kurie toliau jūros transportu bus plukdomi į JAV. Tai sutelkto ir koordinuoto visų Lietuvos valstybės institucijų ir transporto sektoriaus įmonių bendradarbiavimo rezultatas.
Lietuva, išnaudodama savo unikalią geopolitinę padėtį tarp ES ir Rytų kaimynystės šalių, intensyviai bendradarbiaudama su JAV administracija ir transportavimo bei logistikos partneriais, parengė naujas multimodalines ISAF krovinių vežimo schemas. Jomis išnaudojami Lietuvos infrastruktūros pajėgumai ir transporto vežėjų galimybės. Įvertinus šias aplinkybes, Lietuvai patikėtas JAV ISAF krovinių vežimas tranzitu per Klaipėdos uostą.
Veždama JAV ISAF krovinius iš ir į Afganistaną per Klaipėdos uostą Lietuva dalyvauja JAV ir Baltijos šalių kartu formuoto įvairiarūšio koridoriaus – Šiaurinio aprūpinimo kelio (Northern Distribution Network) schemoje. Tai globalus, daugelį valstybių apimantis koridorius, kuriuo vežami ir kitų NATO šalių ISAF nekarinai kroviniai.
ISAF krovinių gabenimas naudingas ne tik dėl pajamų, bet ir dėl įgyjamos patirties organizuojant krovinių vežimą Afganistano kryptimi. Po 2014 m. NATO šalims narėms išvedus pajėgas iš Afganistano, Lietuva jau bus užsitikrinusi savo vietą formuojant tarptautinius koridorius Azijos kryptimi. Jie ateityje padės vykdyti kitų šalių komercinius ar vystomojo bendradarbiavimo projektus Azijoje.
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacija
2012-05-28
2012-05-28
Praėjusiais metais pasigirdo siūlymų atgaivinti iki 2008-ųjų šalyje galiojusią baudos balų sistemą už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Projekto rengėjai balų sistemos teigia neatsisakantys, nors ir nedrįsta prognozuoti, kada ji galėtų įsigalioti. Automobilių ekspertai vieningai sutaria, kad tokia sistema – reikalinga.
Laukia naujo ANK
2011-ųjų vasarą Policijos departamentas, kuriam pritarė Valstybinė eismo saugumo komisija siūlė grąžinti anksčiau Lietuvoje galiojusią baudos balų sistemą už KET pažeidimus, pagal kurią vairuotojui, turinčiam daugiau kaip dvejų metų vairavimo stažą, metams sąlyginai skirti 10 balų, o pradedančiajam vairuotojui – 5 balus. Padarius pažeidimą, iš vairuotojo būtų atimami ne daugiau kaip 3 balai už vieną pažeidimą, už kitus – po 2 ar 1 balą. Per metus praradus turimus balus, vairuotojui būtų atimama teisė vairuoti 12 mėnesių.
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas – tokia baudos balų sistema iki šiol neįsigaliojusi, mat visi laukia naujo Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) projekto įsigaliojimo, kuris nuo kitų kitų metų pradžios turėtų pakeisti 1984-aisiais priimtą ir iki šiol galiojantį ATPK.
Darius Vasaris, VRM Plėtros programų ir projektų įgyvendinimo skyriaus vyr. Specialistas: „Mes esame pasirengę, /…/ yra problema dėl kodeksų – yra naujas ANK projektas vietoj ATPK ir dėl to „nedegantys“ projektai stabdomi, kad nepadarytų visiškos mišrainės tarp teisės aktų“.. Visi policijos, viešojo saugumo politikos formavimo siūlymai ir norai yra sudėti ir atiduoti Teisės departamentui, tačiau Seimas esą buvo užkrautas įstatymais ir vadovybė nusprendė „nežūtbūtinių“ projektų Vyriausybei neteikti.
Įžvelgia ir pliusų, ir minusų
Tuo metu buvęs garsus lenktynininkas Stasys Brundza baudos balų sistemoje įžvelgia ir pliusų, ir minusų. Esą tai yra tam tikras drausminantis faktorius, tačiau tam, kad būtų nubausti vairuotojai, jeigu radaras užfiksavo greičio viršijimą, reikia surasti vairuotoją.
„Dabar nuėjome ta kryptimi, kad savininkas moka baudą, o paskui jis pats išieško. Tokiu būdu baudos išieškojimas palengvėja, bet su baudos taškais darosi sunkiau – neaišku, kam juos skirti. Einant tuo keliu baudos taškų sistema sunkiau pritaikoma“, – LRT interneto tarnybai kalbėjo S. Brundza.
Anot eismo specialisto, vokiečiai turi baudos balų sistemą ir esą su ieškojimu galbūt turi mažiau problemų nei Lietuva. „Iš pradžių atšaukia, po to galvoja. Nežinau, kodėl taip įvyko, bet jeigu prieisime prie to, kad bus baudžiamas savininkas, tai taškų sistema nėra tinkamas dalykas. Mano galva, nereikėjo iš viso šito kažkada keisti“, – sakė S. Brundza.
Šaltinis www.lrt.lt
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|