Asociacija “Linava” iš Latvijos muitinės gavo raštą, kuriuo informuojama, kad pastaruoju metu Latvijos KPP “Terehovo” yra padidėjęs krovininių transporto priemonių srautas, kai tuo tarpu su išvystyta infrastruktūra kituose Latvijos KPP krovininių transporto priemonių eilių nėra.
Todėl Latvijos muitinė rekomenduoja organizuojant krovinių pervežimus į/iš NVS šalis rinktis Grebnevo arba Paternieki kontrolės praleidimo punktus. Muitinės nuomone, šio pasiūlymo įgyvendinimas leistų vežėjams sutaupyti laiką ir pašalinti transporto priemonių prastovas pasienyje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Siūlome susipažinti su visais apribojimais, kurie bus taikomi Lenkijoje kitais metais, o taip pat prisiminti ir nuolatos galiojančios sunkiojo transporto eismo apribojimus.
Bendri apribojimai
Transporto priemonėms, kurių maksimali leistina masė didesnė nei 12 t. negali važiuoti visoje Lenkijos teritorijoje šventinių dienų išvakarėse nuo 18:00 iki 22:00 (taikoma šventėms nuo c iki k punkto pateiktame sąraše žemiau).
Šventinėmis dienomis eismas draudžiamas nuo 8:00 iki 22:00.
Diena | Šventė | |
---|---|---|
а) | Sausio 1 | Naujieji metai |
b) | Sausio 6 | Trys karaliai * |
с) | Kovo 31 | Pirma Velykų diena |
d) | Balandžio 1 | Antra Velykų diena |
e) | Gegužės 1 | Darbo diena |
f) | Gegužės 3 | Konstitucijos diena |
g) | Gegužės 19 | Šv. Trejybės diena |
h ) | Gegužės 30 | Kristaus ėmimo į dangų diena |
i) | Rugpjūčio 15 | Žolinės |
j) | Lapkričio 1 | Visų šventųjų diena |
k) | Lapkričio 11 | Konstitucijos diena |
l) | Gruodžio 25 | Pirma Kalėdų diena |
m) |
Gruodžio 26 | Antra Kalėdų diena |
_________
* Sausio 6 d. šventinės dienos apribojimai netaikomi.
Papildomi apribojimai
Transporto priemonėms, kurių maksimali leistina masė didesnė nei 12 t. negali važiuoti visoje Lenkijos teritorijoje nuo pirmo penktadienio po birželio 18 iki mokslo metų pradžios. Šiais metais tai bus nuo birželio 21 iki rugsėjo 1 d.
Apribojimai taikomi šio periodo penktadieniais 18:00 -22:00, šeštadieniais 08:00 – 14:00 ir sekmadieniai 08:00 – 22:00.
Jei šventinė diena šiuo laikotarpiu būna penktadienį, šeštadienį ar sekmadienį – tuomet taikomi bendri apribojimai nurodyti aukščiau.
Išimtys
1. Specialiųjų tarnybų TP;
2. TP, skirtos avarijoms likviduoti;
3. Gelbėjimo operacijų automobiliai;
4. TP, naudojamos stichinės nelaimės metu;
5. TP, gabenančios humanitarinę pagalbą;
6. Kelių tiesimo ir tvarkymo technika;
7. TP, vežančios stambius raguočius;
8. TP, surenkančios pieną, gyvulius ar grūdus;
9. TP, gabenančios mazuto, naftos produktus, kurą, atsargines dalis ir gėlą vandenį laivams;
10. TP, gabenančios televizijos ar radijo įrangą, kilnojamosios stotys;
11. TP, gabenančios įrangą, skirtą masiniams renginiams;
12. TP, kai jų didžiąją krovinio dalį sudaro spauda;
13. TP, gabenančios vaistus ir gydomąsias priemones;
14. TP, kurių didžiąją krovinio dalį sudaro pašto siuntos;
15. TP, nuo kurių darbo priklauso gamybos ciklai įmonėse, kurios dirba visą parą;
16. TP, vežančios pavojingus krovinius, kurias reikalaujama žymėti oranžine lentele;
17. TP, kurių didžiąją krovinio dalį sudaro greitai gendantys ar maisto produktai;
18. TP, skirtos betonui pervežti;
19. TP, skirtos buitinėms atliekoms surinkti;
20. TP, skirtos iš traukinių iškrautiems kroviniams pervežti ne toliau nei 50 km nuo pasikrovimo vietos;
21. TP, skirtos kombinuotiems pervežimams;
22. Žemės ūkio transporto priemonės;
23. TP, grįžtančios iš užsienio ir užbaigiančios reisą arba gabenančios krovinį gavėjui, kuris yra registruotas Lenkijos teritorijoje;
24. TP, įvažiavusios į Lenkijos teritoriją prieš įsigaliojant transporto apribojimams, gali judėti iki 50 km atstumu nuo sienos kritimo punkto ir TP, kurios pasienio zonoje laukia išvažiavimo iš Lenkijos teritorijos;
25. TP, naudojamos nemokamai medicininei priežiūrai.
Išimtys taikomos 6-21 punktuose išvardintoms ir tuščioms transporto priemonėms, vykstančioms į pasikrovimą arba grįžtančioms po išsikrovimo Lenkijos teritorijoje.
Greitai gendančių produktų sąrašas
mėsa ir valgomieji mėsos subproduktai;
žuvys, vėžiagyviai, moliuskai ir kiti vandens bestuburiai;
pieno produktai, ypač jogurtas, kefyras, grietinė, pienas, sūris, sviestas ir ledai;
paukščių kiaušiniai, šviežios gėlės ir kambariniai augalai;
šviežios ir šaldytos daržovės, vaisiai ir grybai;
grūdai ir žemės ūkio produktai, skirti maisto gamybai;
pašarai ir augaliniai aliejai, grūdai, miltai, avižos, manai ir kukurūzai;
riebalai ir gyvūninės kilmės arba augalinės kilmės aliejus;
maisto konservai iš mėsos, paukštienos, žuvies, daržovių ir vaisių;
saldumynai ir kiti konditerijos kepiniai;
konservai iš javų, miltų, krakmolo, pieno miltelių ir duonos gaminių;
gaivieji nealkoholiniai gėrimai;
maisto pramonės likučiai ir atliekos, skirtos gyvūnų pašarams paruošti;
cukriniai runkeliai, bulvės, šviežios mielės.
Vietiniai apribojimai
Miestas | Apribojimas | Kada taikomas |
---|---|---|
Varšuva | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 16 t. | kasdien 7:00 – 10:00 ir 16:00 – 20:00. Draudimas galioja visoms transporto priemonėms vykstančioms tranzitu per Varšuvą. Alternatyvūs maršrutai keliais NR 50, 60 ir 62. Išimtys taikomos tik TP, turinčioms С16 kodo liudijimą. Šiuos dokumentus vežėjui duoda krovinio siuntėjas. Tokiu atveju vilkikų vairuotojams galioja tik kelio ženkluose numatyti draudimai. |
Vroclavas | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. | kasdien 06.00 - 09.00, 13.00 - 19.00 ir 22.00 - 04.00. |
Elkas | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 14 t. | visada. |
Lomža | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 10 t. | kasdien 22:00 – 06:00. |
Poznanė | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 16 t. | kasdien 07.00 - 09.00 ir 14.00 - 18.00. |
Torūnė | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. | kasdien 06.00 - 09.00 ir 13.00 - 19.00. |
Gliwice | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 12 t. | kasdien 00:00 – 04:00, 06:00 – 10:00 ir 14:00 – 18:00. |
Nowa Sól | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 15 t. | visada. |
Sopotas ir Suvalkai | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. (negalioja autobusams). | visada. |
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-26
Praėjusi savaitė krovinių pervežimo verslui atnešė daug naujienų. Gausiai žinių pabėrė ne tik vietinės, bet ir kaimyninių šalių valstybinės institucijos. Taip pat netrūko kriminalų ir eismo įvykių.
Žinios iš užsienio
Iš Lenkijos atskriejo žinia, primenanti, kad nuo 2012 m. spalio 19 d. įsigaliojo įstatymas: nuo šiol transporto priemonės (jų junginiai), kurių matmenys su kroviniu ar be jo ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius privalo turėti didžiagabaritinio ir (ar) sunkiasvorio vežimo leidimą. Už sunkiasvorės transporto priemonės vykimą be atitinkamo leidimo numatyta nuo 550 PNL iki 15 000 PNL bauda, kuri priklausys nuo transporto priemonės kategorijos bei pažeidimo rūšies.
Vežėjams aktualią informaciją paskelbė ir BGL (Vokietija). Informuojama, kad nuo 2008 metų keliuose Europos greitkeliuose (dažniausiai Vokietijoje) pasikartoja atvejai, kai apšaudomi autovežiai arba kiti sunkvežimiai. Policija prašo vairuotojų būti itin atidžiais, stebėti automobilius kiekvieno sustojimo metu, o susidūrus su minėtais atvejais, būtinai pranešti atitinkamoms institucijoms.
Žinios iš pasienio postų
Lapkričio 19 d. Medininkų pasienio poste vežėjus pasitiko nauja eilių reguliavimo tvarka. Nors Pasienio kontrolės punktų direkcijos departamentamentas įvesdamas naująją eilių reguliavimo tvarką siekė sukurti geresnį sienų pralaidumą, Lietuvos ir kaimyninių šalių vežėjai sistemos privalumų neįžvelgia. Medininkų pasienio punkte labiausiai trūksta automobilių stovėjimo aikštelės, kurioje vairuotojai galėtų ilsėtis, kol pajudės eilė.
Praėjusią savaitę sulaukėme žinių ir iš Latvijos pasienio. Prieš savaitę (pirmadienį) iš Latvijos įvažiavimo į Rusiją laukė apie 1 000 vilkikų. Antradienį situacija nežymiai pagerėjo: Burački – Terechovo poste ryte eilėje stovėjo apie 700 vilkikų, o Grebnevo – Ubylinka poste – 100. Teigiama, kad viena iš išaugusių eilių priežasčių –tai pasibaigę lenkų vežėjų tranzitiniai leidimai per Baltarusiją, dėl ko jiems tenka važiuoti į Rusiją per Latviją. Tikėtina, kad artėjant šventėms, pasieniečiai gali nesusitvarkyti su tokiu transporto srautu ir pasienyje gali susikaupti rekordinis vilkikų kiekis.
Eismo įvykiai, kriminalai
Praėjusi savaitė keliuose sukėlė daug sumaišties. Dėl pablogėjusių oro sąlygų, vairuotojų neatidumo kilo daug avarijų, kuriose nukentėjo ar net žuvo žmonės. Aukų pareikalavo trečiadienio avarija Pasvalio raj., kuomet nuo kelio nuvažiavo ir užsimušė lenkų vilkiko vairuotojas. Manoma, kad lenkas vidurdienį užmigo. Taip pat parėjusią savaitę JAV įvyko masinė avarija, kurioje du žmonės žuvo ir apie 80 žmonių buvo sužeistų, kai greitkelyje dėl tiršto rūko susidūrė keliasdešimt transporto priemonių. Greitkelyje susidūrė ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkvežimiai.
Lapkričio 22 d. Trakų policijos pareigūnai aptiko nelegaliai dyzeliną pardavinėjusią įmonę. Į šią įmonę atvykstantys sunkiasvoriai vilkikai su Kaliningrado srities valstybiniais numeriais vežė dyzeliną, kuris vėliau iš sunkiasvorių vilkikų degalų bakų buvo išsiurbiamas į dyzelino talpyklas, įrengtas įmonės teritorijoje esančiame garaže.
Prognozuojama, kad ši svaitė Lietuvoje bus lietinga, o savaitgalį paspaus šaltukas. Tikimės, kad šios oro sąlygos netrikdys Jūsų kelionių, kurių tikslus pasieksite saugiai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Siekdama sumažinti šiltnamio efektą, Didžiosios Britanijos greitkelius prižiūrinti institucija („Highway Agency“) tamsoje paliko kelio ruožus, kurių bendras ilgis siekia beveik 200 km.
Teigiama, kad kai kurie kelią apšviečiantys žibintai buvo visiškai išjungti, o tam tikruose ruožuose buvo sumažintas šviesų intensyvumas. Pranešama, jog tokį sprendimą lėmė noras sumažinti ir taip dideles taršos emisijas bei „apkarpyti“ ir tai aukštus kelių mokesčius.
Kelius prižiūrinti institucija atliko tyrimą bei tamsoje paliko tik tuos kelio ruožus, kuriuose apšvietimas nėra privalomas. Valdžios teigimu, Didžiosios Britanijos vairuotojai nesusidurs su jokiais nepatogumais – toks sprendimas įtakos avaringumui šiuose ruožuose neturės, nors ir kai kuriose vietose neretai susidaro rūkas.
Institucijos atstovai pranešė, jog tai turėtų šiek tiek sumažinti didelių mokesčių kainą. „Žinant, kiek mokesčių sumoka mūsų šalies vairuotojai, manome, jog jie nusipelnė šios tokios nuolaidos“, – teigiama pranešime.
Įdomu tai, kad šiam sprendimui britai pasirinko žiemą – ilgiausias naktis turintį metų laiką.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-23
Kad Lietuva yra tranzito šalis, mūsų krašte žino ir jaunas, ir senas. Teiginį patvirtina statistika – užsienio valstybėms ir kompanijoms mūsų valstybės teritoriją naudojant kroviniams pervežti kasmet sukuriama iki penktadalio bendrojo vidaus produkto.
Tačiau Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (angl. East-West Tranport Corridor – EWTCA) prezidentas doc. Algirdas Šakalys įsitikinęs, kad Lietuvos kaip tranzito valstybės galimybės dar toli gražu neišnaudotos. Todėl, pasak EWTCA vadovo, jau dabar būtina dėti visas pastangas, kad gardaus kąsnio gabenant krovinius iš Vakarų į Rytus ir atgal neatimtų konkuruojančios valstybės.
Smarki kova dėl milijardų
Lietuvą labai vilioja projektas būti svarbia grandimi transporto koridoriuje tarp Rytų ir Vakarų. Jau daug metų kalbama, kad toks koridorius kuriamas. Kokios stadijos yra jo kūrimas?
Mūsų šalis deda visas pastangas, kad būtume konkurencingi kitų Rytų-Vakarų krypties transporto jungčių atžvilgiu ir efektyviai priimtume Azijos-Europos prekybos srautus.
Suprantama, kai šnekama apie globalių prekybos srautų administravimą, vienos šalies pastangų nepakanka. Siekiant sėkmingai konkuruoti dėl globalių prekybos srautų, būtina turėti tarptautinį partnerių tinklą. Toks partnerystės tinklas yra formuojamas per EWTCA, kurios veikloje šiuo metu dalyvauja 37 partneriai iš 13 Europos ir Azijos šalių. Asociacija buvo įsteigta 2010-aisiais Europos Sąjungos (ES) regioninio bendradarbiavimo “Interreg” programos EWTCII projekto rengėjų iniciatyva, jos tikslas – stiprinti pietinės Baltijos jūros subregiono transporto mazgų ir tinklų potencialias galimybes efektyviau tarnauti regiono poreikiams ir tranzito per jį plėtrai.
Šiandien pietinės Baltijos jūros regiono dalies transporto koridorius administruoja 2,3 proc. apimties Rytų-Vakarų prekybos srautus. Jų visų bendra vertė, 2010-ųjų duomenimis, sudarė 552 mlrd. eurų, arba 1 trln. 904,4 mlrd. litų.
EWTCII projekto ekspertų vertinimu, 2030 metais šio koridoriaus rinkos dalis turėtų išaugti iki 5 proc., 2050-aisiais – iki 10 proc., arba 759 mlrd. litų. Ir jų didžioji dalis galėtų atitekti Lietuvai. Žinoma, jeigu mus lydės sėkmė dirbant EWTCA ir kitose organizacijose. Ir ne šiaip dirbant, o Vyriausybės lygiu.
Skirtingos politinės sistemos – ne kliūtis
Turime daug konkurentų. Europos Šiaurėje norima tokį pat koridorių nutiesti per Suomiją ir Rusiją, Europos Pietuose – per Bulgariją ir Turkiją, dabar prekės iš Kinijos į Vakarų Europą ir atgal plukdomos laivais Atlanto bei Indijos vandenynais. Kokios mūsų galimybės įsiterpti tarp tų projektų?
Sutinku, kad konkurencija dėl globalių prekybos srautų administravimo yra didelė ir aštri. Turiu informacijos, kad ieškant pačių racionaliausių maršrutų vežti prekes iš Azijos į Europą per pastaruosius ketverius metus buvo išbandyta arti dvidešimties skirtingų transporto jungčių.
Kita vertus, turiu pastebėti, kad mes kartu su partneriais iš Skandinavijos į šią rinką jau įsiterpėme – kalbu apie jau minėtą labai kuklią 2,3 proc. dydžio iš beveik 2 trln. litų rinkos dalį. Ateities perspektyvos labai priklausys nuo to, ar mus lydės sėkmė harmoningai plėtojant svarbiausius transporto ir logistikos mazgus bei transporto jungtis pietinėje Baltijos regiono dalyje, taip pat – ar pavyks užtikrinti glaudesnį bendradarbiavimą ir didesnį pasitikėjimą tarp partnerių išilgai Rytų-Vakarų transporto koridoriaus.
Susidaro įspūdis, kad Rytų-Vakarų transporto koridoriaus projektas gali buksuoti dėl skirtingų valstybių ekonominių ar net politinių interesų. Viena svarbiausių Rytų ir Vakarų transporto grandinės šalių yra Baltarusija. Ar politiniai interesai gali sugriauti gražią idėją?
- Nepalankūs Baltarusijos ir Rusijos valdančių struktūrų politiniai sprendimai dėl Baltijos šalių jūrų uostų atžvilgiu gali tam tikram laikotarpiui sutrikdyti nusistovėjusius ir rinkos principais besiplėtojančius komercinius santykius tarp partnerių mūsų regione. Tačiau ilgalaikėje perspektyvoje dažniausiai randami racionalūs sprendimai.
Mano nuomone, Rytų-Vakarų koridoriaus idėją vargu ar gali sugriauti vienos ar kitos valstybės politiniai interesai. Be to, iki šio laiko ir Baltarusijos transporto ministerijos, ir komercinių struktūrų pozicija koridoriaus atžvilgiu buvo dalykiška bei racionali.
Valdžios parama – gyvybiškai būtina
EWTCA neabejotinai yra viena iš svarbiausių Rytų-Vakarų koridoriaus projekto variklių. Sulaukiate paramos ir iš ES. Tačiau susidaro įspūdis, kad asociacijos beveik neremia Lietuvos Vyriausybė. Galbūt mūsų valdžia netiki projekto ateitimi?
- Tikrai negaliu sutikti su jūsų teiginiu. Tiek Susisiekimo, tiek Užsienio reikalų ministerija pagal galimybes rėmė asociacijos veiklą, aktyviai dalyvavo svarbiausiuose renginiuose. Tuo labiau neįsivaizduoju, kaip be šių institucijų paramos būčiau galėjęs asmeniškai pristatyti EWTCA Baltarusijos, Kinijos, Švedijos ir Ukrainos transporto ministrams.
Lietuvos valdžios struktūrų parama bus reikalinga ir ateityje. EWTCA, kaip daugelyje kitų tarptautinių struktūrų, nuolat vyksta vidiniai procesai, ypač dėl įtakos asociacijos valdymui. Jeigu dėl kažkokių priežasčių prarastume turimas pozicijas asociacijoje, niekas negalėtų garantuoti, kad Klaipėdos jūrų uostas ar bendrovė “Lietuvos geležinkeliai” galėtų išlikti svarbiausias žaidėjais pietinio Baltijos subregiono Rytų-Vakarų transporto koridoriuje.
Nuo kiekybės – prie kokybės
Kokius svarbiausius darbus plėtodama koridorių EWTCA jau nuveikė ir ką užsibrėžusi nuveikti ateityje?
Didžiuojamės, kad per pirmus porą metų pavyko suformuoti 37 partnerių tinklą, jie suinteresuoti vežti krovinius pietinės Baltijos jūros dalies Lietuvos transporto mazgais ir tinklais. Antra, Lietuvos transporto sistema, kaip sudėtinė Rytų-Vakarų transporto koridoriaus dalis, buvo pristatyta 18-oje tarptautinių transporto konferencijų ir forumų Europoje, Azijoje bei JAV.
Tai buvo kiekybinės plėtros etapas. Dabar pereinama prie kokybinio – bus stiprinamas bendradarbiavimas tarp EWTCA partnerių, toliau katalizuojant inovacinius sprendimus ir plėtojant globalų transporto koridorių.Konkrečius sprendimus dėl EWTCA veiklos 2013 metams asociacijos Taryba priims gruodžio 3 dienos posėdyje Vilniuje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|