Pagal Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo 2003 m. balandžio mėn. 30 d. patvirtintų “Priėmimo ir dalyvavimo TIR garantinėje sistemoje bei šalinimo iš jos taisyklių” 18 punkto nuostatas, įmonės – TIR garantinės sistemos narės kasmet iki gruodžio 20 d. asociacijos “Linava” TIR departamentui (Jankiškių 41, Vilnius) arba visuose regioniniuose skyriuose privalo pateikti įgaliotų asmenų pirkti TIR knygeles 2013 metais sąrašą, o akcinės bendrovės – papildomai akcininkų sąrašą.

Vežėjams, nepateikusiems sąrašų iki nurodytos datos, nuo 2013 m. sausio 1 d. TIR knygelės bus neišduodamos.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Siūloma padidinti baudas už vairavimą išgėrus iki 200 tūkst. rublių (17 tūkst. Lt.). Toks įstatymo projektas jau užregistruotas ir belieka laukti ką nuspręs Rusijos valdžia.

Taip pat siūlomos ir kitos naujos baudos. Siūloma skaičiuoti baudą procentais nuo metinių pajamų, skirti iki 480 valandų visuomenei naudingo darbo ar arešto iki 6 mėnesių.


Už vairavimą išgėrus šiuo metu skiriamos baudos iki 50 tūkst. rublių (4 250 Lt.) ir teisės vairuoti transporto priemonę iki dviejų metų praradimas.


Jei automobilis perduodamas vairuoti neblaiviam asmeniui, tuomet bauda siekia 10 tūkst. rublių (850 lt.) ir teisės vairuoti transporto priemonę iki dviejų metų praradimas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Šiandien Lietuvos paštas atidaro dar du atnaujintus paštus – Kauno 33-ąjį ir Rokiškio paštą. Iš viso šiemet Lietuvos paštas rekonstravo devynis paštus: du  Vilniuje ir po vieną Kaune, Klaipėdoje, Ukmergėje, Palangoje, Varėnoje, Naujojoje Akmenėje ir Rokiškyje.
„Šiuo metu Lietuvos paštas turi daugiau kaip 700 paštų visoje Lietuvoje. Daugelio paštų būklė nebeatitinka šiuolaikinių standartų, todėl stengiamės atnaujinti kuo daugiau paštų ne tik didžiuosiuose, bet ir mažesniuose miestuose“, – sakė Lietuvos pašto Tinklo tarnybos direktorė Inga Dundulienė.

 

Iki šiol Rotušės a. 29 veikęs Kauno 33-asis paštas buvo perkeltas į naujas patalpas prekybos centre „Iki“, adresu Jonavos g. 3. Perkėlus paštą į naujas ir šiuolaikiškai įrengtas patalpas, gyventojai pašto paslaugomis galės naudotis ilgiau. Darbo dienomis šis paštas veiks nuo 10 iki 20 val., šeštadienį–sekmadienį – nuo 10 iki 16 val.

 

Rokiškio paštas veiks tose pačiose patalpose, adresu Respublikos g. 92. Pašto darbo laikas lieka toks pats: pirmadieniais-penktadieniais paštas dirbs nuo 7.30 iki 17.30 val., šeštadieniais – nuo 7.30 iki 13 val. Sekmadieniais Rokiškio paštas nedirbs.
Rokiškio pašte buvo sumontuotos naujos šildymo bei vėdinimo sistemos, pakeisti langai, šiuolaikiškai ir moderniai įrengta klientų aptarnavimo salė, tarnybinės patalpos ir kt.

 

Paštuose bus galima naudotis visomis įprastomis Lietuvos pašto teikiamomis paslaugomis: išsiųsti korespondencijos siuntas, siuntinius, pasinaudoti pasiuntinių paslaugomis, užsiprenumeruoti periodinių leidinių, sumokėti įmokas, mokesčius, pasinaudoti draudimo ar išperkamosios nuomos paslaugomis, pašto perlaida išsiųsti ar gauti pinigų ir t. t.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas taip pat teikia logistikos, finansinio tarpininkavimo ir elektronines paslaugas.

Akcinė bendrovė Lietuvos paštas


Šiemet laukiamas antras istorijoje Klaipėdos uosto apyvartos rodiklis liudija apie paslaugų įvairovę. Mažesnius trąšų ir naftos produktų kiekius atsvėrė grūdai, konteineriai bei jūrų keltais gabenami kroviniai.

Šiemet buvo tik keli statistiniai laikotarpiai, kai apyvarta siekė pernai norma tapusį 3 mln. tonų mėnesio krovos vidurkį. Tačiau lapkritis, pradžiuginęs net geresniu nei pernai prekybos tempu, leido sumažinti atotrūkį nuo pernykščių rezultatų iki prognozuotų skaičių. Per 11 mėnesių Klaipėdos uoste krauta 32,19 mln. tonų krovinių – 4,7 proc. mažiau nei pernai. Pasak uosto vadovybės, iki metų pabaigos, jei žiema neužsirūstins, gali būti perkrauta per 35 mln. tonų. Pernai pasiekta visų laikų aukščiausia 36,6 mln. tonų apyvartos kartelė liks nepasiekta tik per sprindį.


Netolygi krova


Sausio pradžioje dalydamasis įžvalgomis apie 2012 metų krovą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas kalbėjo, kad gali svyruoti pagrindinių krovinių kiekiai. Naftos – dėl bendrovės “Orlen Lietuva” planuotos gamyklos remonto, trąšų – dėl galimų Baltarusijos kalio trąšų prekybos nesklandumų. Spėliota, kokios įtakos tranzito srautui turės didėjantys Lietuvos geležinkelių tarifai. Tačiau viltasi, kad Lietuvos eksportas padės srautus subalansuoti ir bus galima skabyti naujų rekordų laurų lapus.


Pirmąjį ketvirtį uoste vyravo recesinės nuotaikos – per 3 mėnesius uoste perkrauta 9 proc. mažiau krovinių nei tuo pačiu metu pernai. Prognozes pakoregavus, nustatytas žemesnis – 35 mln. tonų – metinis rodiklis.


Pasak A.Drungilo, nuo antrojo pusmečio visus mėnesius apyvarta tik didėja. Rugsėjį į uostą pradėtas gabenti lietuviškų grūdų derlius, kurio kiekį iš anksto buvo sunku numatyti. Vienas po kito į Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją KLASCO plaukia didžiakrūviai “Panamax” tipo laivai, sparčiai pildantys uosto rinkliavų biudžetą. Spalis buvo rekordinis pagal pajamas, lapkritis – pagal šių metų krovą ir locmanų atliktų operacijų kiekį – 778 darbus.


Uosto finansų direktoriaus Martyno Armonaičio teigimu, pernai per visus metus uostas gavo 167 mln. litų pajamų, iš jų 146,6 mln. litų sudarė rinkliavos. Šiemet per 11 mėnesių pajamos iš rinkliavų yra 131,76 mln. litų, per gruodį gali būti surinkta 12,5 mln. litų. Pridėjus planuotą 21,5 mln. litų uosto naudotojų mokamą žemės mokestį, šių metų pajamos gali būti mažesnės tik 3 mln. litų.


Prieškalėdinė prekyba


Uosto kapitonas Adomas Alekna pažymi, kad šiemet sparčiai gilinamas ir platinamas kanalas gerina laivų eismo sąlygas visame uoste iki pat Malkų įlankoje esančio Klaipėdos konteinerių terminalo. Pagilinus akvatoriją prie 143 krantinės, sausį bus bandoma ten įvesti didelį konteinerių laivą. Iki šiol tokie dideli laivai galėjo įplaukti tik iki uosto vidurio, prie kompanijos “Klaipėdos Smeltė” krantinių. Dėl gylių skirtumo toliau esantį terminalą galėjo pasiekti tik mažesni laivai.


Nors konkurencinės sąlygos nelygios, Klaipėdos konteinerių terminalas perkrauna daugiau kaip 66 proc. per Klaipėdos uostą gabenamų konteinerių ir užima ketvirtadalį Baltijos valstybių rinkos. Šiemet 9 mėnesių jo apyvarta, palyginti su praėjusiais metais, ūgtelėjo 10 proc., o lapkritį, kai iš Vakarų į Rytus siunčiamos prekės kalėdiniam sezonui, pasiekta geriausia krovos sparta.


Lapkritį abiejuose terminaluose perkrauta, skaičiuojant vienetais (TEU), kone penktadaliu daugiau konteinerių nei pernai – beveik 31 tūkst. TEU. Per 11 mėnesių abiejuose terminaluose apyvarta palypėjo iki praėjusių metų lygio ir sudarė 345 481 TEU. Tikėtina, kad iki metų pabaigos toks tempas išsilaikys, nors įprasta, kad gruodžio antroje pusėje apsirūpinimas plataus vartojimo prekėmis išsikvepia, tranzitas sulėtėja.


Panaši padėtis ir apyvartą šiemet didinusiame KLASCO ro-ro terminale. Tik ten pakilimas atslūgo lapkritį. Jūrų keltais per 11 mėnesių gabentas rekordinis kiekis krovinių – 2 proc. daugiau nei pernai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baigiantis 2012-iesiems paaiškėjo, kad kartelinius susitarimus neigiančių Klaipėdos uosto laivų agentavimo bendrovių bylos bus jungiamos į vieną. Kitaip sakant, teisminis procesas kitais metais vėl prasidės iš pradžių, rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“.

Apie 40 bendrovių dėl to patiria nemenkų nuostolių. Ne vienas jų atstovas tokią situaciją prilygina valstybės reketui. 2011-ųjų pabaigoje Konkurencijos taryba (KT) Klaipėdos uoste įžiūrėjo kartelinius susitarimus. Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijai ir beveik 40 laivų agentavimo bendrovių ji skyrė solidžias baudas, kurios visos kartu sudarė apie 12 mln. litų.


Tiek asociacija, tiek bendrovės atskirai, pasisamdžiusios advokatus, šiemet pavasarį Vilniaus apygardos administracinio teismo paprašė panaikinti 2011 m. gruodžio 8 d. KT nutarimą ir bandė įrodyti, kad jokio kartelinio susitarimo negalėjo būti. Be to, nemažai bendrovių prašė taikyti laikinąsias apsaugos priemones, t. y. atidėti baudos mokėjimą, kol teismas išnagrinės bylą. Laikinosios priemonės pritaikytos tik nedaugeliui, kitos baudas jau sumokėjo.


Po ilgų teismų procesų bylos grąžintos atgal Vilniaus administraciniam apygardos teismui. Vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartimi, apie 40 bylų, susijusių su KT nutarimu, turės būti sujungtos į vieną ir nagrinėjamos kartu. Kol kas yra sujungtos tik 3 bylos. Prognozuojama, jog didžioji byla bus pradėta nagrinėti tik kitų metų vasarį-balandį.


Per šiuos metus asociacijoje iš 40 narių beliko tik 12. Pasak Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidento Vytauto Šileikos, laivybos agentai dvejus trejus metus mokėjo į valstybės biudžetą normaliai, o šiemet sumokės perpus mažiau, nes uždirba mažiau.


Užuot kasmet biudžetą papildžius stabiliomis pajamomis, nuspręsta išsireikalauti 12 mln. litų nepaisant to, kad skirtos baudos gerokai sumenkino bendrovių pajamas ir jų indėlius į biudžetą.


“Linksmiausia, kad mus nubaudė už tai, jog norėjome daugiau sumokėti valstybei daugiau uždirbdami”, – konstatavo asociacijos prezidentas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Į augantį biokuro verslą mėginančios įsisukti įmonės kol kas priverstos stebėti trijų banginių viešpatavimą. Trys įmonės tebeužima per 60 procentų rinkos, tačiau konkurencija tarp jų aštrėja, rašo „Lietuvos rytas”.

Prieš metus rinkos lyderė bendrovė „Bionovus” užėmė 54,3 proc. rinkos, o šįmet spalį – 43,13 proc. Bendrovės „Timbex” rinka per metus ūgtelėjo nuo 8,40 iki 9,89 proc.


Labiausiai pakilo žemaičiai: bendrovė „Kietasis biokuras” per metus rinkos dalį nuo 3,10 proc. padvigubino iki 7,66 proc. Kiti smulkesni žaidėjai užima po mažiau nei 4 proc. rinkos, tačiau dar prieš metus jų dalis nesiekė nė 3 proc.


„Kuo daugiau miestų bus šildomi biokuru, tuo labiau rungsis tiekėjai. Rinka yra konkurencinga”, – aiškino Biomasės energetikos asociacijos „Litbioma” vadovas Remigijus Lapinskas. Nors paklausa auga žaibišku greičiu, biokuro tiekėjų mažėja. Pavyzdžiui, šių metų spalį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, biokuro tiekėjų sumažėjo 13 proc. – nuo 68 iki 59.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėjusią savaitę Medininkų pasienio kontrolės poste atskleistas korupcijos skandalas ir masiškas muitininkų suėmimas turės ir neigiamų pasekmių vežėjams. Šiuo metu Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, visuose postuose susidariusios didžiulės eilės.

Pagal Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postų pateikiamą informaciją, galima daryti išvadą, kad pasienyje abiejose valstybėse šiuo metu stovi apie 2,5 tūkst. vilkikų.


Prasčiausia situacija Medininkų – Kamenyj Log pasienio punkte. Baltarusijoje stovi 700 vilkikų, Lietuvoje – 500. Kituose punktuose situacija taip pat sudėtinga. Šalia esančiame Lavoriškių Kotlovkos punkte Baltarusijos pusėje eilėje laukia 500 vilkikų, Lietuvoje – 200.


Privalkos – Raigardo poste taip pat didesnės eilės Baltarusijos pusėje – 300 vilkikų. Lietuvoje – 40. Paskutiniajame vilkikų pasienio kirtimo poste Benjakoni – Šalčininkai skaičiai taip pat nedžiuginantys. 270 vilkikų Baltarusijoje ir 90 Lietuvoje.


Geresnė žinia susijusi su sienos kirtimu pasiekė iš Latvijos. Lapkričio viduryje čia pasienyje su Rusija stovėjo 1000 vilkikų ir buvo kalbama apie tai, kad gali susiformuoti rekordinės eilės. Šiuo metu eilėse į Rusiją laukia šiek tiek daugiau nei 200 vilkikų.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Prabėgusią pirmąją žiemos savaitę visoje šalyje gausiai snigo, o eismo sąlygos tapo žieminės. Vežėjų pasaulyje taip pat gausiai snigo, tiesa, ne sniegu, o įvairiomis naujienomis.

Kodėl stovėjo vilkikai?


Be jokios abejonės, svarbiausios savaitės žinios atskriejo iš Medininkų. Trečiadienio rytą sulaikytos dvi dešimtys piktnaudžiavimu tarnyba ir kyšininkavimu įtariamų Vilniaus teritorinės muitinės Medininkų kelio posto pareigūnų. Iš viso 29 pareigūnams pareikšti įtarimai. Nieko keisto, kad po to sekė Medininkų pasienio posto veiklos paralyžius.


Tiesa, jau kitą dieną postas pradėjo veikti įprastu ritmu, o per parą chaoso šiame poste susiformavo didžiulės vilkikų eilės. Medininkų pasienio poste praūžusi sulaikymų banga vežėjų ypatingai nenustebino. Anot jų, tai tik ledkalnio viršūnė – reketo sistema veikia ir kitose muitinėse.


Praėjusią savaitę užstrigti buvo galima ne tik Medininkų pasienio poste, bet ir Rusijos gilumoje. Dėl blogų oro sąlygų, eismo įvykių ir neoperatyvaus valstybinių institucijų darbo magistralėje, jungiančioje sostinę Maskvą su Sankt Peterburgu, susiformavo gigantiška automobilių spūstis.


Ši spūstis turėjo tokį didelį atgarsį visuomenėje, kad netgi jau siūloma keisti žiemos periodo techninius reikalavimus vilkikams.


Kitos žinios


Kitos naujienos pasiekusios redakciją nebuvo tokios išskirtinės ir neįprastos. Gruodžio 4 d. vyko asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis. Jo metu aptarta, kaip vykdomas 2012 m. biudžetas, planuoti kitų metų biudžeto darbai, svarstyti kiti aktualūs klausimai dėl skolų išieškojimo, konfidencialios informacijos pateikimo tvarkos.


Metams artėjant link pabaigos, transportininkai penktą kartą paskelbė savo lyderius.


Taip pat vežėjai turėtų atkreipti dėmesį į VKTI paskelbtas žinias. Nuo 2012 m. gruodžio 1 d. išduodami naujos formos ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimai. Šią savaitę visoje Europoje bus vykdoma sunkiasvorių transporto priemonių kontrolė, tad vežėjai turėtų pasirūpinti, kad jų transporto priemonės būtų tvarkingos ir gabentų tinkamai paruoštus krovinius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europos komisija patvirtino peticiją, kuria raginama mažinti maksimalaus leistino greičio ribą miestuose iki 30 km/val. Kad ši pataisa būtų pradėta svarstyti, reikalingas vienintelis formalumas – surinkti milijoną parašų per vienus metus iš septynių Europos šalių gyventojų.

Anot peticijos iniciatorių, maksimalaus leistino greičio mažinimas yra vienas pigiausių ir efektyviausių būdų eismo saugumui didinti.


Viena „30kmh – making the streets liveable“ akcijos koordinatorių, vokietė Heike Aghte, teigia, kad greičio limito mažinimas būtų efektyvus būdas kovoti su Europos Sąjungos užsibrėžtu tikslu dvigubai sumažinti mirčių keliuose skaičių nuo 2010 iki 2020 metų. Lyginant 2001 su 2010 metais, žuvusiųjų keliuose visoje ES sumažėjo 44 proc., nuo 54 iki 30 tūkst.


„ES pareiga yra nustatyti standartus, tinkamus jos gyventojams ir tenkinančius jų poreikius,“ – tikina ji.


Peticijos autorių sukurtame interneto tinklalapyje 30kmh.eu teigiama, kad leistino greičio mažinimas netgi pagerintų miesto transporto judėjimą. Neva daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir dviračius, todėl ir tarša miestuose sumažėtų.


Organizacija nesiekia įsprausti visų Europos gyvenviečių į griežtus rėmus – peticijoje teigiama, kad miestai galėtų daryti išimtis kai kuriose gatvėse, tad praktikuoti judėjimą Vilniaus Geležinio vilko gatve 30 km/val. dar neverta.


Peticiją visų ES narių kalbomis žadama pristatyti artimiausiomis savaitėmis, tada ją bus galima pasirašyti internetu.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Navigacijos sistemų gamintojui „TomTom“ paskelbus automobilių spūsčių reitingą (angl. TomTom Congestion Index), Vilnius, prieš dvejus metus atsidūręs 51-oje vietoje, į šį sąrašą šiemet nepateko. Tarp penkių Europos miestų, kuriose užfiksuoti didžiausi transporto kamščiai, atsidūrė Stambulas, Varšuva, Marselis, Palermas ir Roma.

Specialistai teigia, kad spūsčių mieste ypač sumažėjo įdiegus Automatizuotą šviesoforinio reguliavimo valdymo sistemą, nutiesus Vakarinio aplinkkelio I etapą, rekonstravus Žirnių gatvę, Gariūnų tiltą ir kelią.


Žadama, kad kitų metų pabaigoje, pabaigus Vakarinio aplinkkelio antro etapo statybas, sostinėje spūsčių dar labiau sumažės. Planuojama, kad Laisvės prospekte spūsčių metu automobilių srautas sumažės 50 %, t.y. nuo 2000-3000 automobilių iki 1000-1500 automobilių, o kelionės trukmė – apie 25 % . Be to, pabaigus Geležinio Vilko gatvės, tarp Goštauto g. ir Pietario g., rekonstrukciją ir pastačius viaduką kelionės laikas sutrumpės beveik dvigubai.


Vilniuje didžiausios spūstys kyla rytais ir vakarais pagrindinėse, miesto centrą su miegamaisiais rajonais jungiančiose, magistralėse. Rytiniai automobilių kamščiai trunka kiek mažiau nei valandą, vakariniai – maždaug 80 minučių. Rytinės spūstys dažniausiai susidaro pagrindinėse miesto arterijose (Ukmergės g., G. Vilko g., Kalvarijų g., Laisvės pr.). Tuo tarpu vakarinio piko metu transporto spūstys išsiplečia ir pasidaro sudėtingiau privažiuoti pagrindines miesto arterijas bei centrinę miesto dalį.


Artimiausiu metu taip pat pradės veikti ir mobili vairuotojų informacinės sistemos aplikacija. Jos naudotojams bus suteikiama informacija, kuriose Vilniaus vietose susidarė spūstis dėl vykdomų kelio darbų ar eismo įvykių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo kitų metų kovo Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ keleivius pradės skraidinti į Hevizo-Balatono oro uostą (Vengrijoje). Jis įrengtas šalia Balatono ežero, didžiausio ežero Centrinėje Europoje. Keleiviams iš Skandinavijos, Rusijos ir NVS valstybių naujoji kryptis bus  pasiekiama per Rygos oro uostą.

„Įgyvendindami „airBaltic ReShape“ verslo planą, telkiamės į populiarius
  maršrutus ir dvylika krypčių Europoje bei NVS šalyse jau šią žiemą skraidysime dažniau, – sako vykdomasis „airBaltic“ direktorius Michaelas Grimmas. – Iki vasaros planuojame atidaryti iš viso šešis  naujus maršrutus ir džiaugiamės pristatydami Heviz-Balatono kaip vieną iš naujų vasaros krypčių.“

Lėktuvai iš Rygos oro uosto į Heviz-Balatono oro uostą skraidys kartą į
  savaitę – šeštadieniais. Kelionė turbopropeleriniu „Bombardier Q400 NextGen” truks apie dvi su puse valandos, o lėktuvo bilietas kainuos nuo 142 litų, įskaičiavus įvairius mokesčius ir rinkliavas.

A/S Air Baltic Corporation

Praėjusią savaitę Lietuvos muitinę krėtė didžiausias visų laikų korupcijos skandalas. Buvo sulaikyti 30 muitininkų, ėmusių 20-40 Lt. kyšius iš sunkiojo transporto vairuotojų. Paanalizuokime, kaip šią situaciją mato ir vertina muitinė, vežėjai, jų asociacija.

Kas vyko muitinėje gruodžio 5 d.?


Gruodžio 5 d. dėl korupcijos apraiškų, vieni Vilniaus teritorinės muitinės Medininkų kelio posto inspektoriai buvo sulaikyti iš karto baigę darbą, kiti − vos tik atvykę į tarnybą. Kai kurie pareigūnai buvo sulaikyti savo namuose. Iš viso įtarimus dėl piktnaudžiavimo tarnyba ir kyšininkavimo šioje baudžiamojoje byloje planuojama pareikšti daugiau nei 30-čiai muitinės pareigūnų.


Kaip Cargonews redakcijai sakė Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė, šių kraštutinių priemonių buvo imtasi tuomet, kai prevencinių kovos prieš korupciją priemonių (tarnybinės veiklos ir elgesio vertinimų, pokalbių su pareigūnais ir jų vadovais, netikėtų postų patikrinimų, pareigūnų rotacijos) nebeužteko.


Gruodžio 7 d. Generalinė prokuratūra informavo, kad Teismas kol kas nuo pareigų nušalino penkis iš trisdešimties piktnaudžiavimu tarnyba ir kyšininkavimu įtariamų Medininkuose dirbusių Lietuvos muitinės tarnybos pareigūnų. Prokuratūros atstovė Rūta Dirsienė penktadienį patikino, kad yra paduoti prašymai nuo pareigų nušalinti visus nusikaltimais įtariamus pareigūnus. „Procesas vyksta rašytine tvarka“, – teigė R. Dirsienė. Pati didžiausia muitininkams gresianti bausmė už tokius nusikaltimus yra laisvės atėmimas iki šešerių metų.


Netepsi – nevažiuosi


Lietuvos vežėjai, stambaus masto korupciją Medininkuose sutiko vertinti tik tai anonimiškai, neviešindami savo vardų ir atstovaujamų įmonių. Jiems patiems dalyviams tokioje korupcijos sistemoje garbės nedaro, tačiau, ar turėjo kitą variantą? „Netepsi – nevažiuosi,“ – sako vežėjai, iš kurių daugelis laikėsi nerašytos taisyklės muitinės pareigūnams į dokumentus įdėti 20-40 Lt. kupiūras.  Priešingu atveju, anot vežėjų, sienos kirtimas virsdavo laike neapibrėžta problema, kuri suradus esamų galimų problemų, praigindavo visą kelionę neribotam laikui. Kai kuriems vairuotojams, žinodami situaciją pasienyje, papildomų lėšų kelionei įduodavo patys įmonių vadovai.


Vairuotojas į dokumentus neįdėjęs reikiamos nerašytose taisyklėse numatytos ir visiems žinomos sumos (20-40 Lt.), sulaukdavo atitinkamos muitininkų reakcijos. Vienas dažnesnių muitininkų pretekstų ilgesniam laikui sulaikyti vilkikus – tas, kad jie važiuoja neva su nestandartiniais degalų bakais. Įstatymai numato, kad tais atvejais, kuomet degalų bakų talpa yra didesnė, nei nurodo automobilio gamintojas, už įvežamų į Lietuvą degalų viršijimą tenka sumokėti akcizo bei kitus mokesčius. Nors degalų bakai būna standartiniai ir muitininkai tai mato, tačiau stabdo automobilius ilgesniam patikrinimui.


Dar spalio 26 d. vežėjų asociacijos „Linava“ Krovininio transporto tarybos posėdyje vežėjai korupcijos ir kovos su ją problemas aptarė su Lietuvos Muitinės departamento vadovais. Posėdyje buvo iškeltas klausimas, kodėl muitininkai užlaiko transporto priemones iki kelių valandų, kol nustato ar bakai yra gamykliniai. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas Jonas Reklaitis, Medininkų posto viršininkas Gintautas Pupalaigis vežėjus patikino, jog priklausomai nuo transporto priemonės gamintojo atstovo atsakymas apie užklausas dėl gamyklinių bakų gaunamas per 15-30 minučių. Tačiau, vežėjai dalindandamiesi patirtimi, Cargonews sakė, kad ši patikra užtrukdavo iki 2-3 val., tačiau kaip mat reikalai pajudėdavo, kuomet su dokumentais buvo pateikiamos kelios dešimtinės. Posėdyje susirinkę vežėjai pasiūlė po transporto priemonių patikrinimo procedūros, išduoti jiems patikros sertifikatus dėl transporto priemonėse įrengtų gamyklinių bakų, kad ant to paties “grėblio” netekt užlipti kitus kartus.


Posėdyje dalyvavęs Muitinės departamento tarnybinių tyrimų tarnybos viršininkas Giedrius Cininas sakė, kad kol kas patikrinimų metu vairuotojai yra įspėjami, kad nepapirkinėtų muitininkų, tačiau gali būti pradėti bausti kaip kyšių davėjai.


Vilkikų eilės (ne)juda


Po praėjusios savaitės įvykių, įdomūs dalykai susiję su sienų pralaidumu vyko pasienyje. Asociacijos „Linava” duomenimis, gruodžio 5 d. posto pralaidumas sumažėjo apie keturis kartus: įprastas Medininkų pasienio pralaidumas – 25 vilkikai per valandą, tačiau trečiadienį iki pietų buvo praleidžiama po 6 sunkvežimius.


Kaip CargoNews sake Muitinės departamento atstovė spaudai, gruodžio 5 d. rytą Medininkų kelio posto laidumas buvo sumažėjęs dėl iš anksto numatytų muitinės informacinių sistemų atnaujinimo darbų, tačiau pralaidumo mažėjimui įtakos turėjos ir su muitinės pareigūnų sulaikymu susiję veiksniai. „Tačiau jau gruodžio 6 d. siekiant, kad Lietuvos – Baltarusijos pasienyje laukiantys vairuotojai sparčiau įformintų muitinės procedūras, dirbti į Medininkų kelio postą buvo nukreipti pareigūnai iš kitų Vilniaus teritorinės muitinės postų bei mobiliosios muitinės kontrolės grupės. Per valandą poste patikrinama daugiau kaip 40 krovininių transporto priemonių atvykstančių į Lietuvą ir išvykstančių iš Lietuvos (po 20 – 25 transporto priemones į vieną pusę) – tiek, kiek dirbant įprastu režimu. Iš viso per gruodžio 6 – 7 d. pamainą patikrinta 1050 krovininių automobilių. Įprastas posto laidumas – 1100 krovininių automobilių,“ – situaciją komentavo G. Vitkauskaitė. Tačiau kalbinti vežėjai skubėjo tai paneigti. Jų teigimu, gruodžio 6 d. nuo beveik iki 16 va. eilė Medininkų PKP visiškai nepajudėjo.


Sulaukėme žinių, kad šį avaitgalį pralaidumo situacija Medininkų pasienyje buvo visai liūdna. Vilkikų vairuotojai nepajudėdami iš vietos laukė po dvi paras.Vairuotojai kėlė kirtingas versijas: vieni dėl susidariusių eilių kaltino muitinės pareigūnų trūkumą, kiti – nauja eilių registravimo tvarką, kiti manė, kad tai prieššventinio krovinių pervežimo bumo periodas. Dar iki savaitgalio Muitinės departamento atstovė G. Vitkauskaitė patikino, kad šiuo metu muitinė muitinė turi pakankamai kvalifikuotų pareigūnų, kad darbas pasienyje vyktų sklandžiai. „Į Medininkų kelio postą nukreipti pareigūnai iš kitų Vilniaus teritorinės muitinės postų, muitinės mobiliosios kontrolės grupės, artimiausiu metu bus pasitelkti ir kitų teritorinių muitinių pareigūnai. Lietuvos muitinė dirba ir stengiasi, kad nenukentėtų teisėto verslo interesai,“ – sakė G. Vitkauskaitė.


Taip pat susisiekėme su asociacijos „Linava“ viceprezidentu Mečislovu Atroškevičiumi pasiteirauti apie asociacijos indėlį, siekiant išspręsti sienų pralaidumo problemą. „Kalbėjome apie pasienio pralaidumą ne tik su Lietuvos muitinės, bet ir Pasienio punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos, VSAT vadovybe. Problema didele dalimi yra dėl  infrastruktūros nepakankamumo, o dirbančių pareigūnų skaičių didinti galima tik įrengus jiems darbo vietas, papildomas eismo juostas ir panašiai. Būtinos ir vairuotojų poilsio aikštelės-terminalai, nes be jų chaosas pasienyje vargu ar baigsis,” – sakė M. Atroškevičius.


Dar viena versija


M. Atroškevičius apibendrindamas praėjusios savaitės įvykius pastebi, kad kad ši institucija sugeba pati išsivalyti. “Tai sveikos institucijos požymis, nes jos vadovai principingai ėmėsi spręsti problemą. Kitose institucijose vis dar pasitaiko munduro garbės gynėjų, tad išorėje problemų tarsi nėra, bet visi apie jas kalba,” – dėstė “Linavos” vicerezidentas.


Tačiau vienam iš kalbintų Vilniaus vežėjų tokia nuomonė kelia šypseną. Jis pateikė savo versiją apie apie įvykius, praėjusią savaitę drebinusius pasienį. Jis pasieniečių sulaikymo akciją vertina kaip šou televizijos žiūrovams prablaškyti. Anot jo, atėjo laikas „ūkiškai gyvenantiems valdininkams pakeisti savo piemenis“. „Modelis pasenęs, nuvalkiotas, bet efektyvus. Čia vienu šūviu nušaunami du zuikiai – tikslas pasiektas (nelengva tokį kiekį muitininku atleisti iš pareigų po viena) ir visuomenei saldainiukas, kuris vadinasi „mes juk dirbame“,“ – sakė krovinių pervežimo kompanijos vadovas. Jo teigimu, už kontrabandą nuteisiami tik tie, kas ją smulkiais kiekiais veža namo, tikėdamiesi realizavę siaurame pažystamųjų rate uždirbti pinigų šeimai išmaitinti. „O tuo metu tikrieji kontrabandininkai, kurie cigaretes veža sunkvežimiais didžiulėse gamyklinėse dėžėse, net nepridengdami krovinių, kad daugiau tilptų, iš 5 ar 10 sunkvežimių viena „įmeta į televizijoseterį“. Žinoma, dažniausiai ne pilną, o tokį kaip per televiziją rodo – 50-100 dėžių, sudėliotų į puspriekabės dugną ar apvyniotų juoda plevėle. Šie nuostoliai jau įtraukti į „gamybines“ sąnaudas ir „juodo verslo“ sėkmės neįtakoja, tačiau tiems, kas žiūri televizorių, vis šiokia tokia atrakcija,“ – pasakojo vežėjas.


Vežėjai skeptiškai vertina, kad po muitinės pareigūnų sulaikymo situacija pasienyje iš esmės pasikeis ir su dokumentais nepateikdami kelių kupiūrų galės greitai kirsti sieną ir judėti tikslo link.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija), vadovaudamasi Europos sutartimi dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR), nuo 2012 m. gruodžio 1 d. išduoda naujos formos ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimus.
 

Naujieji pažymėjimai pakeis popierinius įlaminuotus kelių transporto priemonių pasirengimo vežti pavojingus krovinius pagal ADR pažymėjimus. Pažymėjimai, išduoti iki 2012 m. gruodžio 1 d., galios iki juose nurodytos galiojimo pabaigos datos.

Naujos formos pažymėjimas nuo senojo skiriasi ne tik forma ir pavadinimu, bet turi daugiau duomenų, jame yra vairuotojo atvaizdas ir parašas. Taigi, be Inspekcijai reikalingų pateikti dokumentų, vairuotojas turi pateikti ir savo nuotrauką. Siekdama sumažinti administracinę naštą vairuotojams, kuri atsiranda dėl papildomų duomenų pateikimo, Inspekcija kartu su valstybės įmone „Regitra“, vairuotojui pageidaujant ir sutinkant (pažymint atitinkamą prašymo langelį), sudarė galimybę gauti ir ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjime naudoti tokius pačius duomenis (nuotrauką ir parašą) kaip galiojančiame vairuotojo pažymėjime, jei šis asmeniui išduotas ne anksčiau kaip prieš 5 metus.

Atkreipiame vairuotojų ir transporto vadybininkų dėmesį, kad, vadovaujantis Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašu, ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimai dėl jų išrašymo specifikos bus išduodami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo egzamino išlaikymo. Inspekcija stengsis, kad dokumentai būtų išduodami kiek įmanoma greičiau. Siūlome atidžiau planuoti savo darbus.
 
Kadangi atsiimant naujos formos pažymėjimą vairuotojui nebereikės ant jo pasirašyti, Inspekcija siūlo taupyti laiką ir pažymėjimą atsiimti ne Inspekcijoje, o gauti jį paštu nurodytu adresu Lietuvoje (5–6 Ltmokestis už pažymėjimo pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, jam pristačius pažymėjimą).
 
Platesnę informaciją apie naujos formos pažymėjimų išdavimo tvarką ir sąlygas galima rasti Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2B-313 (Žin., 2012, Nr. 93-4839, Nr. 140-7225).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Dešimtaisiais veiklos metais Klaipėdos laisvoji ekonominė zona (LEZ) perkopė 1,5 milijardo litų investicijų ribą ir plečia klientų ratą. 2012 metais į LEZ atėjo du nauji investuotojai. Dar su dviem klientais baigiama derėtis, vyksta sutarčių derinimas. Tai bendrovės, kurios planuoja sandėliavimo-logistikos veiklą, energijos, elektromobilių gamybą. Dabar Klaipėdos LEZ veikia 17 Lietuvos ir užsienio kompanijų, dar 6 kuriasi.

 

"Verslas drąsiau priiminėja investicinius sprendimus ar bent jau juos rimtai svarsto. Susidomėjimas mūsų laisvąja ekonomine zona didėja. Šiais metais sulaukėme virš 70 potencialių investuotojų iš Norvegijos, JAV, Rusijos, Suomijos, Danijos, Kinijos, Vokietijos, Švedijos, Azerbaidžano, Baltarusijos, taip pat iš Lietuvos", - pasakojo Eimantas Kiudulas, Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės generalinis direktorius.

 

Šiemet LEZ intensyviai kūrėsi nauji klientai: UAB "Haidelberg Cement Klaipėda" pradėjo gamybą, UAB "Fortum Klaipėda" pastatė termofikacinę jėgainę ir planuoja kitąmet gaminti elektros ir šilumos energiją, UAB "Vesvela" pradėjo statyti žuvies perdirbimo gamyklą.

 

2012-aisiais LEZ‘e pabaigti svarbūs infrastuktūros darbai, sudarytos galimybės naujų investuotojų atėjimui ir esamų klientų veiklos plėtrai: įrengta 80 megavatų galios transformatorinė pastotė, kuri garantuos patikimą elektros tiekimą LEZ vartotojams, pabaigta dviejų geležinkelio atšakų statyba, baigiamas gyventojų iškeldinimas, atlikta Švepelių gatvės rekonstrukcija, pradėti naujos Lypkių gatvės statybos darbai.

 

Nepaisant intensyvios plėtros, aplinkosauginiu požiūriu tiek zonoje, tiek aplinkinėse gyvenvietėse tarša nedidėja ir yra žymiai mažesnė už nustatytus leidžiamus dydžius. O 2012 metais atliktų tyrimų duomenis lyginant su pastarųjų dviejų metų vertinimo rezultatais, užterštumas čia buvo šiek tiek mažesnis. Tai konstatavo kasmet vykdomas Klaipėdos LEZ poveikio aplinkai vertinimas. Zonoje kuriasi įmonės, kurios naudoja tik modernias technologijas.

 

Per 10 veiklos metų į LEZ infrastruktūrą Europos Sąjungos fondų, valstybės ir savivaldybės investicijos siekia 45 milijonų litų, tačiau tai sudaro tik 2,8 procento visų investicijų į Klaipėdos LEZ.

 

"Ekspertų skaičiavimu, vienam hektarui išvystytos Klaipėdos LEZ teritorijos teko 150 tūkstančių litų viešųjų investicijų. Tačiau pasaulinė ekonominių zonų bei pramoninių parkų plėtros praktika rodo, kad inžinerinės infrastruktūros išvystymui paprastai tenka 1 milijonas JAV dolerių 1 hektarui. Mūsų atveju investicijos valstybei atsipirko dar 2004 metais, o jų vertė išaugo kone dešimteriopai ir dabar viršija 400 milijonų litų", - sakė Povilas Vasiliauskas, Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės valdybos pirmininkas.

 

Bendra Klaipėdos LEZ veikiančių įmonių metų apyvarta siekia apie 3 milijardus litų, iš kurių apie 80 procentų sudaro eksportas. Klaipėdos laisvoji ekonominė zona generuoja apie 5,2 procento viso šalies eksporto ir 2,8 procento Lietuvos BVP. Nuo Klaipėdos LEZ veiklos pradžios (2002 metų) į zoną pritraukta 1,58 milijardo litų investicijų, zonos įmonės pagamino produkcijos už 13 milijardų litų, eksportavo produkcijos už 10 milijardų litų. Valstybei sumokėta daugiau kaip 320 milijonų litų mokesčių.

 

"Skaičiai byloja, kad Klaipėdos LEZ per dešimtmetį tapo labai svarbia šalies ekonomikos dalimi. Iš LEZ bendrovių šalies verslininkai gavo užsakymų už daugiau nei 1,7 milijardo litų, o Lietuvos įmonėse buvo sukurta apie 5000 naujų papildomų darbo vietų", - sakė P. Vasiliauskas.

 

Tarptautiniai ekonomikos ekspertai šiemet iš 15000 lyderiaujančių Europos kompanijų Klaipėdos LEZ išrinko ir nominavo "European Business Awards 2012" apdovanojimui už veiklos tvarumą bei aplinkos saugojimą.

 

UAB "RSV projektai"

Gruodžio 10–16 d. VKTI tikrins sunkiojo transporto priemones
Inspekcija 2012 m. gruodžio 10–16 d. kartu su kitomis Europos kelių transportą kontroliuojančias institucijas vienijančios organizacijos Euro Contrôle Route (ECR) valstybėmis narėmis vykdys prevencinę priemonę – bendrą krovininių ir keleivinių transporto priemonių kontrolę.
Tikrinant Lietuvoje ir užsienio valstybėse įregistruotas krovinines ir keleivines transporto priemones ypatingas dėmesys bus skiriamas vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimo apgaulės būdu, transporto priemonėse įrengtų įrenginių ir (ar) prietaisų, atjungiančių nors vieną tachografo funkcijų arba galinčių turėti įtakos tachografo veikimui, paieškai ir transporto priemonėse įrengtų greičio ribojimo prietaisų naudojimo pažeidimams.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Inspekcija 2012 m. gruodžio 10–16 d. kartu su kitomis Europos kelių transportą kontroliuojančias institucijas vienijančios organizacijos Euro Contrôle Route (ECR) valstybėmis narėmis vykdys prevencinę priemonę – bendrą krovininių ir keleivinių transporto priemonių kontrolę.

 

Tikrinant Lietuvoje ir užsienio valstybėse įregistruotas krovinines ir keleivines transporto priemones ypatingas dėmesys bus skiriamas vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimo apgaulės būdu, transporto priemonėse įrengtų įrenginių ir (ar) prietaisų, atjungiančių nors vieną tachografo funkcijų arba galinčių turėti įtakos tachografo veikimui, paieškai ir transporto priemonėse įrengtų greičio ribojimo prietaisų naudojimo pažeidimams.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt