2012-11-20
2012-11-20
Kinijoje pradėjo veikti AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovybė. Tolimasis bendrovės biuras duris atvėrė antrame didžiausiame pagal gyventojų skaičių mieste – Pekine. Atstovybės vadovu paskirtas AB „Lietuvos geležinkeliai“ Teisės ir personalo departamento direktoriaus pavaduotojas Vaidotas Balynas.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos teigimu, įsteigta atstovybė padės plėsti ir stiprinti bendrovės ryšius su Kinijos įmonėmis bei kitais suinteresuotais subjektais, operatyviau spręsti klausimus, susijusius su krovinių vežimu ir geležinkelių infrastruktūra. „Artimiau bendradarbiaudami su Kinija, galėsime efektyviau siekti mūsų šalies geležinkelių infrastruktūros techninės pažangos bei didinti krovinių vežimo apimtis tarp Lietuvos ir Kinijos“, – kalbėjo S. Dailydka.
„Sprendimą atidaryti atstovybę Kinijoje padiktavo bendros ekonominės ir geopolitinės tendencijos pasaulyje. Tai leis mums aktyviau dirbti milžiniškoje Azijos – Europos pervežimų rinkoje, kurti naujus bei vystyti jau egzistuojančius ir sėkmingai veikiančius bendrovės produktus, tokius, kaip konteinerių traukinys „Saulė”, – mintimis pasidalino atstovybės vadovu paskirtas V. Balynas.
Kinija yra viena svarbiausių Lietuvos partnerių Azijoje. 2011 m. prekybos su šia šalimi apimtys augo, Lietuva eksportavo produkcijos už 199,4 mln. litų, importavo už 1,6 mlrd. litų. Pekine įsikūrusios didžiausios valstybinės šalies bendrovės, tai stambiausias automobilių kelių bei geležinkelių mazgas. Jame veikia antras didžiausias pagal pervežamų keleivių skaičių oro uostas pasaulyje.
AB „Lietuvos geležinkeliai“
2012-11-20
Metų pabaigoje žinosime, ar Lenkija statys greitkelį „Via Baltica”. Neaiškus ir geležinkelio tinklo „Rail Baltica” likimas.
„Via Baltica” statybą lems lėšos, kurios Europos Sąjungos (ES) bus skiriamos 2014-2020 metų laikotarpiui – neoficialiai pripažįsta Lenkijos vyriausybės šaltiniai. Papildoma problema gali būti ir tai, kad ES nori plėtoti geležinkelių infrastruktūrą kelių infrastruktūros plėtros sąskaita.
Šiuo metu į Lenkiją važiuojantys vairuotojai paprastai pasirenka šalies kelią Nr. 61, einantį per Suvalkus, Augustavą, Grajevą, Lomžą, Ostruv Mazovecką. Tik iš ten galima nevaržomai pasiekti Varšuvą dviem atskirtom greitkelio S-61 atkarpom, kurias sudaro Vyškovo (37 km) ir Ostruv Mazoveckos (8,5 km) apylankos. Iki šiolei tai vienintelės dvi planuojamo greitkelio „Via Baltica” atkarpos Lenkijoje. Kitos atkarpos, kurios vykdomos arba bus baigtos artimiausiais metais – tai tik kai kurių miestų aplinkkelių atkarpos.
Vien apylankos
Labiausiai pažengę darbai vyksta ties Augustavo (36 km), Ščiučino (8 km) ir Staviskų (7 km) aplinkkeliais.
13 km Augustavo apylankos statyba laukia jau tik Palenkės vaivados leidimo. Ji bus dviejų važiuojamųjų dalių, po dvi juostas kiekviena kryptimi. Transporto ministerija paskelbė, kad darbai prasidės dar šiais metais. Jei taip atsitiktų, vairuotojai galės aplenkti šį miestą jau tikriausiai 2015 m. pirmąjį pusmetį. Investicijų suma – 660 mln. zlotų (549 mln. Lt).
Ščiučino ir Staviskų aplinkkelių statybos darbai jau prasidėjo. Abu keliai bus vienos važiuojamosios dalies, bet su plačiais įtvirtintais pakraščiais ir galimybe ateityje pastatyti antrą juostą. Rangovai žada pabaigti statybas per pusantrų metų. Ščiučino apylanka bus 8 kilometrų ir kainuos 124 mln. zlotų (103 mln. Lt). Staviskų apylanka bus 7 kilometrų ir kainuos 122 mln. zlotų (101,5 mln. Lt).
Staviskai ir Ščiučinas yra itin nuo sunkvežimių eismo intensyvumo kenčiančios vietovės, dėl to nukenčia lengvųjų automobilių vairuotojai ir gyventojai. Vietos gyventojai džiaugiasi, kad pagaliau kažkas gali pasikeisti. Taip pat ne paslaptis, kad jiems jau nusibodo užsienio sunkvežimiai.
„Ypač mums įkyrėjo Lietuvos ir Latvijos sunkvežimių vairuotojai, kurie Lenkijoje sau leidžia žymiai daugiau, nei keliaudami savo šalyse. Mačiau daug kartų, kai TIR-ai, važiuojantys per Lietuvą, laikėsi taisyklių tik iki Lenkijos sienos. Pas mus jie jau nebeturi jokių stabdžių. Lenkia dvigubai, net nepraleidžia juos lenkiančių lengvųjų automobilių”, – PL DELFI pasakojo aplinkinių vietovių gyventojai.
Suvalkai protestuos
Skirtingai nuo Augustavo, savo aplinkkelio negali tikėtis Suvalkai. Spalio 24 d. miesto meras susitiko su Transporto ministerijos atstovai.
„Mes gavome informacijos, kad Transporto ministerija susilaiko nuo bet kokių „Via Baltica” statybos darbų, kol bus patvirtintas ES 2014-2020 metų biudžetas. Todėl imamės pastangų, kad būtų pastatytas bent Suvalkų aplinkkelis, kuris susijungtų su Augustavo apylanka”, – PL DELFI pasakė Suvalkų meras Czesławas Renkiewiczas.
Per Suvalkus kasmet pravažiuoja beveik 3 mln. vilkikų ir autobusų, o gyventojai jau pavargo nuo daugelį metų trunkančių darbų. Renkami parašai po kreipimusi į vyriausybę ir parlamentą.
Su valdžia tęsiasi karas dėl skaičių. Kalba eina apie eismo intensyvumą Suvalkuose. Pagal Suvalkų valdžios tyrimus, eismas yra daug intensyvesnis, nei pateikia vyriausybinės kelių statybos agentūros GDDKIA statistika. Miestas šiuo metu vykdo savo tyrimus, remiantis valstybės standartais. Gyventojai įsteigė specialų apylankos statybos pilietinį komitetą ir ketina užsiimti lobizmu.
Neoficialiai kalbama, kad visa „Via Baltica” galėtų būti pastatyta iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Europe Connecting Facility), kurios transporto 2014-2020 metų biudžetas turėtų siekti apie 31 mlrd. eurų, finansinių lėšų. Europos Komisija ketina šią sumą skirti Europos tarpvalstybinio kelių ir geležinkelių tinklo statybai. Ar papildomas finansavimas bus skirtas ir šiam maršrutui – nėra žinoma. Suvalkų aplinkkelio statybos kaina siekia apie 350 mln. zlotų (291 mln. Lt).
Pagrindinės atkarpos tik po 2020 m.?
Be aplinkkelių, svarbiausioms „Via Baltica” atkarpoms Lenkijoje rengiama dokumentacija arba jos dar planuojamos. Tai liečia kelio atkarpą nuo Budzisko sienos perėjos iki Suvalkų ir nuo Augustavo iki Ostruv Mazovecka, kurios ilgis (be Ščiučino ir Staviskų aplinkkelių) bus 170 km.
Ministerija tyli
Transporto ministerija šiuo klausimu tyli. PL DELFI visgi sužinojo, kad žinybos vadovas Sławomiras Nowakas vietoj to, kad paskirtų lėšas projektui „Via Baltica” svarsto tolesnes investicijas vakarinėje Lenkijoje, pavyzdžiui, greitkelio S6 iš Gdansko į Berlyną statybą. Ekspertai pasimetę.
„Via Baltica” statyba turėtų būti prioritetas, nes ji vysto tranzitinį eismą tarp Beniliukso šalių, Vokietijos per Lenkiją į Baltijos šalis. Tai didžiulis eksporto koridorius. Kelias gi tarp Ščecino ir Gdansko užtikrina vien prieigą prie vertingų turistinių vietovių”, – sako Michałas Beimas, Sobieskio instituto ekspertas.
Tačiau M. Beimas atkreipia dėmesį į tai, kad keliui S6 jau parengti aplinkosaugos sprendimai, kurie leidžia surengti konkursą dėl statybų. Tuo tarpu, planuojamai „Via Baltica” atkarpai iš Ostruv Mazovecka į Augustavą nėra parengta būtina dokumentacija.
„Jos parengimas gali užtrukti dar keletą metų. Čia tikriausiai ir yra viena iš priežasčių, kodėl ministras gali pasirinkti pajūrio maršrutą „Via Baltica” sąskaita”, – PL DELFI pasakė Beim.
Anot buvusio infrastruktūros ministro Jerzy Polaczeko, vyriausybės politika yra politinių apskaičiavimų pasekmė.
„Valdančioji Piliečių platforma (PO) daugiau dėmesio skiria investicijoms tuose regionuose, kuriuose ji turi politinę paramą, tų regionų sąskaita, kur palaikymas mažesnis”, – sako Teisės ir teisingumo (PiS) Seimo narys.
Geležinkelis vietoj kelių?
Alternatyva keliui „Via Baltica” yra tarptautinis greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ tinklas, jungiantis Varšuvą su Kaunu, Talinu ir Helsinkiu. Tinklas atliktų krovinių ir keleivių transporto vaidmenį. Lenkijoje jis turėtų siekti 341 km nuo Varšuvos per Balstogę iki sienos su Lietuva. Kaip tik tokį susisiekimą turėtų paremti ES savo 2014-2020 metų biudžete.
Birželį Lenkija pasirinko rangovą modernizuoti esamą maršruto ruožą iš Varšuvos-Rembertovo į Zelionką-Tluščių (Sadovne). Projekto vertė beveik 1,3 mlrd. zlotų (1,1 mlrd. Lt), tačiau formaliai sutartis dar nepasirašyta. Transporto ministerija duoda suprasti, kad ji nepasirašys sutarties dabartinėje ES biudžeto perspektyvoje (2007-2013) ir perkels tai į tolimesnį laikotarpį (2014-2020).
„Kitame ES biudžete bus sunkiau gauti lėšų tiek geležinkeliui „Rail Baltica” – dėl konkurencijos su geriau paruoštais „Reino Europos“ geležinkelio projektais, tiek ir keliui „Via Baltica”, nes kelių srityje Lenkija konkuruoja su Rumunija ir Bulgarija. Tos šalys skurdesnės ir todėl gali gauti daugiau pinigų infrastruktūrai. Be to, Europos Komisija remia ekologišką transportą”, – PL DELFI pasakė M.Beimas.
„Tikėtina, kad Lenkija gaus kažkokių lėšų „Via Baltica” statybai, nes tai svarbus tranzitinis maršrutas. Jos galės užtikrinti sunkiausių atkarpų statybą, t. y. Suvalkų, Lomžos apylankas, galbūt keletą kitų. Tačiau, aš netikiu, kad visa „Via Baltica” bus pastatyta iki 2020 m.”, – priduria M. Beimas.
Zambruvas kvėpuoja grynesniu oru
Zambruvas jau turi naują aplinkkelį. Vairuotojai važiuojantys per šį miestą į Ostruv Mazovecką senu šalies keliu Nr. 61, nuo spalio pradžios gali pasinaudoti neseniai atiduotu 11 kilometrų aplinkkeliu. Jis yra dviejų važiuojamųjų dalių, po dvi juostas kiekviena kryptimi. Iki šiol per Zambruvą vidutiniškai pravažiuodavo apie 15 tūkst. automobilių per metus, jų tarpe trečdalį sudarė sunkvežimiai.
2013 metais gali prasidėti ir tarp Lomžos ir Augustavo išsidėsčiusios vietovės Bargluv Koscielny vienos važiuojamosios dalies aplinkkelio statyba. Atkarpa bus 12 km ilgio, po vieną eismo juosta kiekviena kryptimi. Šiuo metu vyksta atkarpos rangovo konkursas.
Reikia Palenkės Giereko
Palenkės gyventojai pokštauja, kad jie negali tikėtis jokio reikšmingo politiko paramos. – Gierekas buvo kilęs iš Silezijos ir pastatė „gierkuvką“ [t. y. modernų aštunto dešimtmečio kelią iš Varšuvos į Katovicus – pl.delfi.lt], dabartinis ministras pirmininkas D. Tuskas remia Pajūrį, iš kur jis pats kilęs, tad kada pagaliau reikšmingas Palenkės regiono politikas užims aukštas pareigas Varšuvoje? Gal tuomet Palenkė ir Suvalkija turės padorius kelius? – juokauja Suvalkų gyventojai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012 metų lapkričio 10 dienos Konstitucinio Teismo (KT) paskelbtos išvados, kad Seimo rinkimų rezultatai iš esmės yra teisėti, įtvirtina valdžios pasikeitimą Lietuvoje. Po abiejų rinkimų turų, vykusių 2012 metų spalio 14 ir 28 dienomis, paaiškėjo, kad rinkimus laimėjo Lietuvos socialdemokratų partija, vadovaujama Algirdo Butkevičiaus. Valdančiąją koaliciją buriančios Lietuvos socialdemokratų, Darbo bei „Tvarkos ir teisingumo“ partijos keičia vidurio-dešinės Vyriausybę, vadovaujamą Ministro Pirmininko Andriaus Kubiliaus. Jo vadovaujama Vyriausybė pastaraisiais metais laikėsi griežtos taupymo politikos, kuri padėjo atsigauti Lietuvos ūkiui, tačiau privertė gyventojus susiveržti diržus. Sudarius naują koaliciją, Ministru Pirmininku turėtų tapti Algirdas Butkevičius.
„Vokietijos įmonės Lietuvoje atidžiai žvelgia į ateityje vykdomą ekonominę politiką Lietuvoje“,- teigia Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje (AHK) prezidentas Thomas Schöllkopf. „Iki šiol dirbusios Vyriausybės vykdyta nuosekli taupymo programa Lietuvą greitai išvedė iš krizės. Mes pasisakome už tai, kad šis kursas būtų tęsiamas. Norėtume , kad ekonominis bendradarbiavimas su Vokietija išliktų tamprus bei ir ateityje būtų gerinamos sąlygos užsienio investicijoms. Vokietijos ūkį Lietuvoje atstovaujantys Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai yra pasirengę tampriam ir konstruktyviam dialogui su naująja Vyriausybe, vadovaujama Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus“.
Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai
2012-11-19
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „LINAVA“ planuoja teikti paraišką finansavimui iš Europos Sąjungos gauti vežėjų mokymams pagal priemonę „Žmogiškųjų išteklių tobulinimas įmonėse“. Informacija apie rengiamą projektą buvo išplatinta asociacijos nariams ir dokumentai buvo priimami iki spalio 31 d. Kadangi rengiamas projektas sulaukė didelio vežėjų susidomėjimo, buvo priimtas sprendimas pratęsti dokumentų priėmimą iki šių metų lapkričio 30 d.
Anksčiau pateiktoje informacijoje vežėjams buvome skelbę, kad įmonės, kurių nuostoliai viršija pusę įstatinio kapitalo, negali dalyvauti projekte. Patiksliname, kad gavome informaciją iš finansavimą administruojančios Agentūros, kad krizės metu patyrusios nuostolių įmonės taip pat gali dalyvauti projekte. Svarbiausia įmonei neturėti įsiskolinimų VMI ir SODRAI bei nebūti bankrutuojančiai, restruktūrizuojamai ar likviduojamai.
Jeigu jūsų įmonės vairuotojams iki 2014 rugsėjo mėn. reikia įgyti 95 kodo kvalifikaciją ar pageidaujate tobulinti transporto vadybininkų, vadovų kvalifikaciją – šis projektas yra kaip tik jums!
Norime plačiau informuoti apie numatytą dalyvavimo projekte procedūrą:
• Projekto parengimą organizuoja asociacija „LINAVA“;
• Jūsų įmonė taps projekto partneriais ir siųs darbuotojus į mokymus;
• Jūsų įmonė turi pateikti visus reikiamus dokumentus iki lapkričio 30 d. Nurodytus dokumentus privaloma pateikti pagal ES projektų finansavimo reikalavimus;
• Paraiškos pateikimo metu (paraiška bus teikiama 2012-12-01) neturėti įsiskolinimų VMI;
• Mokymai vyks įvairiuose Lietuvos miestuose ir tuose mokymo centruose, kurie pasiūlys mažiausią mokymų kainą;
• Mokymai vyks nuo 2013 m. rugsėjo mėn. iki 2015 m. rugsėjo pab.;
• Su Jumis bus suderintas individualus įmonės darbuotojų mokymų tvarkaraštis ir parinktas tinkamiausias laikas, neatitraukiant visų darbuotojų nuo darbo vienu menu;
• Jūsų įmonė taip pat turi užpildyti pridedamą darbuotojų sąrašą kartu su mokymais, kokių jiems reikės.
Dokumentai, kuriuos reikia pateikti:
1. Įmonės įstatų kopija
2. Laisvos formos raštas apie vidutinį-sąrašinį darbuotojų skaičių
3. 2011 metų balansas
4. 2011 metų pelno-nuostolių ataskaita
5. Užpildyta lentelė apie įmonės darbuotojų mokymų poreikį
6. Pažyma dėl nuosavo indėlio
7. Projekto partnerio deklaracija
8. Pažyma iš VMI dėl atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais
Visas elektronines dokumentų formas galite gauti ir klausimus užduoti, parašius žinutę el.paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba susisiekus su konsultavimo įmone VšĮ „Consensus Europae“, Simonas Žunda, el.paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. , tel.nr.: 8 659 59 569
Užpildytus dokumentus prašome siųsti VšĮ „Consensus Europae“, Šv.Ignoto 5, 01144 Vilnius. Ant voko užrašykite „DOKUMENTAI DALYVAVIMUI ES PARAMOS MOKYMAMS PROJEKTE“.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-19
2012-11-19
2012-11-19
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|