Page 52 - jura94_Neat
P. 52
IŠSKIRTINIS INTERVIU
pavyko pasiekti šių vizitų metu? galimi tiesioginiai krovininiai skrydžiai iš Kinijos manau, kad mums reikia dar kartą apsvarstyti
Užsienio prekybos skatinimas bei mažų ir vi- bei kitų Azijos šalių bei į jas be jokių apribojimų. vidaus vandenų laivybą Elbės ir Oderio upėmis,
ypač augant Hamburgo uosto svarbai ir turint
dutinio dydžio įmonių kontaktų sklaida užsienio tiek didelėse, tiek mažose šalyse vyksta inten- omenyje pietų Baltijos jūros uostus. Anksčiau ar
partneriams politiniu lygmeniu reguliuojama syvios varžybos dėl investicijų. Kinija, paskelbu- vėliau mums pritrūks gerų geležinkelių ir kelių
dabartinės Saksonijos-Anhalto vyriausybės koa- si bei ryžtingai įgyvendinanti naujojo šilko kelio transporto jungčių į ir iš žemyno, nes jie papras-
licijos. Būti Vokietijos viduryje šalia pagrindinių strategiją „viena juosta, vienas kelias“, yra labai čiausiai bus beviltiškai perkrauti. Čia vidaus van-
transporto kelių yra didžiulis privalumas Sakso- geidžiama investuotoja. turbūt ne tik Baltijos denų laivyba būtų labai gera alternatyva.
nijos-Anhalto bei mūsų partnerių logistikai ir uostų riteriai laužo ietis dėl jos investicijų, o iš
transportui. Iš čia galima lengvai pasiekti bet kurį esmės dėl to, kuria kryptimi per europą nusities Elbės ir Oderio pramonės rūmų sąjunga (žr.
tašką. Didžiuojamės galėdami pavadinti savo re- naujojo šilko kelio logistikos grandinė? Koks yra informaciją žemiau) ir jos Magdeburgo preky-
gioną Vidurio Vokietijos logistikos mazgu. Taigi, saksonijos-anhalto ir visos vokietijos federaci- bos ir pramonės rūmuose įsikūręs vyriausiasis
Saksonijos-Anhalto vyriausybė nori išlaikyti šį jos pranašumas šioje konkurencinėje kovoje? sekretoriatas pastaruoju metu diskutuoja šį klau-
regioną patraukliausiu Kinijos ir kitų šalių logis- simą tarptautiniu ir Europos lygmeniu. Kalbant
tikos paslaugų centru. Kadangi mūsų apsilanky- Be jau minėtų batalijų dėl investicijų, manau, apie tarptautinį lygmenį, turime omenyje įvairias
mas trumpas, o diskusijos vis dar vyksta, kol kas kad turėtume siekti tvarių ir ilgalaikių sprendimų ekonomines trijų valstybių – Lenkijos, Čekijos ir
sunku pateikti kokias nors išvadas. Nepaisant to, bendradarbiaudami bei nugalėdami įvairias kliū- Vokietijos, kurios yra šios ekonominės asociaci-
tikimės, kad ateityje galėsime su Kinija pasirašy- tis. Vėlgi, pagrindinis veiklos Saksonijoje-Anhal- jos narės – institucijas, propaguojančias Vidurio
ti sutartis, vystyti šią pramonės šaką ir užtikrinti te privalumas – tai jo geografinė padėtis su natū- Europos tarptautinės ekonominės tapatybės kū-
naujų darbo vietų kūrimą. raliomis ir dirbtinėmis transporto jungtimis. Pui- rimą. Elbės ir Oderio pramonės rūmų sąjunga
ku, kad Vokietija prisijungė prie Kinijos iniciaty- palaiko įvairius Europos projektus, pvz., EMMA
esate minėjęs, kad saksonija-anhaltas siekia vos „Viena juosta, vienas kelias“, kuri Šilko keliu (taip pat žr. žemiau) ar tokias iniciatyvas ir idė-
sustiprinti savo pozicijas azijos logistikos rin- jungia valstybes ir regionus. Šiame globaliame jas, kaip kanalo tarp Dunojaus, Oderio ir Elbės
koje. Ką saksonija-anhaltas ketina pasiūlyti šiai pasaulyje privalome mąstyti kompleksiškai. Vo- kasimas. Kalbant apie šį kanalą, jis galėtų tapti
rinkai? kietijos, kaip tranzito šalies, žinoma, neaplenks ilgojo jūrų kelio tarp Kinijos ir Viduržemio jū-
iš Kinijos į Reino upės ar Šiaurės jūros uostus, ir ros alternatyva. Traukiniu į Juodosios jūros rytų
Pirmiausia, savo regioną reklamuoti Azijo- atvirkščiai, vykstantys traukiniai. Turint galvoje, pakrantes gabenamos prekės iš ten galėtų būti
je, ypač Kinijoje, privalome todėl, kad būtume kad Saksonijoje-Anhalte yra puikiai išvystytos transportuojamos iki Dunojaus žiočių, tuomet –
matomi. Saksonija-Anhaltas yra per mažas, kad geležinkelių ir kelių jungtys, galima sakyti, kad vidaus vandenų keliais į vakarus, kur susikerta
Kinija į jį žiūrėtų kaip į svarbų Europos regio- esame labai palankioje padėtyje. Dunojaus, Oderio ir Elbės upės, ir galiausiai – į jų
ną. Šia prasme reikėtų akcentuoti, kad esame iš paskirties vietą. Šių metų vasario mėnesį Kinijos
Vokietijos vidurio, kad esame Vokietijos ir Vi- Kitas vis dar diskutuotinas dalykas – vidaus Prezidento oficialaus vizito Prahoje metu Kinijos
durio Europos logistikos centras bei vieta, kur vandenų laivybos dviem Vidurio Europos upė- ir Čekijos investuotojai ir įmonės pasirašė partne-
susikerta visi pagrindiniai keliai. Savo dialogą su mis – Elbe ir Oderiu – klausimas. Vidaus van- rystės sutartis su tikslu plėtoti pirmąjį bandomąjį
Kinijos partneriais logistikos srityje pradėjome denų laivyba yra pats ekologiškiausias trans- Dunojaus-Oderio-Elbės kanalo projektą. Manau,
prieš ketverius metus. Tai abipusis informacijos porto būdas, tačiau jam mūsų regione trūksta kad norint užtikrinti Vidurio Europos transporto
ir patirties apsikeitimas. Būdamas „Mitteldeuts- funkcionalumo. Keista, kad kai kurios politinės ir logistikos plėtrą ateityje, mums būtina apsvars-
che Flughafen AG“ (Vidurio Vokietijos oro uostų partijos ir ekologijos asociacijos šiam transpor- tyti visas įmanomas galimybes. Kitaip vieną die-
kontroliuojančiosios bendrovės) valdybos pirmi- to tipui priešinasi, nors jis atitinka jų interesus. ną Kinijos partneriai gali pasibelsti į mūsų duris
ninku, aš aktyviai palaikau ir propaguoju Leipci- Kažkada šių upių vaidmuo buvo daug svarbesnis ir paklausti, kodėl neatlikome savo namų darbų...
go-Halės oro uostą, kurio privalumas – krovini- nei Reino. Tačiau, kalbant apie Kinijos iniciatyvą
niai skrydžiai 24 valandas per parą. Per šį uostą bei jos poveikį transporto ir logistikos pramonei, Kokią įtaką, Jūsų nuomone, investicijų, trans-
porto ir logistikos plėtrai turės„Brexit“ situacija?
|50 2016 • 6 • JŪRA•МОРЕ•SEA
„Brexit“ klausimas yra labai sudėtingas ir kas-
dien apie tai mes sužinome ką nors naujo. Manau,
kad mums reikia palaukti, kol Didžiosios Brita-
nijos vyriausybė pajudins įžymųjį 50 straipsnį, o
tada žiūrėsime, kaip vyksta derybos. Kol kas ne-
galiu daryti jokių išvadų.
2017 m. gegužės 9–12 d. vienas didžiausių ir
reikšmingiausių tarptautinių renginių „trans-
port logistic“ vyks miunchene, kuriame yra šio
renginio organizacijos „messe münchen“ cen-
tras. su kokiomis idėjomis ir tikslais šioje paro-
doje ketina dalyvauti saksonijos-anhalto žemė?
2017 m. Saksonija-Anhaltas savo stende ats-
tovaus mūsų federacinę valstybę, logistikos ir
transporto pramonės įmones bei tyrimų institu-
cijas. Norime tęsti dialogą su savo partneriais ir
užmegzti naujų bendradarbiavimo ryšių. Taip pat
norime, kad Saksonija-Anhaltas taptų žinomesnė
logistikos ir transporto pasaulyje. Taigi esu labai
dėkingas už galimybę pasikalbėti su Jumis. Ne-
kantrauju pasveikinti Jus ir visus mūsų svečius
„transport logistic“ parodoje Miunchene kitais
metais! Nuoširdžiai dėkoju!
dėkoju už pokalbį.
Kalbėjosi Zita Tallat-Kelpšaitė