Page 56 - jura94_Neat
P. 56

UOSTAI IR MIESTAI

 „Jūrų transportas yra tarptautinės   čia nusigriebti savo dalį“, – sakė     „Esame labiausiai augantis uostas     tais, – kalbėjo V. Šileika. – Pritaria-
prekybos pagrindas ir atviros Lie-    R. Dargis.                            Baltijos jūros regione ir vienas tarp  me koncepcijai, numatančiai plėtrą
tuvos ekonomikos stuburas. Kro-                                             labiausiai augančių uostų Europoje.    tiek pietinėje, tiek šiaurinėje dalyje
vinių perkrovimas Klaipėdos uoste      „Stovime ant pasirinkimų slenks-     Tai nulėmė sėkmingas ilgalaikis in-    pastatant išorinį uostą. Turime būti
jau keleri metai juda koja kojon su   čio. Pati pavojingiausia pozicija     frastruktūros vystymas. Tolimesnę      pasiruošę naujoms krovinių ga-
Lietuvos BVP. Nors Baltijos šalių     būtų nedaryti nieko“, – įsitikinęs    uosto ateitį nulems gylio ir terito-   benimo ir laivybos tendencijoms,
vandens transportas ir kaimyniniai    Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės       rijų trūkumo eliminavimas, – sakė      priešingu atveju – Klaipėdos uosto
jūrų uostai susiduria su rimtais iš-  valdybos narys dr. Shahriar Ahy.      A. Vaitkus. – Mums ypatingai svar-     konkurencingumui iškyla grėsmė.“
šūkiais dėl mažėjančių srautų ir au-                                        bu, kad rastume bendrą sutarimą su
gančios konkurencijos, Klaipėdos       LEZ valdymo bendrovės valdy-         miestu, nes uosto plėtra turi įtakos    Klaipėdos uostas kaimynams
uostas rodo neįtikėtiną atsparumą     bos narys teigia, jog šiuo metu,      ir miesto, valstybės ateičiai – uoste  nusileidžia ne tik žemės plotu, bet
ir nuolat didina krovą. Praėjusiais   buksuojant pasaulinei ekonomikai,     dirbtų gerokai daugiau darbuotojų,     ir gyliu. Pagrindiniu rodikliu lai-
metais krova Klaipėdos uoste ūgte-    vienintelė kylanti žvaigždė išlieka   atitinkamai išaugtų pajamos į vals-    komas 17 metrų gylis, sudarantis
lėjo beveik 6 proc., kai Rygos uoste  Kinija, kuriai pradėjus eksportuoti   tybių ir savivaldybių biudžetus.“      galimybę į uostą įplaukti didžiau-
susitraukė 2,5 proc., o Taline smu-   technologijas jungties dalimi gali                                           siems Belto sąsiaurį į Baltijos jūrą
ko 20 proc. Sėkminga uosto plėtra     tapti Klaipėda, arba jos vietą užims    Keistis skatina rinka                kertantiems laivams. Klaipėdos
ir augantis konkurencingumas yra      kitas rimtas konkurentas.                                                    uostas siekia turėti tokį gylį, kad
kritiškai svarbūs tvariai Lietuvos                                           Septyniolika uosto įmonių vieni-      galėtų priimti didžiausius į Baltijos
ūkio plėtrai“, – tvirtina finansų       Ilgalaikės strategijos              jančios Lietuvos jūrų krovos kom-      jūrą galinčius įplaukti laivus.
analitikė, DNB bankų grupės vy-                rezultatas                   panijų asociacijos prezidentas Vai-
riausioji ekonomistė Baltijos šalims                                        dotas Šileika teigia, jog dinamiškas    Tai, kad uostai turi derintis prie
J. Rojaka.                             Skaičiuojama, jog uoste ir su uos-   laivybos verslas nuolat susiduria su   ateities laivų, pabrėžė ir laivybos
                                      tu susijusiose įmonėse dirba apie     įvairiais iššūkiais.                   ekspertas, prof. Vytautas Paulaus-
 Ne vienas investuotojas atvirauja,   58 tūkst. darbuotojų, tai yra apie                                           kas. „Sustojimas reiškia atsiliki-
jog Klaipėdą arba Klaipėdos regio-    4,5 proc. visų dirbančių asmenų        „Artimiausiu metu bus skati-          mą, – įsitikinęs laivybos profeso-
ną pasirinko dėl patogios geogra-     Lietuvoje. Jų atlyginimai yra apie    nama krauti vis didesnius laivus       rius V. Paulauskas. – Jei neprisitai-
finės padėties – pirmiausia, dėl čia  2–2,5 karto didesni nei šalies vi-    giliavandeniuose uostuose, jiems       kysime, liksime šone. Būtų gerai,
esančio Klaipėdos uosto.              durkis. Klaipėdos uoste sukuriama     reikės modernios infrastruktūros,      kad konkurentai miegotų, bet jie
                                      apie 6 proc. šalies BVP, kai visas    dar didesnio gylio prie krantinių,     nemiega. Reikia būti inovatyviems,
 Lietuvos pramonininkų konfede-       šalies transporto sektorius sukuria   didesnių apsisukimo baseinų. Bū-       kitaip prarasime kai kuriuos srau-
racijos prezidentas Robertas Dargis   apie 14 proc. Uostas ir su juo su-    tina išvystyta transporto jungčių      tus. Įvairios diskusijos, dokumen-
teigia, jog net nekyla abejonių, kad  sijusios transporto įmonės pernai     infrastruktūra su uostu, užtikri-      tų parengimas ir aplinkosauginiai
Klaipėdos uostas gali dar labiau iš-  savivaldybių ir valstybės biudžetus   nanti krovinių srautų pralaidumą,      procesai užtrunka keletą metų, tad
naudoti savo potencialą.              papildė maždaug 685 mln. eurų.        nepriekaištingas uosto tarnybų         būtina pasiruošti iš anksto, kad
                                                                            darbas. Laivų į uostą atplaukia ma-    ateity nekiltų problemų ir esant
 „Lietuva galėtų tapti placdarmu       Pasak Uosto direkcijos generali-     žiau, tačiau jie didėja, gali susida-  būtinybei būtų galima tuo iškart
mūsų šalimi vis labiau besidomin-     nio direktoriaus A. Vaitkaus, pa-     ryti pikai, kuriuos turėsime suval-    pasinaudoti.“
čioms Skandinavijos įmonėms, o        gal užimamą žemės plotą (552 ha)      dyti. Negalime sustoti, kaimyniniai
Klaipėdos uostas turi potencialo      Klaipėdos uostas yra palyginus        uostai nesnaudžia, daro viską, kad      Puikiu plėtros pavyzdžiu profe-
                                      mažas, tačiau šiandieninę jo sėkmę    perimtų krovinius, nes turi tam        sorius laiko Gento uostą, kuris jau
                                      nulėmė ilgalaikė strategija.          tikrų problemų su krovinių srau-       prieš porą dešimtmečių numatė
                                                                                                                   plėtros planus, įvertino galimybes
                                                                                                                   ir žingsnis po žingsnio išplėtojęs
                                                                                                                   projektą šiandien džiaugiasi re-
                                                                                                                   zultatais.
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61