Šiandien į Vilniaus oro uostą atskrenda pirmasis aviakompanijos „Germania“ lėktuvas iš Šveicarijos. Nors reguliarūs skrydžiai tarp Lietuvos sostinės ir Ciūricho prasidės daugiau nei po mėnesio – birželio 2 dieną, į Vilnių savaitgaliui atvyksta šveicarų žurnalistų, tinklaraštininkų, turizmo agentų ir oro linijų atstovų delegacija, siekianti savo šalyje pristatyti Lietuvą kaip patrauklią turizmo kryptį.


Triukšmas ir vibracija – tokie epitetai lydėdavo senąją, iš sovietinių laikų paveldėtą geležinkelių sistemą. Šalia geležinkelių gyvenančius vargindavo ne tik triukšmas, bet ir tarša. Tačiau projektas „Rail Baltica“ situaciją keičia kardinaliai: statomos triukšmą ribojančios konstrukcijos, tiesiami elektrifikuoti geležinkeliai, o ekologiški elektriniai lokomotyvai keičia dyzelinius garvežius.

 

Vilniaus oro uostas įvertintas už pastangas mažinti poveikį aplinkai ir gavo Tarptautinės oro uostų tarybos pirmo lygio akreditaciją už metinį išmetamo anglies dvideginio (CO2) kiekį ir CO2 pėdsaką. Nepriklausomi vertintojai patvirtino, kad šie rodikliai atitinka visus oro uostų anglies dvideginio akreditacijos (ACA) programoje numatytus reikalavimus ir nustatytus ISO standartus.

 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos gretas papildė UAB „Granmax“. Trąšų gamyba ir jų pakavimu besiverčianti įmonė tapo šešioliktąja asociacijos nare.


Balandžio pradžioje UAB „Vilniaus lokomotyvų remonto depas“ pristatė naują gaminį – modernizuotą lokomotyvą TGM4 Nr., kuris perduotas užsakovui – AB „Dolomitas“.

 


„Wizz Air”, didžiausia žemų sąnaudų oro linijų bendrovė Centrinėje ir Rytų Europoje, plėtros nestabdo ir šiais metais – toliau stiprina savo pozicijas Rytų ir Vidurio Europoje, atidarydama jau 25-ąją bazę. Nuo rugpjūčio mėnesio Sibiu mieste, Rumunijoje, kompanija bazuos 1 orlaivį, o skrydžių tinklą papildys 4 nauji maršrutai iš naujos bazės į Niurnbergą, Miuncheno Memingeną, Milano Bergamo ir Madridą. „Wizz Air“ taip pat pristato ir pirmąjį maršrutą iš Šiaurės Rumunijos miesto Sučavos į Londono Lutono oro uostą.

 

 

Klaipėdos uosto krovos kompanijos 2016 kovą pasiekė rekordinę krovą – 3,45 mln. tonų. Tai yra 14,9 proc. arba 447,8 tūkst. tonų daugiau nei pernykštį kovą. Iš viso per pirmąjį šių metų ketvirtį uoste perkrauta beveik 10 mln. tonų krovinių.

 

Balandžio 13 d., trečiadienį, 10 val. Europos informacijos biure (Seimo III rūmai) vyks diskusija „Oro uostų valdymo tendencijos ES ir aviacijos įtaka ekonomikai“.

 

Geležinkeliais gabenamų krovinių mažėjimą pastaruoju metu iš esmės lemia ne lokalios, o geopolitinės, makroekonominės priežastys: dėl ekonominių sankcijų Rusijai apribota tarptautinė prekyba, krizė Ukrainoje, Rusijos ūkio recesija, lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas. Tai pajuto ir Lietuvos geležinkeliai – 2015 m. krovinių vežimo Lietuvos geležinkeliais apimtys, palyginti su 2014 m., sumažėjo 1,9 proc. (nuo 49 mln. t iki 48,05 mln. t).

Muitinės departamento vadovybė priėmė sprendimą vasaros laikotarpiu nustatyti muitinės postų darbo laiko pakeitimus. Numatoma vasaros laikotarpiu (birželio 1 d. – rugpjūčio 31 d.) nustatyti kelio postų darbo laiką 6-22 val. Muitinė kaip ir anksčiau dirbs septynias dienas per savaitę, tačiau nepriims į postus ir netikrins per juos vykstančių prekių nakties metu.


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija stiprina bendradarbiavimą su mokslo įstaigomis – šiandien pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Lietuvos verslo kolegija, ruošiančia studentus pagal 10 studijų programų. Tiek Uosto direkcijos, tiek Lietuvos verslo kolegijos vadovai sutaria, kad turi būti dedamos pastangos bei sudaromos sąlygos, kad kuo daugiau jaunimo liktų dirbti regione.


Visose Europos Sąjungos (ES) šalyse geležinkelių transportas yra subsidijuojamas. Valstybių ir municipalitetų lėšos skiriamos geležinkelio įmonių teikiamoms socialinėms (daugiausia keleivių vežimo) paslaugoms finansuoti, geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir atnaujinimui, netgi geležinkelio darbuotojų socialinėms išmokoms finansuoti.


Detali informacija


Šiandien iš ryto iš Palangos į Varšuvą išskrido pirmasis LOT oro linijų orlaivis „Bombardier Q400“. Nuo šiol Lenkijos vežėjas vykdys 3 skrydžius per savaitę ir keleiviams suteiks galimybę rinktis daugybę patogių jungiamųjų skrydžių į daugelį miestų Lenkijoje, Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Azijoje.

 

Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės kviečiamos teikti paraiškas investicijoms pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų priemonę „DPT pramonei LT+“. Didelio poveikio technologijų diegimuisi bus skirta 17 mln. Eur.

 

Koncernas „Achemos grupė“ planuoja investicijas į Smeltės pusiasalį, Vitės sandėlius ir techniką

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt