Vaidotuose statomas Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT) ketina tapti savotišku Klaipėdos uosto satelitu. Šiuo metu į uostamiestį iš kitų šalių atplukdytas krovinys toliau autotransportu yra gabenamas į Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos sandėlius ir tik tada, perkrautas į geležinkelių vagonus ar sunkvežimius, keliauja į Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną ir kitas šalis. VIT pagalba importo srautas, atkeliaujantis konteineriais per Klaipėdos uostą, bus paskirstomas daug greičiau. Planuojama, kad VIT veiklą pradės nuo kitų metų, nes statybos bus baigtos jau  šių metų lapkritį.

 

Trečiadienį iš Klaipėdos jau 46 kartą išvyko traukinys „Saulė“. Vadintas Europą ir Kiniją jungsiančiu projektu šiandien geležinkelio vagonų sąstatą su plataus vartojimo prekėmis traukiantis lokomotyvas dažniausiai sustoja Kazachstane. Tačiau viltys ateityje pasiekti ir Kiniją nemiršta.

 

Rusija imasi naujų ribojimų prieš Lietuvą. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) iš Rusijos veterinarijos ir sanitarijos tarnybos „Rosselkhoznadzor“ gavo raštą, kuriame tvirtinama, kad nuo ketvirtadienio įvedami laikini apribojimai gyvulinės kilmės eksportui iš lietuviškų šaldytų produktų terminalų.

 

„Wizz Air“, didžiausia pigių skrydžių bendrovė Centrinėje ir Rytų Europoje*, vakar pasveikino dar vieną laiku pakilusį lėktuvą (skrydžio numeris W62206), kuris iš Londono į Budapeštą, kaip ir planuota, išvyko 14 val. 25 min. Londono laiku. Aviakompanija šį pareiškimą padarė pasaulio žiniasklaidoje pasklidus gandams, jog šis oro bendrovės skrydis yra labiausiai vėluojantis pasaulyje.

 

Susisiekimo ministerija pradėjo teisės aktų, reikalingų Europos Sąjungos (ES) Teisingumo Teismo sprendimui įgyvendinti, rengimą – Lietuvoje numatoma leisti registruoti ir eksploatuoti transporto priemones su vairu dešinėje. Taip pat ministerija, atsižvelgusi į Europos Komisijos (EK) siūlymus, sieks įteisinti visas įmanomas priemones saugiam „dešiniavairių“ automobilių eismui užtikrinti.

 

„Swedbank“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos įmonės lizingo būdu įsigijo komercinio transporto už 950 mln. litų, tai yra, 10 proc. daugiau nei 2012-aisiais.

 

Valstybės institucijos skaičiuoja, kad dėl problemų su Rusija šiemet Lietuvos biudžetas gali netekti iki 0,5 mlrd. Lt mokesčių pajamų, o ekonomikos augimas gali sulėtėti kone perpus.

 

Pasibaigus Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ regioniniams susirinkimams, galime pažvelgti iš kokių kandidatų artėjančiame Kongrese, kuris vyks gegužės 9 d., rinksime naująją valdžią.

 

Statistiniai duomenys byloja apie tai, kad Rusija ne vienerius metus yra vienas iš svarbiausių Europos užsienio ekonomikos partnerių. Ši Rytų rinka itin svarbi vežėjams. Eksportuojamųjų prekių apimtis kelių transportu iš Europos Sąjungos (ES) į Rusiją 2012-2013 metais siekė 83,4 mlrd. eurų. Anot transporto atstovų, šioje šalyje nuolat kyla iniciatyvų kaip nors “prispausti” užsienio šalių vežėjus.


Susisiekimo ministerija pateikė Vyriausybei nutarimo projektą, kuriuo siūloma papildyti valstybinės reikšmės kelių sąrašą. Siekiant sumažinti nelaimių kelyje skaičių ir sudaryti palankesnes sąlygas Priekulės gyventojams, buvo rekonstruotas minėtą miestelį kertantis valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruožas ir nutiestas 6,471 km ilgio Priekulės aplinkkelis.

 

Atostogų skrydžių kompanija „Small Planet Airlines“ pasirašė sutartį su Libijos valstybės valdoma aviakompanija „Afriqiyah Airways“ ir nuo kovo pradėjo reguliarius skrydžius iš Tripolio tarptautinio oro uosto (TIP) į Vakarų Europos šalių oro uostus.

 
2014 m. sausio–vasario mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 6,5 mln. t jūrinių krovinių: Klaipėdos uoste 5,5 mln. t (pokytis sudarė -10,8 proc. arba -662,3 tūkst. t), o Būtingės terminale – 1 mln. t krovinių (pokytis -37,2 proc. arba -595,2 tūkst. t).


Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ ir nacionalinės Jungtinių Arabų Emyratų oro linijos „Etihad Airways“ susitarė dėl naujų bendrų jungiamųjų skrydžių vykdymo. Nuo šiol keleiviai į Rygą bei Abu Dabį galės vykti iš daugiau Europos miestų: Amsterdamo, Briuselio, Frankfurto, Miuncheno ir Ciuricho*.

 

Susisiekimo ministras, socialdemokratas Rimantas Sinkevičius pripažįsta, jog pastaruoju metu pastebimai mažėja krovos apimtys Klaipėdos jūrų uoste. To priežastį ministras sutalpina į du žodžius: „politiniai vėjai“.

 

Nuo š.m. gegužės 4 d. Skandinavijos skrydžių bendrovė SAS keleivius tarp Stokholmo ir Vilniaus skraidins dažniau ir šiuo maršrutu iš viso vykdys 28 skrydžius per savaitę. Papildomų reisų lėktuvai iš didžiausio Švedijoje Stokholmo Arlandos oro uosto sekmadieniais kils 20:45 val., o pirmadieniais ir ketvirtadieniais – 21:05 val. Papildomų reisų lėktuvai iš Vilniaus oro uosto kils pirmadieniais, antradieniais ir penktadieniais 6:40 val.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt