Siekiant skatinti tradicinės pramonės transformaciją ir diegti pramonės produktyvumui ir šalies ekonomikos augimui svarbias didelio poveikio technologijas, paspartinsiančias Lietuvos įmonių gamybos procesus, skirta solidi Europos Sąjungos investicijų suma. 34 projektams skirtas 14,6 mln. eurų finansavimas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „DPT pramonei LT+“. Įgyvendinus šiuos projektus į didelio poveikio technologijas kartu su privačiomis lėšomis bus investuota beveik 40 mln. eurų.

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17 knygų išleidęs ir net „Google“ savo paskaitas skaitęs ekspertas dar prieš 33 metus išpranašavo interneto svarbą, o šiandien Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“ pateikia šešias problemas, kurios suformuos 2030-ųjų pasaulį.

Klaipėdos uoste baigėsi kruizinis sezonas, šiandien jį turėjo uždaryti paskutinis šiais metais kruizinis laivas „Aida Vita“. Tačiau dėl numatomų prastų oro sąlygų, laivas pakeitė maršrutą ir į Klaipėda nebeužsuko. Nepaisant to, šis kruizinis sezonas yra rekordinis kruizinių keleivių skaičiumi.

Ketvirtadienis, spalio 12 d. (Vilnius). Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė atidarė Lietuvos pramonininkų konfederacijos Metų ekonomikos forumą „Ateities ekonomika: ar esame pasiruošę inovacijų proveržiui?“

UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) pavasarį pasirašiusi sutartį su Norvegijos kompanija Ulstein Verft AS, dėl didžiausio pasaulyje hibridinio kelto korpuso blokų statybos darbų, jau pradeda pirmuosius plieno pjovimo darbus. RoPax tipo laivas, kuris savo veiklą pradės 2019 m. vasarą, talpinsiantis apie 2000 keleivių ir net 500 automobilių, plaukios maršrutu Norvegija – Švedija – Norvegija.

„Po užsibaigusios orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uostas rugsėjo mėnesį grįžo į rekordinį tempą. Pirmąjį rudens mėnesį sostinėje aptarnauti beveik 409 tūkst. keleivių – t. y. 10 proc. daugiau negu praėjusiais metais tuo pačiu metu.

Minske prasidėjo Baltarusijos transporto savaitės renginiai, kuriuose jau vienuoliktą kartą dalyvauja ir Klaipėdos uostas. Tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje "Transportas ir logistika" Klaipėdos stende šįkart prisistato gausus būrys uosto įmonių.

Rugsėjo 26 d. Lietuvos vėliava suplevėsavo ant antrojo vieno didžiausių AB „DFDS Seaways“ keltų – TULIPA SEAWAYS. Pirmasis, broliškas to paties ro-ro tipo krovininis laivas GARDENIA SEAWAYS, taip pat operuojamas AB „DFDS Seaways“, į Lietuvos jūrų laivų registrą buvo įtrauktas šių metų liepos 20 d.

Rugsėjo 28 Rygoje prasidėjo dvi dienas truksiantis 15-asis Baltijos uostų krepšinio čempionatas. Krepšinio aikštelėje susitinka komandos iš Klaipėdos, Rygos, Ventspilio, Liepojos, Talino bei Kaliningrado uostų.

Visi DFDS keltai, plaukiojantys iš Lietuvos į Vokietiją, Švediją ir Daniją, nuo šių metų spalio 2 dienos bus aptarnaujami naujajame Centriniame Klaipėdos terminale (CKT).

2017 m. sausio–rugpjūčio mėn. Klaipėdos uoste krauta 27,70 mln. t, tai 4,8 proc. arba 1,28 mln. t daugiau nei 2016 m. sausio–rugpjūčio mėn.

 

Privačias Klaipėdos jūrų uosto įmones vienijanti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija (LJKKA) palaiko valstybės viziją Baltijos jūroje ties šiauriniu molu statyti išorinį uostą. „Tai neabejotinai visai valstybei, miestui ir uostui svarbus investicinis projektas. Jį būtina įgyvendinti suderinus visų suinteresuotų pusių uosto, miesto bendruomenės, privataus verslo interesus. Asociacija įsivaizduotų, kad išorinio giliavandenio uosto statybos būtų susijusios su pasaulinio lygio uostų terminalų valdytojo, laivybos ar konteinerinių linijų operatoriaus pritraukimu", - sako LJKKA prezidentas Vidmantas Dambrauskas.

Klaipėdos uosto plėtrą, įskaitant išorinį uostą, koordinuos Vyriausybės nutarimu sudaryta projekto koordinacinė grupė. Taip sutarta Ministro Pirmininko, susisiekimo ministro bei Klaipėdos miesto ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovų susitikime.

Pasaulyje žinoma automobilių gamintoja „Iveco" dalijasi ateities vilkiko vizija su Lietuva – atvežė į mūsų šalį legendinį „Iveco Z Truck". Naujo „Skubos" autocentro atidarymo proga pirmą kartą į Lietuvą atvykęs nulinio poveikio koncepciniu vilkiku vadinamas prototipas „Z" pristatytas Kaune. Tai sunkusis tarptautinio pervežimo automobilis, sukurtas 2016 metų Hanoverio parodai.

Rugsėjo 15 d. Klaipėdos jūrų uoste atidaroma rekonstruota krantinė su šalia nutiestu nauju geležinkeliu bei keletą pastarųjų metų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" plėtotas vienas galingiausių žemės ūkio produktų krovos kompleksų Baltijos regione.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt