Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva" pradeda įgyvendinti pagalbos verslui iniciatyvą „Internete karantino nėra" ir konsultuos visus norinčius greitai bei nesudėtingai perkelti savo veiklą į virtualią erdvę. Joje jau prekiaujantys verslininkai kviečiami registruoti savo internetines parduotuves, o informacija apie jas įstaiga sieks pasidalinti su kuo daugiau šalies gyventojų. Į šią pagalbos priemonę verslui „Versli Lietuva" taip pat nusprendė integruoti šį savaitgalį Lietuvoje vykusių programavimo kūrybinių dirbtuvių (angl. hackathon) „Hack the crisis" metu vystytą vieningos e. prekyvietės sprendimą.
„Atėjus iššūkių kupinam laikotarpiui, privalome susivienyti ir padėti vieni kitiems išlikti. Virš 80 tūkst. Lietuvoje veikiančių smulkiųjų verslininkų šiandien priklauso nuo savo sukurtų, užaugintų produktų ar paslaugų pardavimo. Netekus galimybės užsidirbti, nežinioje lieka ir jų šeimų nariai, vaikai. Tačiau ši pasaulinė krizė gali būti galimybė tiek smulkiajam verslui, tiek ir visai visuomenei – internete karantino nėra, todėl ten galime atrasti vieni kitus, originalius, Lietuvoje sukurtus produktus ir, rinkdamiesi juos, užsitikrinti didesnį šalies ekonomikos stabilumą. Labai džiugu, kad Lietuvos technologijų bendruomenė greitai sureagavo ir pirmąjį karantino savaitgalį organizavo kūrybines dirbtuves, skirtas sprendimų, kaip kovoti su COVID-19 protrūkio sukeltomis problemomis, paieškai. Džiaugiamės, kad vienas iš sprendimų sutapo su šiuo metu mūsų pristatoma iniciatyva ir nusprendėme bendradarbiauti sukuriant vieningą e. prekyvietę Lietuvoje", – sako „Verslios Lietuvos" generalinė direktorė Daina Kleponė.
„Versli Lietuva" skelbia iniciatyvą „Internete karantino nėra" ir kviečia visus smulkiuosius verslininkus, prekiaujančius internetu, registruoti nuorodas į savo svetaines adresu www.internetekarantinonera.lt. El. parduotuvių nuorodas „Versli Lietuva" ketina skelbti visoje šalyje, kviesdama gyventojus prisijungti prie palaikymo akcijos ir pirkti iš smulkiųjų šalies verslininkų, jų paslaugas rezervuoti iš anksto ir taip suteikti garantijų labiausiai pažeidžiamiems Lietuvos ekonomikos dalyviams išgyventi šį laikiną sunkmetį. Užbaigus šiuo metu kuriamą e. prekyvietės platformą, visi bus pakviesti joje sukurti savo prekybos vietas ir prekiauti vienoje virtualioje erdvėje, kurioje bus lengviau surandami pirkėjų.
„Versli Lietuva" taip pat kviečia įmones apsilankyti www.internetekarantinonera.lt, kur paskelbtos ekspertų parengtos instrukcijos, padėsiančios vos per dieną perkelti savo veiklą į internetinę erdvę. Taip pat pasitelkiant šios srities ekspertus bus atsakyta į visus kylančius klausimus. Todėl „Versli Lietuva" taip pat telkia pagalbos verslui bendruomenę ir kviečia tapti e. komercijos mentoriais, kurių žinios ir patirtis šiuo metu kaip niekada reikalingi smulkiesiems verslininkams, ieškantiems verslo skaitmenizavimo sprendimų.
„Naudodamiesi elektronine komercija 2019 m. vartotojai visame pasaulyje išleido beveik 3,5 trilijonų JAV dolerių arba net 18 proc. daugiau nei užpernai. Reikšmingas pokytis jau įvyko ir Lietuvos rinkoje, kur jaučiamas internetinių parduotuvių augimo bumas, o elektroninė prekyba siekia apie 800 mln. eurų per metus. Tačiau yra ir problema – parduotuvės internete tiek kuriasi, tiek ir žlunga. Tai rodo, kad trūksta žinių ir kompetencijų, kaip sėkmingai vystyti verslą internete. Dabar pasaulyje susiklosčiusi krizinė situacija šią tendencija tik pagreitina – šiandien internete būti privalo visi, norintys ką nors parduoti Lietuvoje ar už jos ribų, bet itin svarbi sąlyga – daryti tai sėkmingai", – teigia D. Kleponė.
Pasak D. Kleponės, mobilizuotis ir padėti vieni kitiems išgyventi dabar – itin svarbu. Todėl labai tikimės aktyvaus visuomenės įsitraukimo: dalinantis informacija apie projektą su tais, kuriems ji gali padėti atsistoti ant kojų, perkant lietuvišką smulkiojo verslo produkciją ir kitais būdais ištiesiant pagalbos ranką vieni kitiems.
Pirmasis nemokamas vaizdo seminaras apie verslo perkėlimą į virtualią erdvę su Lietuvos informacinių ir ryšių technologijų asociacijos „Infobalt" vadovu Mindaugu Ubartu, elektroninės komercijos konsultantu Vytautu Vorobjovu, skaitmeninės rinkodaros įmonės RAIBEC vadovu Remigijumi Kuliešiumi bei Ekonomikos ir inovacijų viceministru Elijum Čiviliu įvyko jau praėjusią savaitę (nuoroda į video seminaro turinį: https://www.facebook.com/events/241303470369675/).
Kovo 20-22 d. Lietuvoje vykusių programavimo kūrybinių dirbtuvių (angl. hackathon) „Hack the crisis" metu daugiau kaip 1000 entuziastų suformavo apie 50 komandų ir kūrė COVID-19 protrūkio sukeltų problemų sprendimus. Tarptautinė komanda „pard.app" (idėjos autorius ir techninės pusės vykdytojas latvis Armands Leimanis, komandos lyderis Lukas Gečius ir kt.) ėmėsi iššūkio padėti smulkiesiems verslininkams, kurie buvo priversti uždaryti savo fizines parduotuves, neturi galimybės prekiauti internetu arba jų turimas internetinis verslas nėra žinomas. „Pard.app" – tai prekyvietė internete, kur vienoje vietoje pirkėjas gali surasti įvairias prekes ir paslaugas parduodančius Lietuvos verslininkus, iš karto įsigyti ar rezervuoti paslaugas. Tai patogus sprendimas, kuris leidžia gretai ir paprastai perkelti savo verslą į virtualią erdvę, o pirkėjams rasti visus Lietuvos smulkiuosius verslininkus internete vienoje vietoje.
Šį pranešimą galite peržiūrėti ir tiesiogiai „BNS Spaudos centre"