Aižėjančias tiekimo grandines gelbėja skubiais logistikos sprendimais
Koronaviruso apimtuose kontinentuose vis daugiau šalių skelbia karantiną ir su juo susijusius
apribojimus, tačiau verslo pasaulis ieško ir randa kelių tęsti veiklą. Daugybė gamybos bei prekybos
verslų priversti žaibiškai prisitaikyti ir aktyviai ieškoti būdų stringančioms tiekimo grandinėms
išsaugoti, rasti įvežamoms ir išvežamoms prekėms alternatyvių judėjimo kelių.
Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ Lietuvos padalinio
vadovės Jūratės Cimanavičienės teigimu, situacija šiuo metu transporto sektoriuje – ne tik įtempta,
bet ir keičiasi labai dinamiškai.
„Šalys uždaro teritorijas, tranzitinių koridorių mažėja, standartizuoti tvarkaraščiai ir kainoraščiai
nebegalioja – situacija pasikeičia beveik kiekvieną dieną. Norintiems nenutraukti prekių judėjimo ir
ieškantiems alternatyvų atšauktiems sprendimams verslams rekomenduojame kiekvienu atveju
tartis su logistikos specialistais, kurie nuolat įdėmiai seka situaciją ir palaiko ryšį su visomis
transporto sektoriaus dalyvėmis“, – sako J. Cimanavičienė.
Siūlo daugiau kombinuotų sprendimų
Ką svarbu žinoti verslui ir ką daryti negalintiems atidėti krovinių siuntimo?
Specialistės teigimu, dalis oro linijų šiomis dienomis teikia vilčių, kad jų krovininiai lėktuvai ir toliau
skraidys. Vis dėlto didžioji dalis reisų į Lietuvą vykdoma keleiviniais lėktuvais, kurie yra šiuo metu
ribojami, tad oro krovinių srautai logistų kreipiami į didesnius Europos uostus, aptarnaujančius
daugiau krovininių lėktuvų ir iš ten tęsia keliones antžeminiu transportu.
„Finnair“ atšaukia apie 90 proc. skrydžių visame pasaulyje, „AirBaltic“ ir LOT irgi atšaukia skrydžius į
ir iš Lietuvos – stebime smarkiai mažėjantį skrydžių skaičių, tačiau pavyzdžiui „Turkish Airlines“ teikia
vilčių, nes jų krovininiai lėktuvai skraidys, nors paslaugų kaina išauga, o laukimo terminas prailgsta
maždaug dviem savaitėmis. Dabar kroviniai išskrenda vos tik atsiranda jiems vieta, o ne pagal griežtą
tvarkaraštį“, – atskleidžia J. Cimanavičienė.
Jos teigimu, šiuo metu kroviniams kelių ieškantys logistikos specialistai daugiau kombinuoja oro
pristatymus su gabenimais keliais, kadangi tarptautinių krovinių vežėjų darbo dar nesaisto karantinas
– jiems keliauti tarp valstybių antradienį apribojimai dar nebuvo įvesti.
„Todėl dauguma oru keliaujančių krovinių yra nukreipiami į pavyzdžiui Frankfurtą ar Amsterdamą ir
toliau tęsia kelionę kelių transportu. Vieninteliai pervežėjams kylantys apribojimai yra pasienio
ruožai, kur dėl patikrų procedūrų susiformavo didelės eilės“, – sako J. Cimanavičienė.
Optimalus būdas – vandeniu
Specialistės teigimu, šiuo metu pervežimams tarp kontinentų optimalus transportavimo būdas yra
jūrinis. Ši taisyklė galioja ir Lietuvoje – Klaipėdos uostas vykdo veiklą įprastu ritmu, laivai nėra
stabdomi, jų tvarkaraščiai lieka galioti, o įrangos ir konteinerių pakanka.
„Laivų trūkumas Europoje ir Amerikoje kiek juntamas, nes nemažai jų dėl viruso protrūkio buvo
užstrigę Kinijoje, tačiau situacija jau stabilizuojasi. Todėl, turint mintyje krovinių sangrūdas ir
neapibrėžtumą oro uostose, jūrų transportas įgyja ženklų pranašumą šiuo metu“, – pažymi J.
Cimanavičienė.
Ypatingai skubiems kroviniams, specialistės teigimu, verslui patartina rinktis oro pervežimų
kompanijų siūlomus tiesioginius užsakomuosius skrydžius.
„Pavyzdžiui galima rinktis operatyvius užsakomuosius skrydžius į Niujorką, Čikagą ar Torontą.
Mažiems kroviniams siųsti keblumų apskritai kyla mažiau, mat skubius pervežimus siūlančios kurjerių
kompanijos tarptautinius skrydžius vykdo ir toliau, tik taip pat iš anksto įspėja apie galimus
vėlavimus“, – teigia specialistė.
Šaltinis „Integrity PR“