Kinijoje išplitęs naujasis koronavirusas ir dėl jo įvedami apribojimai skaldo žiežirbas verslo pasaulyje. Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ valdybos nario Magnuso Lepasalu teigimu, spartus koronaviruso plitimas kelia rimtų prekių gabenimo sutrikimų Baltijos šalyse.
Daugelis oro linijų bendrovių atšaukė tiesioginius skrydžius į Kiniją. Šios šalies vyriausybė savo ruožtu nusprendė pratęsti Kinijoje pagal Mėnulio kalendorių švenčiamų Naujųjų metų atostogų laikotarpį, siekdamos sustabdyti žmonių judėjimą ir viruso plitimą. Negana to, protrūkio epicentru tapęs Uhanas ir greta jo esantys Kinijos miestai šiuo metu yra visiškai uždaryti krovinių gabenimui.
Atšaukiami skrydžiai
M. Lepasalu teigia, kad kinų Naujųjų metų šventės yra laikas, kai verslas ir gamyba šioje šalyje iš esmės sustoja, o tarptautinis krovinių gabenimas praktiškai nevykdomas. Dėl sustojusio gamyklų darbo ir ankstesniais metais yra buvę vėlavimų pristatymo grandinėje, tai sudarė papildomų išlaidų daugeliui įmonių, Kinijoje turinčių svarbių gamybos komponentų ir jau pagamintų prekių tiekėjų.
Tačiau dėl koronaviruso padėtis dar labiau komplikavosi.
„Skrydžių bendrovės „British Airways“ ir „Lufthansa“ jau atšaukė visus tiesioginius skrydžius į Kiniją ir manoma, kad daugelis kitų oro linijų bendrovių padarys tą patį. Penktadienį apie atšaukiamus skrydžius į visą Kiniją, išskyrus Honkongą, paskelbė ir „Finnair“, – komentuoja M. Lepasalu.
Jo teigimu, mažiau skrydžių reiškia ir mažiau vietos kroviniams. Siuntos kaupiasi ir laukia savo eilės oro uostuose – susidaro eilės ir pailgėja tranzito laikas. Dėl to verslas turi apsvarstyti galimybę mažesnio prioriteto siuntoms išvykimo laukti kelias dienas ar net savaites. Pirmiausia tai būtų importo siuntos, nes importinių prekių iš Kinijos apimtys yra daug didesnės.
„Jau šiandien žinome, kad dauguma iš Kinijos siunčiamų siuntų, kurios turėjo atvykti vasario pradžioje, vėluos“, – atskleidžia M. Lepasalu.
Pataria siuntas skaidyti
Baltijos šalių verslininkams M. Lepasalu pataria palaikyti nuolatinius ryšius su prekių iš Kinijos siuntėjais bei logistikos partneriais ir užtikrinti, kad itin svarbūs kroviniai būtų išsiųsti kuo greičiau.
„Jei planuojama didesnė siunta, galbūt protingiau būtų ją padalyti į kelias dalis ir svarbesnę dalį išsiųsti greičiau, pasinaudojus, pavyzdžiui, skubaus siuntimo sprendimu“, – rekomenduoja M. Lepasalu, kurio patirtis byloja, kad, trūkstant vietos siuntoms, pradės didėti ir lėktuvų skrydžių kainos.
Specialisto teigimu, su siuntomis į Kiniją problemų šiuo metu dar nėra, tačiau jei oro linijų bendrovės ir toliau atšaukinės skrydžius, sunkesnis ir brangesnis taps ir siuntų eksportas.
UAB „Integrity PR"