Pagrindinis forumo tikslas – pristatyti ir aptarti Lietuvos oro transporto sektoriaus būklę bei plėtros galimybes šalies ir tarptautiniame kontekste. Renginyje aptariami strateginiai oro transporto klausimai, Lietuvos oro transporto pasiekimai ir ateities perspektyvos, šalies oro uostų koncesijos projektas, dalijamasi gerąja mokymo organizacijų ir industrijos patirtimi rengiant aviacijos specialistus. Ministras R. Sinkevičius pabrėžė, kad per pastaruosius 4 metus Lietuva oro transporto sektoriuje įgyvendino strateginius sprendimus, leidusius žymiai pagerinti transporto sistemos efektyvumą. Reformuotas šalies oro uostų veiklos modelis, sujungiant Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusias įmones į valstybės įmonę Lietuvos oro uostai. Tai sudarė sąlygas racionaliai paskirstyti oro uostų funkcijas, geriau valdyti jų finansus, derinti kainodarą ir turėti palankesnes sąlygas derybose su skrydžių bendrovėmis. Šio sprendimo privalumus rodo teigiami įmonės veiklos rezultatai.
„Tapome stipraus ir žinomo Europoje ir už jos ribų Baltijos funkcinio oro erdvės bloko dalimi. Tai viena sėkmingiausių tarpvalstybinio bendradarbiavimo iniciatyvų, kurios dėka Lietuvos „Oro navigacija“ kartu su Lenkijos „Pansa“ pradėjo įgyvendinti analogų neturintį projektą – suvienodinti skrydžių valdymo sistemas ir siekia tapti pažangiausias oro eismo valdymo technologijas plėtojančio „iTEC Alliance“ nariais“, – sakė R. Sinkevičius, pristatydamas tarptautinio bendradarbiavimo pasiekimus. Pasak ministro, Lietuva tampa reikšmingu orlaivių remonto klasteriu Vidurio ir Rytų Europoje. Šiuo metu mūsų šalyje šiame sektoriuje dirba daugiau kaip 1200 darbuotojų (palyginimui: Estijoje – 250, Latvijoje – 100); per metus aptarnaujama daugiau kaip 300 orlaivių. Artimiausiu metu šie skaičiai dar labiau išaugs, nes oro linijų bendrovė „Ryanair“ ketina plėtoti šią veiklą Kauno oro uoste.
Pasaulio oro transporto tendencijas ir problematiką šiandien forume aptaria Europos Komisijos paskirtojo „Sesar Deployment Manager“, Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA), „Indra“, „ALG Global“, „Baltic FAB“ atstovai. Pristatoma Bendro Europos dangaus mokslinių tyrimų programa, jos diegimui skirti valdymo ir paskatų mechanizmai.
Forumo diskusijose ypatingas dėmesys skiriamas transporto infrastruktūros valdymui oro uostų koncesijos projekto kontekste. Šiuos klausimus aptars Susisiekimo ministerijos, „Investuok Lietuvoje“, „ALG Global“, „Vinci Airports“ vadovai, apie koncesijos galimybių panaudojimą plėtojant kelių ir geležinkelių transportą pasisakys Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovai.
Forumą organizuoja VšĮ „Transporto akademija“ ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aviacijos institutas. Daugiau informacijos: www.aviationforum.lt
LR Susisiekimo ministerija