AB Lietuvos geležinkeliai spalio 6–8 dienomis Minske vykusioje parodoje „Transportas ir logistika 2015“ pratęsė bendradarbiavimo sutartis su savo klientais ir partneriais iš Baltarusijos. Baltarusija jau kelerius metus iš eilės išlieka svarbiausia Lietuvos geležinkelių krovinių vežimo rinka. Tarp Lietuvos ir Baltarusijos pernai pervežta 15,5 mln. tonų krovinių, arba net 32,3 proc. viso krovinių srauto, šiemet per aštuonis mėnesius – 11,3 mln. tonų krovinių, arba 36,3 proc. nuo visų pervežtų krovinių.
Parodos metu pratęstos bendradarbiavimo sutartys su bendrovėmis „Grodno Azot“ ir „Avantreil“. Jose numatytos krovinių ir tuščių riedmenų gabenimo Lietuvos geležinkeliais sąlygos. Su „Grodno Azot“ Lietuvos geležinkeliai bendradarbiauja nuo 2010-ųjų – į Klaipėdą vežami šios bendrovės gaminami produktai, tokie, kaip cheminės ir mineralinės trąšos.
Baltarusijos bendrovės „Avantreil“ pagrindinė veikla – krovinių ekspedijavimo paslaugos, o pagrindinė pervežimų kryptis – Karaliaučiaus sritis. Daugiausiai šis bendrovė gabena anglį, naftą ir jos produktus, chemines ir mineralines trąšas, medienos produkciją.
„Planuojame, kad šiemet pervešime apie 2,5 mln. tonų šių bendrovių krovinių. Pratęstos sutartys leis išsaugoti panašias šių klientų pervežamų krovinių apimtis ir kitais metais bei išlaikyti gaunamas pajamas“, – sakė Lietuvos geležinkelių Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Stasiūnas.
Jis taip pat pažymėjo, kad abiejų valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.
Su kitomis Baltarusijos bendrovėmis, ekspeditorių įmonėmis bei gamintojais pasirašytos sutartys vis dar galioja.
AB Lietuvos geležinkeliai