Vasario 11 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Antrinio perdirbimo įmonių asociacijos (toliau APĮA) direktorė Asta Kuckaitė pasirašė bendradarbiavimo memorandumą. Sutarta keistis informacija apie verslo sąlygas, statistika bei bendromis pastangomis skatinti krovinių vežimą tarp Turkijos ir Lietuvos, tarp Baltijos jūros regiono ir Artimųjų Rytų, tam panaudojant konteinerinį traukinį „Vikingas“.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, pasirašytas memorandumas ne tik parodo jį pasirašiusių šalių susidomėjimą vystyti bendrų krovinių vežimą, bet gali atverti papildomų galimybių ir kitiems bendrovės projektams.
„Asociacijai suteiksime visą reikalingą informaciją apie Vilniaus bei Kauno intermodalinių terminalų veiklos sąlygas ir per juos planuojamus vykdyti vežimus. Asociacija išnagrinės savo galimybes perdirbtas antrines medžiagas krauti į konteinerius ir per šiuos terminalus vykdyti jų krovą bei pervežimą“, – sakė S. Dailydka.
2000 m. buvo įkurta „Metalo laužo įmonių asociacija“. 2005-aisiais, pakeitus asociacijos plėtros kryptis, prie jos pradėjo jungtis ne tik metalo laužo įmonės, todėl asociacijos pavadinimas buvo pakeistas į „Antrinio perdirbimo įmonių asociacija“. Šiuo metu APĮA vienija 29 Lietuvos įmones, kurių bendra apyvarta kasmet siekia apie 200 mln. eurų.
Vilniaus intermodalinis terminalas yra statomas šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai „Vikingas“, „Šeštokai Express“, „Saulė“ ir „Merkurijus“. Jis taps pirmuoju Vilniaus viešojo logistikos centro (VLC) objektu, apie kurį kursis privačios įmonės, užsiimančios transporto, logistikos bei susijusia veikla. Intermodalinis terminalas suteiks Vilniaus VLC įsikūrusioms įmonėms prieigą prie kelių ir geležinkelių bei leis greitai ir efektyviai perkrauti krovinius tarp skirtingų transporto priemonių.
Kauno VLC intermodalinis terminalas statomas Palemono kelyne, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona. Pastatytas terminalas tarnaus ne tik VLC poreikiams, bet ir kaip galutinis pirmu etapu planuojamos nutiesti europinės (1435 mm pločio) geležinkelio vėžės taškas. Konteineriuose iš Pietų ir Vakarų Europos atvykstantys ir terminale perkrauti kroviniai galės toliau judėti Šiaurės ir Rytų kryptimis.
Konteinerinis traukinys „Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos ir Moldovos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Maršrutas tarp Lietuvos ir Turkijos per Baltarusiją ir Ukrainą geležinkeliais ir keltų linijomis per Juodąją jūrą galėtų būti įveikiamas per 5–6 dienas, tik geležinkeliais – per Baltarusiją, Ukrainą, Moldovą, Bulgariją ir Rumuniją – per 8–10 dienų.
AB „Lietuvos geležinkeliai“