Baltijos šalys įsteigė bendrą „Rail Baltica“ įmonę

2014 10 29

 

Spalio 28 dieną, Baltijos šalys pasirašė istorinę sutartį, tapsiančią startu projektui, kuris dar glaudžiau sujungs regioną su Vakarų Europa. Remiantis sutartimi, Rygoje įsteigta bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonė „RB Rail“. Ji bus atsakinga už tarptautinį projektą „Rail Baltica“, kuris europinės vėžės geležinkeliu sujungs Baltijos šalis ir Suomiją bei Lenkiją. Tai bus pirmas tokio dydžio projektas, kurį trys Baltijos šalys įgyvendins bendrai.

 

Įmonės steigimo sutartį pasirašė Baltijos šalims atstovaujančių bendrovių „Rail Baltica statyba“, „Eiropas Dzelzcela Linijas“ (Latvija) ir „Rail Baltic Estonia“ (Estija) vadovai. Ceremonijoje taip pat dalyvavo Baltijos šalių susisiekimo ministrai.

 

„Ši sutartis – tai istorinis momentas visoms Baltijos šalims. Ja įtvirtiname projekto įgyvendinimo pradžią ir  demonstruojame, kad žengiame realius žingsnius siekdami visapusiškai integruotis į Europos Sąjungą. Be to, džiaugiamės, kad šalių sutarimu įtraukėme į sutartį nuostatą dėl Vilniaus jungties. Mums tai buvo ir yra svarbi projekto sąlyga, ir šiandien matome, kad ji padidins projekto vertę ne tik Lietuvoje, bet ir viso projekto mastu“, – sakė Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 

Jo teigimu, itin svarbu, kad projekto įgyvendinimą didžiąja dalimi yra pasirengusi finansuoti Europos Sąjunga. „Tikime, kad „Rail Baltica“ projektas bus tarp prioritetų priimant sprendimus dėl lėšų skyrimo“, – sakė R. Sinkevičius. Planuojama, kad Europos Sąjunga (ES) finansuos apie 85 proc. projekto vertės.

 

Trijų Baltijos šalių paraiškos parengimas ir pateikimas Europos infrastruktūros tinklų priemonės finansavimui gauti yra įvardijami tarp pirmųjų bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonės darbų. Galutinis terminas pateikti paraišką Europos Komisijai – 2015 m. vasario 26 diena.

 

„Šiandien pasirašyta sutartis reiškia, kad apie „Rail Baltica“ kalbame jau nebe būsimuoju laiku. Tai išskirtinio masto tarptautinis projektas, todėl kartu su partneriais sieksime, kad jo naudą ir naujas galimybes kuo greičiau pajustų visų Baltijos šalių gyventojai ir verslo atstovai“, – sako bendrovės „Rail Baltica statyba“ direktorius Dainius Budrys.

 

Baltijos šalys valdys po trečdalį bendrovės „RB Rail“ akcijų. Svarbiausiems sprendimams priimti bus būtinas visų trijų valstybių paskirtų atstovų–valdymo organų narių pritarimas. Įmonė prižiūrės, kaip kiekvienoje šalyje įgyvendinamos projekto procedūros, koordinuos projekto eigą ir teiks administravimo paslaugas. Lietuvos interesams bendroje įmonėje atstovaus šių metų pradžioje įsteigta „Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė „Rail Baltica statyba“.

 

„Rail Baltica“ projektas laikomas vienu iš Europos Komisijos prioritetų. Kaip buvo skelbta, ES transporto jungtims modernizuoti 2014–2020 metais skirs 41 mlrd. Lt (11,9 mlrd. eurų). Tai didžiausia kada nors skirta parama transporto infrastruktūrai. „Rail Baltica“ patenka į vieną iš devynių pagrindinių transporto koridorių, kuriems bus skiriama daugiausiai lėšų. Remiantis tarptautinės inžinerinių sprendimų kompanijos „AECOM“ studija, preliminari „Rail Baltica“ vertė siekia 3,5 mlrd. eurų (12 mlrd. Lt)  mlrd. Lt, o planuojama darbų trukmė – 10 metų.

 

„Rail Baltica“ projektą nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Talino planuojama užbaigti iki 2024 metų.


Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt