Seimas plenariniame posėdyje pradėjo svarstyti susisiekimo viceministro Sauliaus Girdausko pristatytus Saugios laivybos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pakeitimus (projektas Nr. XIP-3151<http://www3.lrs.lt/pls/inter/dokpaieska.rezult_l?p_nr=XIP-3151*&p_nuo=&p_iki=&p_org=&p_drus=&p_kalb_id=1&p_title=&p_text=&p_pub=&p_met=&p_lnr=&p_denr=&p_es=0&p_tid=&p_tkid=&p_t=0&p_tr1=2&p_tr2=2&p_gal=&p_rus=1>(3) ES). Naujomis nuostatomis siekiama efektyviau užtikrinti saugią laivybą ir taršos iš laivų prevenciją, sumažinti administracinę naštą verslui, įtvirtinti nuostatas dėl Tarptautinės jūrų organizacijos audito, įgyvendinti naująjį užsienio valstybių ir Lietuvos laivų kontrolės režimą, užtikrinti nepriklausomą laivų avarijų ir incidentų tyrimą, sudaryti sąlygas registruoti tradicinius laivus. Saugios laivybos įstatyme naujai reglamentuojamos nuostatos dėl laivo tinkamumo plaukioti, nustatomos kompetentingos institucijos, kurios vykdys laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, techninę priežiūrą. Teisiškai užtikrinamos sąlygos atlikti Tarptautinės jūrų organizacijos valstybės narės auditus, kuriais nustatoma, ar valstybė tinkamai vykdo tarptautinius įsipareigojimus, veikdama kaip vėliavos, uosto ir pakrantės valstybė. Įstatymų pakeitimais taip pat siekiama pagerinti laivybos verslo bei jūrininkų darbo ir gyvenimo laive sąlygas. Pasak viceministro, tokiu būdu būtų pagerintos laivybos verslo sąlygos, tinkamai reglamentuota asmenų, nesudariusių sutarčių su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, veikla Klaipėdos ir Šventosios uostuose; taip pat būtų atsisakyta reikalavimo Šventosios uoste aptarnauti Būtingės terminalo pagrindinius laivus ir laivus, skirtus avarijų likvidavimui šiame terminale. Po pristatymo už projektus balsavo 71 Seimo narys, prieš balsavusių nebuvo, susilaikė 2 parlamentarai. Pritarus teisės aktų pakeitimams po pateikimo, toliau jie bus svarstomi pagrindiniu paskirtame Ekonomikos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama sugrįžti spalio 16 d.
Seimo kanceliarija