Baltijos šalių derybinių grupių (Task Force) atstovai susitarė dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės akcininkų sutarties nuostatų. Šalių sutarimu į šią sutartį bus įtraukta ir nuostata dėl Vilniaus jungties. Taip pat susitarta, kad įgyvendinant projektą šalys bendrai sieks, jog Vilniaus jungtis būtų finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Toks sprendimas šiandien priimtas Estijos sostinėje Taline vykusių trišalių derybų metu.
„Džiaugiamės, kad pavyko pasiekti ir įtvirtinti susitarimą tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės steigimo svarbiausių klausimų. Tai svarbus momentas, atveriantis kelius tolesniems darbams, realiai įgyvendinant projektą“, – sakė Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Bendros „Rail Baltica“ įmonės akcininkų sutarties projektas dar bus pristatytas Baltijos šalių Vyriausybėms.
Įsteigta bendra Estijos, Latvijos ir Lietuvos valdoma „Rail Baltica“ įmonė imsis projekto finansavimui užtikrinti reikiamų veiksmų. Bendroje įmonėje dirbs aukštos kvalifikacijos specialistai, turintys patirties įgyvendinant panašaus masto projektus.
Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Europos Sąjungos lėšomis numatoma finansuoti 85 proc. projekto vertės.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija