Rusijoje keičiasi sunkiasvorių transporto priemonių mokėjimo už kelius sistema

2014 01 15


Rusijoje keičiami teisės aktai, kuriais reglamentuojamas sunkių krovinių gabenimas ir mokesčiai už naudojimąsi keliais, atliekat tokius pervežimus. Prognozuojama, kad išduodamų specialių leidimų, leidžiančių gabenti sunkesnius nei numato teisės aktai krovinius, skaičius sumažės. Sugriežtintas leidimų išdavimas turėtų dalį krovinių nukreipti į geležinkelius ir uostus, tačiau tikimasi, kad padidės surenkamų mokesčių suma, dėl pasikeitusios jų skaičiavimo sistemos.
 
Mokestis už sunkių krovinių vežimą bus paskaičiuojamas atsižvelgiant į regiono, kuriame yra kelias, klimato sąlygas, dangos paviršių, kelio tipą, ratų konfigūraciją.
 
Planuojama, kad leidimų vežti sunkius krovinius bus išduodama 20 proc. mažiau, tačiau nauja keliams padaromos žalos skaičiavimo sistema leis surinkti panašius mokesčius kaip ir dabar.
 
Rusijos transporto atstovai įžvelgia nemažai privalumų naujojoje tvarkoje, tačiau pastebi, kad tobulėti dar yra kur. Dauguma pritaria minčiai, kad mokant už kelius būtų atsižvelgta į transporto priemonės technines charakteristikas. Anksčiau to nebuvo. Dauguma šiuolaikinių sunkvežimių turi papildomas ašis, kurios mažina apkrovą keliui, leidžia gabenti sunkesnius krovinius. Pagal naująją tvarką, šešiaašių transporto priemonių junginiai galės sverti iki 44 t. Šiuo metu ši riba siekia 38 t.
 
Nauji pakeitimai daro aiškesnę ir mokėtiną sumą ir baudų dydį už pažeidimus. Vairuotojai galės patys susiskaičiuoti kokią sumą jiems reiks mokėti už viršsvorį.
 
Kitaip bus skaičiuojama ir ašių apkrova. Šiuo metu ji skaičiuojama kiekvienai ašiai atskirai. Pagal naująją tvarką bus skaičiuojama dvigubų ar trigubų ašių grupės bendra masė.
 
Transporto atstovų teigimu, ši naujovė leis pažaboti korumpuotus transporto inspektorius. Kai kuriuose svėrimo postuose buvo specialiai sukonstruotas 2 cm. aukščio pakilimas prieš pat svarstykles. Ši gudrybė dirbtinai padidindavo galinės ašies apkrovą. Tai buvo galimybė transporto inspektoriams gauti iš vairuotojų kyšį.
 
Pagal naują tvarką, šie pakilimai praranda prasmę, nes bus matuojamas bendra ašių grupės apkrova, o ne vienos ašies.
 
Rusijos transporto atstovai taip pat siūlo sistemą visiškai automatizuoti, taip kaip šiuo metu yra su greičio matuokliais. Jų nuomone, tokia tvarka, kuomet pašalinamas žmogiškasis faktorius, būtų naudinga visiems: valstybei, verslui, keliams. Dabar niekas nežino kokios sumos nusėda inspektorių kišenėse ir nepatenka į valstybės biudžetą. Rusijos verslo atstovai įsitikinę, kad panaikinus galimybę imti kyšius, surenkame mokesčiai už per sunkius krovinius didėtų keliais kartais.
 
Naujoji tvarka turėtų įsigalioti nuo kitų metų.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt