Pasak „Rail Baltica“ projekto direkcijos vyr. inžinierės Jadvygos Burak, toks įvertinimas rodo, kad vienas svarbiausių ir ambicingiausių šalies projektų, leisiančių pagerinti susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos šalių bei tarp Baltijos ir Šiaurės valstybių, yra vykdomas kokybiškai ir profesionaliai.
„Suprojektuotas ruožas – tai viena reikšmingiausių „Rail Baltica“ projekto dalių, kurią užbaigus, buvo padėtas pagrindas sėkmingam jo tęstinumui, parenkant rangos bendroves ir pradedant konkrečius rekonstrukcijos darbus geležinkelio atkarpoje nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Kauno“, - pažymėjo J.Burak.
Techninio projekto metu 33 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Marijampolė–Šeštokai šalia esamo geležinkelio buvo suprojektuotas naujas 1435 mm pločio vėžės kelias, kuriuo 120 km/val. greičiu važiuos keleiviniai traukiniai, bei 80 km/val. greičiu – prekiniai traukiniai. Taip pat suprojektuota ruože esančių stočių rekonstrukcija, parengta planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaita.
Techninį geležinkelio ruožo Marijampolė-Šeštokai projektą AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakymu atliko UAB „Sweco Lietuva“, veikianti kartu su jungtinės veiklos partnerėmis Eisenbahn-und Bauplanungsgesellshaft mbH Erfurt bei UAB „Tiltų ekspertų centras“.
„Šis projektas labai įdomus, bet kartu ir sudėtingas tiek turinio, tiek vadybos, tiek ir laiko aspektais. Per labai trumpą darbų terminą 33 km ilgio ruože teko projektuoti ne tik geležinkelio vėžę, bet ir 33 pralaidas, 4 tiltus, 4 viadukus, taip pat numatyti daugelio inžinerinių tinklų iškėlimą“, - pasakojo UAB „Sweco Lietuva“ Pramonės ir infrastruktūros padalinio viceprezidentas Valdas Babaliauskas.
Jo teigimu, vienas iš projekto iššūkių buvo jo poveikio gyventojams įvertinimas. „Traukinių keliamas triukšmas – vienas didžiausių veiksnių, galinčių turėti psichoemocinį poveikį greta geležinkelio gyvenantiems žmonėms. Atsižvelgiant į tai, techniniame projekte ypač didelį dėmesį skyrėme tvarios inžinerijos principams, pavyzdžiui, numatėme net 5,9 km efektyviai triukšmą sugeriančių sienučių“, - sakė V. Babaliauskas.
Kaip vieną viena sunkiausių projekto dalių jis įvardijo tai, kad techninio projekto rengėjams įvairias procedūras, neskaitant užsakovo, teko derinti su trijų savivaldybių – Marijampolės, Lazdijų bei Kalvarijos – atstovais. „Tai kompleksiškas ir sudėtingas procesas – palaikant konstruktyvų dialogą ieškota geriausių ir visoms suinteresuotoms šalims priimtinų sprendinių, kurie leistų projektuojamą geležinkelio vėžę darniai, efektyviai ir saugiai integruoti į esamas urbanizuotų teritorijų infrastruktūras“, - teigė UAB „Sweco Lietuva“ atstovas.
Geležinkelio ruožo Marijampolė-Šeštokai techninį projektą įgyvendino per 20 aukštos kvalifikacijos specialistų.
Pradedant objekto tyrinėjimo ir baigiant derinimo darbais, šis projektas buvo rengiamas beveik metus.
Projektas „Rail Baltica“ finansuojamas Lietuvos Respublikos biudžeto ir Europos Sąjungos TEN-T programos lėšomis.
Papildoma informacija:
Akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ dalyvauja įgyvendinant tarptautinį transporto projektą „Rail Baltica“, kuris kokybiška geležinkelio linija sujungs Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir, pasitelkus keltą, Helsinkį.
Visos „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis nuo Varšuvos iki Talino – apie 1200 km, Lietuvoje apie – 333 km, iki 2015 m. europinė vežė Lietuvoje sudarys 120 km.
AB „Lietuvos geležinkeliai“
„Rail Baltica“ geležinkelio projekto vykdytojai antrus metus iš eilės buvo įvertinti „Lietuvos metų gaminio“ medaliu. Šį kartą Lietuvos pramoninkų konfederacijos apdovanojimas buvo įteiktas už geležinkelio ruožo Marijampolė-Šeštokai techninio projekto įgyvendinimą.