Lietuvos transporto sektoriui ES per šešis metus skyrė 5,4 mlrd. Lt

2013 11 21

 

Lietuva tarp kaimyninių valstybių visada išsiskyrė tvarkingais ir moderniais keliais. Jų būklė ypač pagerėjo pastaraisiais metais, visoje Lietuvoje įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) paramos projektus. Daugiamilijoninės ES investicijos skiriamos visam šalies transporto sektoriui – pasinaudojant jomis modernizuojami keliai, geležinkeliai, vandens ir oro transporto infrastruktūra, gerinamas vietinis susisiekimas, didinama eismo sauga, plėtojamas ekologiškas transportas.
 
Lietuvos susisiekimo sektoriui 2007–2013 metų laikotarpiu iš ES struktūrinių fondų skirta beveik 5,4 milijardo litų, iš jų 3,83 milijardai litų – Sanglaudos fondo ir 1,53 milijardo litų – Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Šiuo metu jau pasirašytos visos sutartys projektams įgyvendinti, o juose numatyti darbai bus atlikti iki 2015 metų pabaigos.
 
Daugiausia dėmesio keliams
 
„Didžiausia investicijų dalis – apie 60 procentų skiriama kelių tinklui modernizuoti. Lietuvos kelių tinklas yra Europos Sąjungos transporto sistemos dalis, šalies teritoriją kerta du tarptautiniai transporto koridoriai, todėl daugiausia ES paramos lėšų skiriama modernizuoti Rytų–Vakarų ir Šiaurės–Pietų kryptimis vedančiai transporto infrastruktūrai, kur krovinių srautai didžiausi. Pasinaudojant ES parama rekonstruojami europinės reikšmės keliai, išasfaltuoti šimtai kilometrų žvyrkelių, rekonstruojamos miestų ir kaimų gatvės, keliai ir tiltai, aplinkkeliai“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
 
Šios investicijos į transporto sektorių yra svarbios visai šalies ekonomikai. Lietuvoje šio sektoriaus įtaka ekonomikai yra gerokai didesnė nei kitose ES šalyse. Transporto sektorius sukuria beveik 13 procentų šalies bendrosios pridėtinės vertės.
 
Naudą junta kiekvienas
 
Investicijos į vieną perspektyviausių verslo sričių – transporto sektorių skatina Lietuvos ekonomikos augimą, darbo vietų kūrimą ir išsaugojimą. Taip pat gerėja sąlygos verslo ir turizmo plėtrai, patogesnis tampa kasdienis žmonių gyvenimas. Geras permainas pajunta kiekvienas šalies gyventojas. Sutvarkytais keliais, gatvėmis važiuoti greičiau ir saugiau, modernizuoti tarptautiniai oro uostai džiugina keliautojus, plėtojami geležinkeliai naudojami ir keleivių, ir krovinių pervežimams, teigiamas jūrų uosto modernizavimo pasekmes greičiausiai įvertina verslas.
 
Šiame ES finansavimo laikotarpyje transporto sektoriui atiteko apie 23 procentus visos Lietuvos gautos paramos. 2014–2020 m. finansinės paramos dalis šiek tiek sumažės, o prioritetas bus teikiamas šalies susisiekimo sistemos sąveikai su transeuropiniais transporto tinklais, regionų pasiekiamumui gerinti, ekologiškų transporto sistemų plėtrai, eismo saugai gerinti ir darniam judumui miestuose skatinti.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt