Nuo 2013 m. Rusijoje buvo planuojama iš sunkesnių nei 12 t. transporto priemonių rinkti kelių mokesčius. Panašu, kad šie planai nukeliami dar bent metams.
Rusijos transporto ministerija informavo, kad reikiama infrastruktūra yra neparuošta ir 50 tūkst. km., kuriuose buvo planuojam imti mokesčius, kol kas lieka neapmokestinti.
Buvo rekomenduojama rinkti po 3,5 rublio už vieną km., tačiau kol kas jokie dokumentai neparuošti ir nepatvirtinti. Keliuose taip pat turėjo atsirasti elektroninės mokesčių surinkimo sistemos, kurios būtų suderintos su „GLONASS“ prietaisais.
Ekspertai jau dabar kalba, kad ir 2014 m. ši sistema dar gali neveikti. Pati elektroninė sistema dar nesukurta, reikia pasirašyti koncesijos sutartį. Surasti kompaniją šiam projektui ir su ja susitarti dėl sąlygų gali užtrukti nuo 4 iki 6 mėnesių. Pasirašius sutartį gali prireikti 2 metų sistemos projektavimui ir jos įvedimui, dokumentacijos tvarkymui, pajungimui prie telekomunikacinių tinklų.
Skaičiuojama. Kad įvedus šį mokestį vežėjų paslaugos gali pabrangti apie 10 proc. Tai automatiškai pabrangins ir prekes vartotojams. Standartinis vilkikas per metus nuvažiuoja apie 100 tūkst. km. Kelių mokestis tokiai transporto priemonei siektų iki 350 tūkst. rublių (apie 30 tūkst. Lt.). Taip pat Rusijos vežėjams yra taikomi transporto ir utilizacijos mokesčiai, bei jie turi mokėti kuro akcizą. Šiuo metu išlaidos transportui Rusijoje sudaro apie 15-20 proc. prekės kainos. Vakarų Europoje šis rodiklis siekia apie 7-8 proc.
Rusijos biurokratai visiškai nesibaimina, kad tokie mokesčiai gali sužlugdyti jų vežėjų verslą. Jų nuomone , tai yra visiškai normali praktika visame pasaulyje. Tokie mokesčiai paskatins ekonomiškesnių ir ekologiškesnių transporto priemonių pirkimą, o surinktos lėšos bus skirtos kelių infrastruktūrai gerinti, kurią labiausiai ir gadina sunkiasvorės transporto priemonės.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas