Automobilių gamintojas KamAZ kreipėsi į Federalinę muitinės tarnybą reikalaudamas sugriežtinti sunkvežimių importo iš Kinijos kontrolę. Kompanijos atstovas pareiškė, jog „KamAZ“ vadovybė atliko savo tyrimą, kaip organizuojamas kiniškų sunkvežimių importas į Tolimuosiuos Rytus.
Tyrimas atskleidė, kad importininkai dažnai sumažina sunkvežimių muitinę vertę ir įformina naudotus automobilius kaip naujus. Tokiu būdu pardavėjai „numuša“ galutinę automobilių kainą. Be to, „KamAZ“o duomenimis, kiniškų sunkvežimių dokumentuose dažnai nurodytas ekologinis standartas EURO-3, nors legaliai jie galėtų gauti tik EURO-2 sertifikatus. Tokios klasės automobilius draudžiama eksportuoti į Rusiją. Jie taip pat kainuoja 150-200 tūkst. rublių pigiau nei rusiški analogai.
„KamAZ’o” atstovas pabrėžė, kad daugiausia pažeidimų pastebėta 14-40 tonų krovumo automobilių segmente, kuriame specializuojasi Rusijos koncernas. 2012 m. pirmą pusmetį technikos importas iš Kinijos į Rusija padidėjo 2,8 kartais ir viršijo 4129 automobilius. Bendras sunkvežimių importas į šalį sudarė 55 200 sunkiasvorių automobilių per šių metų pirmus 6 mėnesius.
Anksčiau „KamAZ“ teigė, kad nelegalus sunkvežimių importas iš Kinijos lėmė kompanijos dalies sumažėjimą Rusijos sunkvežimių rinkoje: 2012 m. pirmą pusmetį ji sudarė 35,6 proc. lyginant su 39,1 proc. 2011 m. tą patį laikotarpį.
Kinijoje gaminami beveik visų klasių sunkvežimiai. Žinomiausi iš jų – Fo¬ton, САМС, Dong¬feng ir Ha¬nia.
Rusijos valdžia aktyviai palaiko šalies automobilių gamintojus jų kovoje su užsienio kompanijomis. Pavyzdžiui, 2008 m. buvo padidinti naudotų automobilių muitai. Rusijai įstojus į PPO importo ribojančių muitų teko atsisakyti. Vietoje jų nuo rudens Rusija įveda utilizacijos mokestį. Užsienietiškų lengvųjų automobilių utilizacijos mokestis sudarys 20-45 tūkst. rublių priklausomai nuo variklio tūrio. Sunkvežimių – 150-400 tūkst. rublių priklausomai nuo automobilio svorio.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas