Praėjusi savaitė visiems priminė, kad vasara, priešingai nei vežėjus spaudžiančios didžiausios problemos, jau artėja į pabaigą. Atvėsus orams belieka tikėtis, kad paromis pasienyje stovintiems vilkikų vairuotojams tai palengvins laukimą norint kirsti sieną.
Pasienio problemos
Spręsdama šią eilių problemą, asociacija „Linava“ kreipėsi į ministerijas. Užsienio reikalų, Finansų, Susisiekimo ir Vidaus reikalų ministerijoms skirtame laiške, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius prašo atkreipti dėmesį į milžiniškų eilių problemą Lietuvos-Baltarusijos pasienyje ir imtis būtinų priemonių nuolat besiformuojančioms vilkikų eilėms išsklaidyti.
Prie situacijos pasienyje gerinimo neprisidėjo rugpjūčio 6 – 7 d. taikyti sunkiojo transporto eismo apribojimai Raigardo – Privalkos pasienio poste. Primename, kad šiandien ir rytoj, rugpjūčio 13 – 14 d., šiame poste taip pat yra apribotas vilkikų eismas.
Geresnių žinių apie pasienio kirtimą sulaukta tik iš Rusijos. Šios šalies ir Estijos pasienyje iš Rusijos pusės jau daugiau nei tris savaites veikia elektroninė eilių rezervavimo sistema. Rusai jau dabar kalba, kad ši sistema pasiteisino ir ji bus plėtojama ir kituose postuose. Belieka tikėtis, akd ateityje ji sėkmingai veiks ir pasienyje su Latvija, o laikui bėgant galbūt atkeliaus ir į Lietuvos – Baltarusijos pasienį.
Taip pat vežėjai turėtų būti patenkinti žiniomis iš VKTI, kurie informavo, kad įvertinusi asociacijos “Linava” išdėstytas kylančias grėsmes tolimesniam kelių transporto įmonių funkcionavimui ir atsižvelgusi į pateiktus asociacijos pasiūlymus, VKTI viršininko įsakymu sušvelnino pažeidimų sarašą, už kuriuos bausti vežėjas, vežėjo vadovas ar transporto vadybininkas nelaikomi turinčiais nepriekaištingą reputaciją.
Naujos transporto priemonės
Praėjusią savaitę visus nustebino baltarusiai. Kompanija „MAZ“ kartu su inžinerijos institutu sukūrė 47 m. ilgio autotraukinį. Jo maksimali masė beveik 100 t. Negana to, baltarusiai teigia, kad ateityje tokios transporto priemonės nieko nestebins ir jie bus pirmieji po australų, turintys tokio ilgio auto traukinius viešuosiuose keliuose.
Kitos naujovės taip pat gana įdomios. Vokiečių koncernas „MAN“ rugsėjo mėnesį Hanoveryje vyksiančioje komercinio transporto parodoje pristatys vieną iš savo pagrindinių naujovių – sunkvežimį „Metropolis“. Jo išskirtinumas – sunkvežimyje sumontuotas 3 l. darbinio tūrio „Volkswagen“ variklis, kuris dirbs kaip jėgainė ir aprūpins sunkvežimį reikiama energija. Vietoj standartinio variklio ir pavarų dėžės sumontuotos energijos kaupimo baterijos. „MAN“ inžinieriai pripažįsta, kad tai yra labai svarbus modelis nes tai yra bandymas kurti ateities vilkiką, kuris atitiktų būsimus taršos reikalavimus ir visos panaudotos technologijos ateityje gali persikelti į vidutinių ir tolimųjų reisų vilkikus.
Taip pat į Europos rinką po truputį beldžiasi didžiajam vilkikų gamintojui nepriklausantys vilkikai. Vienas tokių bandymų – „Ford Cargo 1846T“. Gamintojas tikisi, kad šis modelis ras savo vietą rinkoje ir sudarys rimtą konkurenciją kitiems vilkikų gamintojams.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas