Lenktyniniai sunkvežimiai: 1000 A. j., 160 km./h. greitis ir kiti aspektai

2012 08 09


Kas dieną visam pasaulyje keliais rieda milijonai vilkikų. Visus mes juos daugiau ar mažiau pažįstame. Šį kartą žvilgtelėkime į retai aptariamus, tačiau išties labai įspūdingus lenktyninius sunkvežimius, kurių neišvysime bendro naudojimo keliuose ar statybų aikštelėse.

Istorija

Vilkikų lenktynės atsirado pakankamai neseniai. Pirmąkart žiūrovai jas pamatė praėjusio amžiaus 9 dešimtmetyje JAV. Tuomet lenktyniaudavo nuolatos įprastiems darbams naudojami sunkvežimiai su standartinėmis padangomis. Pirmųjų Doningtone, Jungtinė karalystė, vykusių lenktynių nugalėtoju tapo italas, kuris atvyko į lenktynes su pilna puspriekabe, ją atkabino, sudalyvavo lenktynėse, o kitą dieną toliau gabeno savo krovinį į numatytą vietą.

Laikui bėgant šių lenktynių populiarumas augo, buvo naudojamos vis tobulesnės technologijos, kurių nesutiksime kituose vilkikuose. Dabar sunkvežimių lenktynes organizuoja tarptautinė automobilių federacija (FIA), o dalyvaujantiems sunkvežimiams keliami griežti techniniai reikalavimai.

Reikalavimai

Greitis yra griežtai apribotas iki 160 km./h. Tai lenktynes daro labai įtemptas, nes nei vienas sportininkas neturi greičio pranašumo, o daug ką lemia vairuotojo sugebėjimai. Transporto priemonė turi sverti ne mažiau 5 500 kg., o priekinė ašis ne mažiau 3 300 kg. Šis apribojimas numatytas tam, kad komandos variklį montuotų sunkvežimio priekyje. Lenktyniaujantys sunkvežimiai iš esmės naudoja standartinius variklius, tačiau jie yra smarkiai patobulinti ir skiriasi nuo montuojamų į kasdieninius sunkvežimius. Variklio darbinis tūris negali viršyti 12 l., o jo galia paprastai būna šiek tiek didesnė nei 1000 A. j.

Lenktynėse naudojamos mechaninės pavarų dėžės, tačiau daugybė elektroninių prietaisų padeda vairuotojui, kad lenktynėse sunkvežimis įsibėgėtų kuo greičiau.

Kėbulas yra sutvirtintas metaliniais lankais, salone yra gaisro gesinimo sistema. Diskiniai stabdžiai, kurie gauna didžiules apkrovas yra aušinami vandeniu.

Visi sunkvežimiai savo išvaizda privalo būti panašūs į standartinius. Jų minimalus aukštis ir plotis yra 2,5 m. Ilgio apribojimų nėra.

Dalyviai

Lenktynėse dalyvauja specialiai paruošti įvairių gamintojų sunkvežimiai. Nuvažiavę į lenktynių trasą, joje galite išvysti Mercedes, Renault, MAN, Ford, Foden, ERF, DAF, Volvo, Scania, SISU ar Seddon Atkinson markės sunkvežimius. Paprastai važiuojama 8 – 12 ratų. Kartais prie starto linijos išsirikiuoja iki 30 vilkikų. Tiesa, čia nėra starto iš fiksuotos padėties. Vilkikai juda kolona paskui lengvąjį automobilį, o šiam pasitraukus ir būna duodamas leidimas pradėti lenktyniauti. Iš eigos įsibėgėdamas sportinis sunkvežimis aplenktų ir standartinį Porsche 911 automobilį.

Lenktynės vyksta šiltuoju metų sezonu, o jų pabaigoje, geriausiai pasirodęs ir daugiausiai taškų surinkęs sportininkas skelbiamas nugalėtoju.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt