Tarptautiniais pervežimais užsiimančioms Latvijos bendrovėms trūksta apie penkių tūkstančių vairuotojų. Tai duodamas interviu „Baltic Business Service“ pareiškė Latvijos Tarptautinių pervežimų asociacijos „Latvijas auto“ valdybos pirmininkas Valdis Trizinšas, skelbia DELFI.lv.
Anot V. Trizinšo, šiuo metu šiame sektoriuje dirba 13-15 tūkstančių vairuotojų, o prie jų pridėjus autobusų vairuotojus, gausis apie 20 tūkstančių. „Vairuotojų trūksta, be to, jie sensta. Jauni vairuotojai sudaro vos 30 procentų, dauguma perkopę penkiasdešimt metų“, – sakė „Latvijas auto“ vadovas.
Pagrindinė problema – vairuotojų mokymai. „Kažkada sunkiųjų mašinų vairuotojus apmokė valstybė, dabar sistema tapo sudėtingesne ir žmogus negali iškart gauti kategorijos, leidžiančios vairuoti sunkvežimius. Be to, mokytis jam tenka už savus pinigus arba įmonės sąskaita. Kitaip tariant, pirma reikia gauti C kategoriją, kažkiek laiko pavažinėti ir tik tada laikyti D ar E kategorijos egzaminus. Ne visi jauni žmonės pasiruošę įveikti šį procesą“, – pažymėjo V. Trizinšas. Jis mano, kad valstybei derėtų įtraukti šią specialybę į profesinių mokyklų mokymo programas.
„Latvijas auto“ vadovas tikina, kad ši problema darosi vis aktualesnė ir dauguma pervežėjų dairosi vairuotojų kitose šalyse. „Pas kai kuriuos jau darbuojasi vairuotojai iš Rusijos, Baltarusijos, Bulgarijos“, – pažymėjo V. Trizinšas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas