Kuro kainos vėl kyla

2012 07 24


Birželio pabaigoje žemumą pasiekusios kuro kainos šalies vairuotojus džiugino neilgai. Jau nuo liepos mėnesio pradžios jos vėl pradėjo kilti.

Pirmadienį, liepos 23 d., sostinėje „Statoil“ degalinių šviestelentėse prie A95 benzino užsidegusi 4,91 Lt kaina verčia nerimauti automobilių savininkus. Tuo metu už dyzelį prašoma mokėti 4,62 Lt.

Finanasų analitikai: benzino kaina 5 litų nepasieks

Nors kuro kainos kilimas kiekvienu centu skaudžiai paveikia vairuotojų pinigines, finansų analitikai ramina ir spėja, kad A95 tipo benzino kaina daugiau nei 5 litų už litrą šią vasarą neturėtų pasiekti.

„Finasta“ Kapitalo rinkų departamento analitikas Tadas Povilauskas teigė, kad paskutinių dviejų savaičių tarptautinės naftos kainos augimui įtaką darė konfliktai Sirijoje ir Iranui įvestos JAV sankcijos.

„Dabar vėl pradedamas jausti negatyvių naujienų srautas, kuris greičiausiai nelabai turėtų leisti naftos produktų kainoms kilti šią ar kitą savaitę“, – prognozavo pašnekovas.

Analitikas nesiryžo numatyti kuro kainų ilgesniu laikotarpiu, tačiau prasitarė, kad pavasario pradžioje pasiektų degalų kainų aukštumų mažmeninėje prekyboje tikriausiai nesulauksime.

„Nenorėčiau tikėti, kad kainos bus aukščiau 5 litų šią vasarą, nebent kažkas bus su neramumais Sirijoje ir Irane“, – komentavo T. Povilauskas.

Kaina krenta dėl miglotų ekonomikos augimo perspektyvų

„Finasta“ analitikui pritarė ir „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

„Naftos kainų tendencijos nerodo to, ką matėme šį pavasarį, kai „Brent“ rūšies nafta pabrango iki 125 ir daugiau JAV dolerių už barelį, tuomet benzino kaina buvo pakilusi iki 5 litų už litrą. Šiuo metu šios rūšies nafta yra dar daug pigesnė ir pastarosiomis savaitėmis svyravo apie 100 JAV dolerių už barelį. Esant tokiai kainai nėra pagrindo tikėtis, kad mažmeninės kuro kainos pakils iki 5 litų už litrą“, – įžvalgomis dalijosi ekonomistas.

Paklaustas, kaip vertina šiuo metu degalinėse kylančias degalų kainas, N. Mačiulis atsakė: „Turbūt tai yra tik trumpalaikė tendencija ir neturėtume matyti to, ką matėme šį pavasarį“.

N. Mačiulio nuomone, konfliktas Sirijoje nėra toks svarbus, kad itin reguliuotų naftos kainas, nes ši šalis nėra labai svarbus pasaulio naftos tiekėjas.

„Kad Europos Sąjungos valstybės neimportuos naftos iš Irano buvo jau žinoma pavasario pradžioje. Tai tik privertė Iraną nukreipti didesnius srautus į Pietryčių Azijos valstybes, Australiją. Tačiau naftos trūkumo tai nesukėlė“, – pasaulines tendencijas komentavo analitikas.

„Tikriausiai svarbesnis įvykis, kuris pastaruoju metu lėmė naftos kainos pigimą yra pasaulio ekonomikos augimo perspektyvos, kurios yra pakankamai slogios. Spartaus augimo nesitikima nei išsivysčiusiose nei besivystančiose rinkose, todėl naftos poreikis augs ne taip sparčiai ir dėl to naftos kaina mažės“, – mažesnes degalų kainas ateityje numatė pašnekovas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt