Transporto savaitė (liepos 16 – 22 d.)

2012 07 23


Praėjusią savaitę skriejusios žinio turėjo labiau džiuginti vežėjus nei juos liūdinti. Net ir iš kaimyninės Rusijos pasiekusios žinios nebuvo labai prastos, o Seime pradėta kalbėti apie pagalbą vežėjams kovoje su draudimo kompanijomis ir didelėmis privalomojo vilkikų draudimo kainomis.

Lietuva

Antradienį „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir asociacijos viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius susitiko su Seimo nariu konservatoriumi Jurgiu Razma.

Susitikime aptarti aktualūs vežėjams klausimai susiję su nepalankiomis vežėjams Transporto priemonių valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAPD) kainomis ir sąlygomis.

J. Razma teigė atkreipsiantis dėmesį į šios rūšies draudimo sutartyse numatytas sąlygas, sunkinančias vežėjų darbą. Jis teigė, jog jam yra žinoma ir apie tokiose sutartyse nustatytą mažą neturtinės žalos atlyginimo asmeniui piniginę sumą, dažnai neatitinkančią realiai patirtų nuostolių, kuriuos vežėjai turi padengti.

Po kelių dienų “Linavos” vadovai jau skubėjo į kitą susitikimą. Šį kartą su Latvijos vežėjų asociacijos „Latvijas auto“ prezidentu Valdžiu Treziniu ir generaliniu sekretoriumi Janiu Aboltiniu.

Asociacijų vadovai aptarė bendrą poziciją dėl gabenimų rūšies nustatymo kriterijų derybose su Rusija ir bendrų veiksmų informuojant šalių krovinių terminalus apie jų darbo svarbą šiame procese.

Praėjusią savaitę paaiškėjo, kad birželio 20 d. pakartotiniame Kongrese priimti asociacijos „Linava“ įstatų pakeitimai patvirtinti nebus. Notarė Dainora Jievaitytė nustatė, kad naujos redakcijos įstatai neatitinka įstatymų reikalavimų.

Prižiūrintys savo autoparką ir kelių eismo taisyklių nepažeidinėjantys vežėjai ateityje sulauks pagalbos iš valstybinių institucijų. Numatoma griežčiau kontroliuoti nesažiningus vežėjus. Lietuvoje ruošiamasi diegti naują sistemą, kuri nuskanavusi automobilio numerį patikrintų, ar lengvieji automobiliai yra drausti ir perėję techninę apžiūrą, o vilkikus dar ir pasvertų, įvertintų jų gabaritus ir patikrintų, ar vairuotojai sumokėjo už naudojimąsi keliais.

Paskutinioji svarbesnė žinia iš Lietuvos pasiekė iš statistikos departamento, kurio duomenimis Lietuvoje registruojama vis daugiau puspriekabių ir priekabų.

Rusija

Šį kartą rytų kaimynai pranešė apie nuo naujųjų metų pasikeisiančią įvažiavimo į Rusijos teritoriją tvarką. Nuo 2013 m. sausio 1 d. prekės, kurios gabenamos automobilių transportu ir dėl kurių įvežimo į Muitų sąjungą nepateikta išankstinė informacija, nebus įleidžiamos į šios Muitų sąjungos teritoriją. Laiko iki šio draudimo įvažiuoti įsigaliojimo dar labai daug ir vežėjai turės galimybę tinkamai pasiruošti naujiems reikalavimams.

Taip pat rusai prakalbo apie modernesnį muitinės darbą ir korupcijos mažinimą joje. Kitų metų vasario mėnesį Rusijos muitinė parengs pasiūlymą, pagal kurį leidimą kirsti sieną kroviniams suteiks kompiuterinė programa, o ne muitininkas.

Kriminalai

Taip pat vežėjams primename apie galimus pavojus Europos keliuose. Didžiosios Britanijos policija perspėjo apie jų keliuose atsiradusį naują krovinių grobimų būdą, kuris gali būti naudojamas ir kitose šalyse. Rekomenduojame apie tai pranešti vilkikų vairuotojams, kad šie nepatektų į pavojingas situacijas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt