Klaipėdos uoste statomas keleivinis jūrų terminalas
2012 07 17
Smulkiau
Klaipėdos uoste statomas pirmasis specializuotas keleivių ir krovinių jūrinis terminalas. Šį ketvirtadienį į naujo terminalo pamatus bus įleista atminimo kapsulė, o pirmuosius keleivius planuojama aptarnauti kitų metų vasarą.
Pasak Benedikto Petrausko, „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ generalinio direktoriaus, terminalo suprastruktūros statybos darbai pradėti vykdyti balandžio mėnesį, kai buvo gautas statybos leidimas. Pirmiausia buvo griaunami seni statiniai, atliekami inžineriniai žemės darbai. Dabar statybos jau pasiekė tokį etapą, kai pradeda kilti terminalo pastatas, sandėlis ir kiti numatyti statiniai.
„Iki šio vykdyta skystų krovinių krova mūsų įmonėje visiškai stabdoma, vakar pakrovėme paskutinį melasos laivą ir visą terminalą atiduodame statybininkų žiniai“, - sako B.Petrauskas.
Anot jo, per metus laiko maždaug 20 hektarų plote operatorius planuoja įrengti visiškai naują terminalą, kuris bus pajėgus aptarnauti apie 5 mln. tonų krovinių ir apie 1 milijoną keleivių per metus. Terminalo pastato su keleivių galerija ir laukimo salėmis plotas sieks beveik 5 tūkstančius kvadratinių metrų.
Pagrindiniais statybos partneriais pasiriktos bendrovės: „Inkomsta“, „Klaipėdos monolitas“, „Ruukki Lietuva“.
Terminalo krantinių statybas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu jau antri metai vykdo bendrovė „Latvijas tilti“. Krantinėms įrengti naudojamos valstybės ir Europos Sąjungos piniginės lėšos. Taip pat jau pradedamas privažiuojamųjų kelių tiesimas, sprendžiamas įvažiavimo į terminalą sankryžos rekonstrukcijos klausimas.
„Tai bus tikrai modernus ir pažangus terminalas, pastatytas atsižvelgiant į panašių terminalų Baltijos jūroje veiklos patirtį ir laivybos linijų reikalavimus“, - sako B. Petrauskas.
Anot jo, apie keltų linijas, kurios dirbs naujajame terminale, šiandien galima pasakyti tiek, kad yra pasirašyti ketinimų protokolai, vyksta derybos, o konkretūs maršrutai ir linijų operatoriai turėtų būti paskelbti likus keliems mėnesiams iki jų veiklos pradžios.
Terminalas yra išskirtinis Klaipėdos uoste ir tuo, kad pirmą kartą buvo įsisavinta tokia didelė rezervinė uosto teritorija, išspręsta daug gyventojų iškeldinimo ir nuosavybės išpirkimo klausimų.
Terminalo statybai, be privažiuojamųjų kelių ir sankryžų rekonstrukcijos, bus skirta apie 200 milijonų litų valstybės, Europos Sąjungos ir privačių lėšų.