Prabėgusi savaitė transporto sektoriuje pasižymėjo gausybe kriminalinių ir eismo įvykių kuriuose atsidurdavo vilkikai. Tokios žinios skriejo ir iš Lietuvos ir iš užsienio. Buvo ir kitų svarbių žinių vežėjams.
Kriminalai, avarijos, įvykiai
Lietuvoje daugiausiai dėmesio susilaukė Liepos 10 d. įvykiai Šiauliuose. Čia uždarosios akcinės bendrovės teritorijoje, girti krovininių vilkikų vairuotojai sumušė įmonės direktorių.
Kituose miestuose taip pat užfiksuoti nekasdieniai įvykiai. Tą pačią dieną apie 11 val. Kaune intensyvioje Gertrūdos ir Birštono gatvių sankryžoje išbarstyta beveik pusė alaus krovinio. Alų vežęs “Renault” vilkikas – latviškais numeriais.
Dieną prieš šį įvykį, laikinosios sostinės policija gavo Ukrainos piliečio pareiškimą dėl Vokietijos firmai priklausančių dviejų balninių vilkikų „Volvo“ su nepakrautomis puspriekabėmis „Koegel“, vagystės.
Kuriozinė situacija įvyko Klaipėdoje, kur aikštelėje prie laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ šaldytų produktų terminalo stovėjo vilkikas „Mercedes Benz“, kurio puspriekabės tentas „papuoštas“ didžiule Sovietų sąjungos vėliava, kurios demonstravimas Lietuvoje draudžiamas įstatymu. Tad įžūlus užsienietis galėjo netekti priekabos ar bent jos tento. Tačiau Klaipėdos policijos pareigūnai šio vilkiko, matyt, nepastebėjo.
Iš užsienio taip pat atskriejo keletas kriminalinio pobūdžio naujienų. Vengro vairuojamas vilkikas važiavo prieš eismą Didžiosios Britanijos greitkelyje. Sustabdžius paaiškėjo, kad vilkiko vairuotojas yra apsvaigęs nuo alkoholio.
Tačiau tai nebuvo visos žinios iš Didžiosios Britanijos. Policija sulaikė ir neblaivų Lietuvos vairuotoją R. R, kuriam per dvi valandas nuo pažeidimo buvo atimta teisė vairuoti ir skirta 1 500 svarų bauda.
JAV praėjusią savaitę neapsieita be eismo “trilerių”. Apsaugos kameros užfiksavo, kaip vilkikas įsirėžė į degalinę. Aukų buvo išvengta.
Kiti įvykiai
Jau dabar žinoma, kad kitais metais vežėjai keliaujantys Prancūzijos keliais privalės mokėti ekologinį mokestį. Bendras sistemos veikimo modelis jau numatytas, o tikslūs įkainiai bus paskelbti vėliau.
Seime kalbėta apie vežėjų problemas pasienyje ir jų sprendimo būdus. Seimo narys Jurgis Razma susitiko su Muitinės departamento direktoriumi Antanu Šipavičiumi. Rengti tokį susitikimą pirmiausia paskatino vežėjų nusiskundimai dėl eilių Lietuvos–Baltarusijos pasienyje.
Paskutinė gera žinia vežėjams atskriejo iš Briuselio. Europos Sąjungos biurokratai pamažu pasiduoda gamintojų ir vežėjų spaudimui – ateityje turėtų būti leista eksploatuoti 0,5 m. ilgesnes puspriekabes. Papildomas jos ilgis bus panaudotas gerinant puspriekabės aerodinamiką ir siekiant taupesnio važiavimo.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas