Rytų–Vakarų transporto koridoriui Lietuvoje – valstybinės svarbos projekto statusas
2012 07 16
Smulkiau
Milijardinės vertės Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvoje projektą, kuris apima Klaipėdos jūrų uosto, kelių ir geležinkelių infrastruktūrą, Vyriausybei siūloma pripažinti valstybinės svarbos projektu.
Tokiems projektams taikomas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams, įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus, įstatymas, todėl tai palengvintų ir supaprastintų žemės paėmimo procedūras, leistų projektus įgyvendinti laiku, panaudoti skiriamas lėšas bei pritraukti kitas investicijas, rašoma Susisiekimo ministerijos rašte Vyriausybei.
Rytų–Vakarų transporto koridorius Lietuvoje apima Klaipėdos jūrų uostą ir jo privažiuojamųjų kelių infrastruktūrą – iš viso 344 kilometrų ilgio kelių E85 (Klaipėda–Kaunas–Vilnius–Lyda–Černovcai–Bukareštas–Aleksandropolis) ir E28 (Berlynas–Gdanskas–Kaliningradas–Marijampolė–Prienai–Vilnius–Minskas) dalis.
Be to, koridorių sudaro 412 km ilgio geležinkelių ruožas nuo Lietuvos sienos su Baltarusija (Kenos geležinkelio stotis) iki Klaipėdos uosto.
Pagal 2007-2013 metų investicijų planą vien į geležinkelius numatoma investuoti 1,216 mlrd. litų, iš jų 1,033 mlrd. litų – ES paramos lėšos. Investicijos į automobilių kelius per šį laiką sieks apie 1,188 mlrd. litų, iš jų ES lėšos – 1 mlrd. litų, į jūrų uostą – atitinkamai 530 mln. litų ir 173 mln. litų.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas