Siūloma dažnesnė senų automobilių techninė apžiūra

2012 07 14


Penktadienį Europos Komisija (EK) priėmė naujas taisykles, kuriomis sugriežtinama automobilių tikrinimo tvarka. Siūloma, kad senesnių lengvųjų automobilių apžiūra būtų atliekama kasmet. Pagal naują tvarką pirmoji naujo automobilio techninė apžiūra būtų atliekama po 4 metų, kita – po 2 metų, o vėliau kasmet (nuo dabar Lietuvoje galiojančios 3-2-2 sistemos būtų pereinama prie 4-2-1).

EK duomenimis, Europos keliuose dėl techninių gedimų įvykstančiose avarijose kasdieną žūsta daugiau nei 5 žmonės. Dėl techninių trūkumų įvyksta 6 proc. visų automobilių avarijų, jose per metus žūsta 2 000 žmonių, o dar daugiau sužalojama. Be to, su techniniais trūkumais susiję 8 proc. visų motociklų avarijų.


Neseniai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje atlikti tyrimai rodo, kad keliuose važinėja iki 10 proc. automobilių, kurių techninė būklė neatitiktų techninės apžiūros reikalavimų. Be to, pagal dabartines taisykles daugelis techninių aspektų, kurie turėtų rimtų pasekmių saugai (pavyzdžiui, stabdžių antiblokavimo sistema ir elektroninė stabilumo kontrolė), net netikrinami.


Dažnesnė senų automobilių techninė apžiūra esą būtina todėl, kad penktaisiais-šeštaisiais transporto priemonės naudojimo metais labai išauga dėl techninių gedimų įvykstančių didelių avarijų skaičius. Kad pasiūlymai taptų teisės aktais, juos turi patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės.


Nauji pasiūlymai


EK siūlo imtis griežtų priemonių prieš ridos klastojimą ir registruoti ridos skaitiklio rodmenis, taip pat įvesti privalomą elektroninių saugos komponentų patikrą bei pagerinti transporto priemonių apžiūros kokybę – nustatyti bendrus trūkumų vertinimo, įrangos ir inspektoriams taikytinus minimalius standartus.


Be to, priėmus naujus siūlymus, itin didelės ridos automobilių ir furgonų techninė apžiūra taptų dažnesnė, jie būtų tikrinami kaip ir kitos daug kilometrų nuvažiuojančios transporto priemonės, pavyzdžiui, taksi, greitosios pagalbos automobiliai ir pan. Visoje ES taptų privaloma ir motorolerių bei motociklų techninė apžiūra. Pabrėžiama, kad motorolerių ir motociklų vairuotojai, ypač jaunieji vairuotojai, priskiriami prie didžiausios kelių naudotojų rizikos grupės.


Šiuo metu galiojančios ES taisyklės, kuriose nustatomi minimalūs transporto priemonių tikrinimo standartai, buvo parengtos 1977 m., o vėliau tik nežymiai atnaujintos. Tačiau nuo tada automobiliai, vairuotojų elgesys ir technologijos labai pasikeitė.


EK teigimu, naujais pasiūlymais norima per metus išgelbėti daugiau kaip 1 200 gyvybių ir išvengti daugiau kaip 36 000 su techniniais gedimais susijusių avarijų.


„Vairuodami automobilį, kuris nėra tinkamas naudoti kelyje, jūs keliate pavojų sau ir kiekvienam jūsų automobilyje esančiam žmogui – savo šeimai, draugams, kolegoms. Dar daugiau – jūs keliate pavojų visiems šalia jūsų esantiems kelyje. Tai savaime suprantama: mes nenorime, kad mūsų keliuose važinėtų tokie mirtiną pavojų keliantys automobiliai“, – sakė transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt