Lietuvos gyvenvietėse, iki šiol turėjusių žvyro dangą, pradėti šiųmetiniai darbai atliekami taikant įvairias technologijas. Be įprastinės – asfalto dangos įrengimo, pradėtos naudoti ir mažiau Lietuvoje žinomos, bet Skandinavijos šalyse mažo intensyvumo keliuose plačiai taikomos technologijos:
- dvigubo paviršiaus apdaro su minkštuoju bitumu ant nesurištojo pagrindo sluoksnio arba ant gruntų, apdorotų jonų mainus gerinančiais priedais ir surištų cementu;
- minkštojo asfalto dangų įrengimas.
Iš viso daugiau kaip 80 gyvenviečių prie valstybinės reikšmės kelių šiemet yra numatoma įrengti bitumines dangas. Eismo intensyvumas jose vidutiniškai nesiekia 150 a/p (krovininių automobilių dalis paprastai sudaro iki 10%), tad ir didelės investicijos ekonomiškai dažnai neatsiperka. Šios, lengvesnių konstrukcijų, tačiau pakankamai stiprios ir žymiai pigesnės dangų įrengimo technologijos leis parinkti ekonomiškai efektyvesnius, racionalesnius tiesimo ir remonto būdus. Naujos Lietuvos hidrogeologinėms sąlygoms technologijos taip pat bus papildomai tiriamos, moksliškai analizuojamos, vertinamos.
Gyventojai jau šiemet galės džiaugtis švaresne, tylesne ir saugesne aplinka, pasidalinti savo pastebėjimais.
Iš viso Lietuvoje šiuo metu iš 21 258,4 km kelių žvyrkeliai sudaro ~ 35% (7382 km). Apie ~ 38% (2810 km) iš jų eismo intensyvumas viršija 150 automobilių per parą. Likusiuose 4572 km, kur eismas nėra intensyvus, ateityje galima būtų planuoti arba įrengti lengvą bituminę dangą, arba neintensyvaus eismo žvyrkelius palikti be bituminės dangos.
Naujoms technologijoms pasiteisinus po garantinio trejų metų laikotarpio galima būtų planuoti tolesnį šių dangų naudojimą, pradedant nuo žvyrkelių ruožų einančių per gyvenvietes, bei galimai intensyvesnių žvyrkelių ruožų ar maršrutų.
LAKD