Vežėjai nesusivienijo

2012 06 12


Gegužės pradžioje skelbėme UAB „Setransa“ vadovės Sidonijos Caron viešą laišką raginantį Lietuvos vežėjus susivienyti ir patiems pradėti keisti  padėtį sunkinančią pervežimų verslą. Domimės, ar praėjus mėnesiui, vežėjams pavyko susivienyti ir įgyvendinti savo pirminius planus – prašyti audiencijos pas Prezidentę, Seimo pirmininkę, Susisiekimo ministrą, Muitinės departamento viršininką ir įtakoti situaciją.

Po viešo laiško publikavimo, S. Caron aktyvaus vežėjų palaikymo nesulaukė. Nors vežėjai aktyviai diskutavo cargo.lt forume, tačiau veiksmų imtis nesiryžo. Kaip sakė UAB “Setransa” vadovė, į raginimą vienytis atsiliepė tik “Ekosig” vadovas Sigitas Česnavičius.  Kiti šalies vežėjai patikėjo klausimus spręsti atitinkamoms institucijoms ir į jų veiklą nesikišo. Kalbinta S. Caron sakė, pati kol kas dėl Rusijos leidimų problemų neturėjo.

Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius, paskatintas S. Caron raginimo vienytis,  parengė kreipimąsi „Kodėl asociacijos „Linava“  mažiejivežėjai palikti likimo valiai?“ adresuotą Ministrui Pirmininkui Andriui Kubiliui, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybai, Verslo darbdavių konfederacijai, Lietuvos nacionalinio verslo konfederacijai, Lietuvos pramonininkų konfederacijai.

Kreipimesi rašoma: „Šiandien vežėjų situacija yra nepavydėtina, nes Susisiekimo ministerija, galima sakyti, vienašališkai pakėlė kelių mokesčius ir pabrangino licencijų kortelių kainas; nuolat brangsta draudimo bei degalų kainos, didžiulės transporto priemonių prastovos, kertant Lietuvos-Baltarusijos muitinių pasienio postus; prie visko dar prisidėjo neprognozuojama situacija Rusijoje.“ Taip pat aprašomas susitikimas su Susisiekimo viceministru Rimvydu Vaštaku, kuris susidariusias problemas su Rusija pasiūlė spręsti pakeičiant pervežimų kryptis iš rytų į vakarus. Visą kreipimąsi galite rasti čia.

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija persiuntė kreipimąsi Ministro Pirmininko tarybai su prašymu, ieškoti sprendimų, kuriais remiantis administracinė našta nedidėtų, būtų stabili, prognozuojama. Vėliau raštas keliavęs biurokratiniais mechanizmais sulaukė Susisiekimo ministerijos atsakymo „Dėl krovinių vežimo į Rusijos Federaciją.“ Jame pateikiama, kad „Rusijos Federacija patikino, kad jei produkcija buvo pagaminta ar pakrauta Lietuvos Respublikos logistikos centruose, tokius kroviniu galime vežti su dvišaliais leidimais. Jeigu krovinys nebuvo pakrautas logistikos centre, tai tokiam vežimui reikia leidimo vežti krovinius į / iš trečiąsias (-iųjų) šalis (-ių).“ Visą Susisiekimo ministerijos atsakymą galite rasti čia.

Nepaisant dinamiškame transporto versle kylančių nuolatinių problemų, antrasis 2012 m. pusmetis transporto versle prognozuojamas stabilus, be didelių permainų, nors ekspertai neslepia, kad pastaruoju metu smulkios ir vidutinės įmonės gyvena sunkiau.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt