Pirmoji vasaros savaitė buvo pakankamai rami ir ypatingai vežėjų verslo nejaukė. Neįprastai tylu buvo Rusijoje, tačiau iš Europos skriejo nemažai žinių. Dauguma jų ateityje vežėjams lengvesnio gyvenimo nežada.
Vakarų Europos šalys prakalbo apie galimybę didinti kelių mokesčius. Dėl sumažėjusio transporto srauto kelių operatoriai gali priimti nepopuliarius sprendimus, siekdami išlaikyti pastovias gaunamas pajamas iš kelių naudotojų. Vokietija kol kas kainų nekelia, bet Vokietijos federalinis parlamentas Bundestagas patvirtino sprendimą padidinti mokamų kelių tinklą. Prie mokamų kelių tinklo prisideda dar maždaug 1000 km. mokamų kelių, kuriuose nuo šių metų rugpjūčio visoms transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė nei 12 t. reiks mokėti už važiavimą jais.
Kaimyninėje Lenkijoje šį mėnesį taip pat reikėtų būti atidiems. Europos futbolo čempionato metu bus ribojamas vilkikų eismas šalia miestų kuriuose vyks rungtynės.
Iš Baltarusijos praėjusią savaitę du kartus atėjo nelinksmos žinios. Pirmiausiai, sužinojome, kad Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka ketina su į Minską atvykstančiu Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu aptarti galimybę Baltarusijos užsienio prekybos krovinių srautus perorientuoti iš Baltijos šalių į Rusijos uostus. Taip būtų nutrauktas korvinių tranzitas per Lietuvą. Tai būtų didelis smūgis Lietuvos ekonomikai, Klaipėdos uostui, „Lietuvos geležinkeliams“ ir šalies vežėjams.
Savaitės pabaigoje pranešta apie vėl padidėjusias kuro kainas Baltarusijoje. Jos vidutiniškai pakilo 5 proc. o dyzelinas pabrango 6 euro centais.
Taip pat vežėjai birželio mėnesį gali tikėtis sulaukti darbo inspekcijos patikrinimų. Inspekcijos pareigūnai visą birželį aktyviai tikrins, kaip statybvietėse bei transporto ir sandėliavimo įmonėse laikomasi darbuotojų saugos ir sveikatos bei darbo teisės reikalavimų. Numatyta patikrinti daugiau nei 140 įmonių visoje Lietuvoje.
Asociacija „Linava“ paskelbė pakartotinio kongreso datą. Jis vyks birželio 20 d. 11 val. „Karolina” viešbučio konferencijų centre Sausio 13-osios g. 2, Vilniuje.
Europos Parlamento Transporto komiteto nariai gegužės 31 d. patvirtino naują tachografų Europos Sąjungoje naudojimo taisyklių dokumentą, kuriuo siekiama užkirsti kelią sukčiavimui ir sumažinti administracinę naštą vežėjams. Atnaujintos taisyklė parengs dirvą „išmaniųjų tachografų“ diegimui panaudojant naujas technologijas. Tiesa, artimiausiu metu tikėtis naujos kartos tachografų nevertėtų, tačiau laikui bėgant net neabejojama, kad jie taps privalomi naujuose vilkikuose.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas