Dyzelinių automobilių vairuotojai ėmė kruopščiau rengtis techninei apžiūrai

2012 06 11


Techninėje apžiūroje aptiktų defektų skirtumai pastarųjų dviejų mėnesių statistikoje byloja, kad nuo kovo pradžios, kai naujais reikalavimais pradėtas matuoti dyzelinių variklių dūmingumas, pasikeitė nustatomų trūkumų pobūdis.

Palyginti su kovu, balandį sumažėjo atvejų, kai techninės apžiūros (TA) metu dėl taip vadinamojo 704 kodo neatitikimo nutraukiama patikra ir neatliekami dūmingumo matavimai. Tuo pačiu patikros byloje užfiksuojami trūkumai, kurių nepašalinus pažyma apie techninės apžiūros galiojimą neišduodama. 704 kodas – tai TA reglamento punktas, bylojantis apie dūmingumo matavimą. Jame apibūdinta pasirengimo matavimui dalis ir pats dūmingumo matavimo procesas.

Jis įpareigoja nepradėti dūmingumo matavimų, jeigu variklis neįšyla iki reikiamos temperatūros, neveikia sūkių ribotuvas, pastebimi besiskverbiantys skysčiai ar jų trūkumas, konstrukciniai pakeitimai, pašaliniai garsai ar kiti variklio mechaninės būklės ir techninių reikalavimų neatitikimai. Priešpatikrinamoji dalis kartu leidžia santykinai apsaugoti variklį nuo sugadinimų matuojant dūmingumą.

„Vykdami į TA automobilininkai bent jau pasitikrina ar netrūksta skysčių, nėra papildomų garsų ir išoriškai dirsteli į variklio skyrių. Dėl to nustatomi trūkumai kovo mėn. nuo 4,5 proc. sumažėjo iki balandžio 4,2 proc.“, – teigė techninę apžiūrą vykdančių įmonių asociacijos „Transeksta” direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Kovą – pirmąjį naujų reikalavimų dyzelinių variklių dūmingumo matavimų laikotarpį – iš 34032 patikrintų automobilių techninės apžiūros reikalavimų neatitiko 8,7 proc. automobilių.

Pasak A.Glėbaus, skirtumus dviejų mėnesių statistikoje nulėmė kelios priežastys. Dūmingumo reikalavimų netenkinančios ribinės reikšmės balandį sudarė 5,5 proc. tikrintų automobilių. Tuo tarpu kovą siekė 4,8 proc. Šie skirtumai galėjo atsirasti ir dėl to, kad vairuotojai, išgirdę apie laukiančius reikalavimų pokyčius, mėnesiu anksčiau suskubo į techninę apžiūrą. Todėl kovą atvyko mažiau „netvarkingų“ automobilių. Antra priežastis – pereinamuoju laikotarpiu buvo kažkiek liberalesni ir TA kontrolieriai“, – sakė A.Glėbus.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt