11:00 valandą prezidentas Algimantas Kondrusevičius pranešė, kad iki kvorumo trūksta apie 100 narių. Registracija pratęsta iki 11:30.
Užsiregistravo tik 293 nariai. Kvorumui reikėjo 332.
Prezidentas pirmasis stojo prie tribūnos. A. Kondrusevičiaus daugiausiai akcentavo, kad reiktų nustoti politikuoti ir pradėti konstruktyviai dirbti, nebetrukdyti vieni kitiems. Pasidžiaugta, kad situacija transporto sektoriuje gerėja. Prezidentas pabrėžė, kad asociacija dirba pelningai ir šiuo metu jokių išnykimo grėsmių tikrai nėra.
Pristatyti 2011 m. transporto įmonių rezultatai.
Kongrese dalyvavo ir VKTI, susisiekimo ministerijos, muitinės, pramoninkų konfederacijos ir “Linekos” atstovai.
Rimantas Mikaitis Susisiekimo ministerijos atstovas pirmasis iš svečių atėjo prie tribūnos. Susisiekimo ministerijos vardu R. Mikaitis padėkojo vežėjams už tai, kad jie vysto Lietuvos pervežimų sektorių ir už tai, kad jie Europoje yra suformavę patikimų ir kokybiškų vežėjų vardą. R. Mikaitis siūlo vežėjams labiau subalansuoti savo verslo srautus, kad būtų mažesnė priklausomybė nuo vienos rinkos. Šiemet investicijos į Lietuvos kelius turėtų siekti 1,2 mlrd Lt. Bus siekiama gerinti kelių būklę, tiesti aplinkelius, padidinti jų saugumą. R. Mikaitis palinkėjo sutarimo ir sėkmės sprendžiant iškilusias problemas.
Muitinės atstovas Jonas Miškinis praėjusius metus siūlė vertinti kaip teigiamus. Augo pervežimų srautai, lengvėjo muitinės procedūros, pasirodė esami trūkumai, kuriuos reikia tobulinti. J. Miškinis išskyrė, kad ateityje reiks radikaliai vystyti pasienio punktus, kad nebūtų tokių eilių. Šiuo metu Lietuvoje TIR procedūras gali vykdyti 849 įmonės. Dažniausi vežėjų pažeidimai- kontrabandinių cigarečių gabenimas.
Pramonininkų konfederacijos atstovas Mykolas Aleliūnas pasidžiaugė vežėjų atliekamu darbu, tačiau priminė, kad niekada nereikia pamiršti ir savo vairuotojų, vadybininkų, kitų darbuotojų, juos gerbti ir padėkoti už atliekamą darbą. M. Aleliūnas kalbėjo apie tai, kad dėl situacijos Rusijoje yra kreiptąsi į daugybę Rusijos, Europos sąjungos ir kitų šalių institucijų ir organizacijų. Ten ieškoma pagalbos sprendžiant susidariusią situaciją. tikimasi, kad problema bus iškelta aukščiausiu Europos sąjungos lygmeniu. Lietuvos pramoninkų konfederacija bendradarbiauja su analogiška organizacija Italijoje. Šiais metais tikimasi išnaudoti šiuos kontaktus ir pasiekti Lietuvos vežėjams palankių sprendimų iš Italijos pusės.
“Lineka” prezidentas Tautginas Sankauskas palinkėjo visiems vežėjams kartu ir vieningai išspręsti susidariusias problemas rytuose ir vakaruose. “Linekos” prezidentas paminėjo, kad neseniai sudaryta bendradarbiavimo sutartis su Turkijos analogiška organizacija, kurią sudaro 3 500 narių. Tikimasi ateityje, kad krovinių judėjimas iš Turkijos suaktyvės.
Generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis
Po rinkimų naujasis prezidiumas ėmėsi rimto darbo. Nusamdyti auditoriai, išsiaiškinta asociacijos finansinė padėtis. Mus tikrino ir IRU, kuri tikrino TIR muitų sistemą. Visos išvados yra pakankamai teigiamos, pagal tas išvadas yra pateiktas priemonių planas, kaip pasiekti geresnių rezultatų.
Vasario mėnesį suformuota teisininkų ir finansininkų darbo grupė. Patikrinta visų skolininkų teisinis statusas. 2,42 mln skolų yra neginčijamos, sudaromi gražinimo grafikai. 1,5 mln. skolų įmonės ginčija. Stengiamasi įvairiomis priemonėmis išsireikalauti skolas.
Asociacija visiškai atsiskaitė su IRU. Atidavė sunkmečiu paimtą 3 mln. Lt. paskolą.
Be rudens negaliu pažadėti mažinti TIR kainų. Rudenį galbūt bus kitaip.
Atsisakome komercinės veiklos. Pagrindinės veiklos – TIR, PVM gražinimas, vizų išdavimas.
Sudaryta teisinių paslaugų teikimo sutartis su Rusų įmone. V. Adomaitis siūlo aktyviai naudotis šia galimybe.
Svarbiausia sekretoriaus nuomone yra bendrauti ne monologu, o dialogu. V. Adomaitis teigė visada laukiantis vežėjų pasiūlymų ir pastabų.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas