2011 m. gruodžio mėnesį Europos komisija (EK) pateikė pasiūlymą mažinti kelių transporto skleidžiamą triukšmą nors komercinis tolimųjų pervežimų transportas skleidžia tik 20 proc. viso kelių transporto triukšmo. Apie 60 proc. triukšmo tenka motociklams, žemės ūkio ir miškų technikai.
Konkretūs rezultatai pasiekti palaipsniui įvedant vis griežtesnius reikalavimus naujam transportui ir investuojant didžiules lėšas į transporto efektyvumą ir mažinant jo skleidžiamą triukšmą – 25 šiuolaikiški vilkikai skleidžia mažiau garso nei vienas vilkikas pagamintas iki 1980 m. Pagaminus dar tylesnes transporto priemones, net neabejojama, kad už visa tai sumokės galutinis vartotojas. Kils transporto priemonių kainos.
EK nori tylesnių transporto priemonių ir įvesti apribojimus varikliams ir jų skleidžiamam triukšmui, bet nepateikia pasiūlymų, kaip reiktų skatinti jų pardavimus. Naujuose tylesniuose vilkikuose teks įdėti papildomas dalis, kurios ne tik pabrangins patį vilkiką, bet ir padarys jį sunkesniu, o tai automatiškai sumažins galimo gabenti krovinio masę, o apribojimai nepalies padangų, kurios turi savo atskirus reikalavimus.
Ekspertai akcentuoja, kad variklio skyriuje sudėtos garsą mažinančios detalės apsunkins techninę vilkiko priežiūrą, patį variklį reikės labiau aušinti, o netvarkinguose vilkikuose užsidegus varikliui, jį užgesinti bus labai sunku.
Pagrindiniais triukšmo šaltiniais įvardijamas kelio tipas, vėjas, variklis, išmetimo sistema, aušinimo sistema, kėbulo laisvumas. Tad tobulinti reiktų ne tik transporto priemones, bet ir infrastruktūrą. Be to dauguma pripažįsta, kad traukinių ir tramvajų keliamas triukšmas yra taip pat didelė problema, tačiau prieš šias transporto priemones nukreiptų pasiūlymų kol kas nėra.
IRU pozicija
Tylesnėms transporto priemonėms turėtų būti taikomi mažesni infrastruktūrų mokesčiai, tam, kad jos turėtų paklausą rinkoje. Taip pat triukšmo lygio reikalavimai turėtų būti taikomi visoms transporto rūšims.
Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas